2014-01-03, 23:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fantastiskt att Alex inte på allvar tycks funderat på ifall den där homeopaten eller vad det nu är, som vill stoppa upp fingret i analen på sina kunder, eller massera deras blygdläppar (som han uppenbarligen fått göra med Alex fru) är en pervers sol-och-vårare av sexualförbrytarnatur.

Tycker inte Sigge skulle släppt det där så fort. De borde uppehållt sig lite längre vid det där.
Vad i helvete.. liksom.

Det där lät riktigt skumt... Hade velat se en polisanmälan där.
Citera
2014-01-04, 03:52
Medlem
Men sluta tro på vad som sägs i den här podcasten. Fattar ni inte att dom sitter å asgarvar efter varje episod som går ut? Min bedömning är att minst 50% är bluff å båg
Citera
2014-01-04, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Men sluta tro på vad som sägs i den här podcasten. Fattar ni inte att dom sitter å asgarvar efter varje episod som går ut? Min bedömning är att minst 50% är bluff å båg

"Redan". Klart det skarvas så inni bomben, annars hade det bara varit Alex som suttit och lyssnat på avsnitten om och om igen. Men det blir ganska intressant ändå.

Alex måste vara snudd på mobbad, om nu Triumf får följa med till LA men inte Alex, förmodligen jobb, men ändå

Måste vara Wikingsson som hatar Alex. Kolla klippet från nyhetsmorgon, ifall ni sovit på det. (Gammalt).
Senast redigerad av Snajsan 2014-01-04 kl. 11:01.
Citera
2014-01-04, 11:34
Medlem
Ronilles avatar
Men är det inte så att Triumf brukar jobba som typ redaktör/researcher för F&F programformat? Det har han väl gjort i flera år?

Men visst, det kan ju mycket väl vara så att Alex inte är kompatibel med resten av gänget.
Citera
2014-01-04, 15:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Har Alex och Sigge photoshoppat bilden eller är det Resume som har gjort?

Är det Ljug-Alex som är i farten igen?

Alltså gjort halsen och öronen vitare. Ni som har sett hans scenshow förstår.

http://www.resume.se/Global/Resume/nyheter/2009/06/17/det-ar-inte-kul-att-jobba-/Calleoch-Alex.jpg

30:36 in i showen.

http://www.svt.se/alex-schulman--alska-mig/se-program/del-1-1474?autostart=true

Är nog Alex och Sigge som photoshoppat bilden så att det ska se värre ut, för att visa vilken dum
idé det var att använda sig av brunkräm
Citera
2014-01-04, 15:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
"Redan". Klart det skarvas så inni bomben, annars hade det bara varit Alex som suttit och lyssnat på avsnitten om och om igen. Men det blir ganska intressant ändå.

Alex måste vara snudd på mobbad, om nu Triumf får följa med till LA men inte Alex, förmodligen jobb, men ändå

Måste vara Wikingsson som hatar Alex. Kolla klippet från nyhetsmorgon, ifall ni sovit på det. (Gammalt).

De har dock varit på samma middagar efter det och verkar umgås en del trots allt. Jag tror snarare det är Filip som har svårt för Alex. Har aldrig hört eller sett att de har träffats eller så.
Citera
2014-01-04, 16:50
Medlem
sigurts avatar
i avsnittet som släpptes förra veckan så pratar dom ju om 2013, Alex nämner att det varit ett jobbigt år med ett nytt barn samtidigt som han fick unge nr 2 och att det egentligen inte var så smart med den "krocken"

Han nämner säkert något mer, men SEN nämner han även att han haft en jobbig familjebråk situation. Då tänkte jag direkt på relationen mellan Alex och hans bror Calle. Dom gjorde grejer tillsammans förut (om man följer de på instagram) de har ju alltid kört Schulmans Show osv osv.

Jag känner på mig att nånting har hänt mellan dessa två? Men VAD?
Citera
2014-01-04, 22:18
Medlem
zaataas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
i avsnittet som släpptes förra veckan så pratar dom ju om 2013, Alex nämner att det varit ett jobbigt år med ett nytt barn samtidigt som han fick unge nr 2 och att det egentligen inte var så smart med den "krocken"

Han nämner säkert något mer, men SEN nämner han även att han haft en jobbig familjebråk situation. Då tänkte jag direkt på relationen mellan Alex och hans bror Calle. Dom gjorde grejer tillsammans förut (om man följer de på instagram) de har ju alltid kört Schulmans Show osv osv.

Jag känner på mig att nånting har hänt mellan dessa två? Men VAD?

Kanske är du nått på spåret, Calle verkar vara en riktig idiot.
Citera
2014-01-04, 23:08
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Är nog Alex och Sigge som photoshoppat bilden så att det ska se värre ut, för att visa vilken dum
idé det var att använda sig av brunkräm

Tror jag med, vilket jag tycker är riktigt trist gjort.

Han bygger upp skämtet (vilket är ett riktigt kul skämt eftersom de ser så töntiga ut när de står där och ler med påsmetad bränna) under ganska lång tid och sedan visar det sig att det bara är konstruerat.

Ljug-Alex sysslar med autofiktion helt enkelt, vilket de har pratat om tidigare att de sysslar med.
Citera
2014-01-04, 23:10
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaataa
Kanske är du nått på spåret, Calle verkar vara en riktig idiot.
Ska väl inte spekulera allt för mycket om saker jag inte har någon som helst aning om men Calles fru verkar vara en riktig ragata.
Citera
2014-01-05, 10:24
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Har Alex och Sigge photoshoppat bilden eller är det Resume som har gjort?

...

Citat:
Tror jag med, vilket jag tycker är riktigt trist gjort.

...

Skulle det inte kunna vara tvärtom då? Det är väl rätt så normalt att tidningar retuscherar sina bilder innan publicering.
Citera
2014-01-05, 11:15
Medlem
Den redigerade bilden i Alex show är bara ännu ett exempel där han tänjer på sanningen för att gagna sina egna intressen. Efter att ha följt honom under ett par år nu är jag helt övertygad om att väldigt mycket av det säger och skriver inte är sant. Det samma gäller för övrigt även Filip Hammar, vilket mycket riktigt också påpekas då och då av Fredrik Wikingsson (även om han uppenbarligen ofta väljer att inte göra det).

Medan Filip verkar vara mer av en "riktigt" mytoman gör nog Alex det snarare av kommersiella skäl. Han har sedan länge insett att det i stort sett alltid går att vrida och vända rejält på en historia för att göra den mer slagkraftig och ändå komma undan med det. Men ska det bloggas, skrivas böcker, spelas in podcaster och så vidare som handlar om honom själv vecka in och vecka ut har han väl inte mycket till val.
Senast redigerad av Rastapopulos 2014-01-05 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in