2014-01-04, 20:12
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det skrivs mycket...

Nantale, vad behöver du egentligen för bevis? Kan inte se att något som kan presenteras på Flashback gör dig nöjd om inte dessa albanska medier ger tillräckligt hög sannolikhet för att historien stämmer. Du visar inte ens varför du misstror dessa medier, men kräver att andra ska servera bevis. Du verkar inte kräva mindre än att polisen på en presskonferens bekräftar historien.

Börjar få min bild av Nantale klar...

Edit: Gjorde ett tillägg som jag sedan tog bort eftersom jag redan var citerad.
Senast redigerad av Venator 2014-01-04 kl. 20:20.
Citera
2014-01-04, 20:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Jag håller med. Jag har nog trott på detta sedan ganska tidigt. Men, fortfarande finns det tvivel om GM. Allt har en kostnad. Är "belöningen" i form av en död 12-åring värd kostnaden? Return on investment? Någonstans måste den konflikt som återges här och i media på Balkan motivea den kostnaden. Finns poliser inblandade, och det vekar dom ju göra, så kanske kostnaden inte är fullt så hög kontra belöningen.

EDIT: Mitt tangentbord är fullt av cigarettaska och vitt vin! Därför saknas ibland några bokstäve och t.ex. finns det ibland för många 'v' i det jag postar.

Ja, visst finns det frågor och alternativa lösningar, även inom blodshämndsspåret. Det kan ha varit farbrodern som var målet och GM kanske skuggade pojken för att han skulle leda honom till farbrodern men GM blev igenkänd eller röjde sig på annat vis och angrep BO för att antingen få ut något av sin resa eller för att inte bli avslöjad eller både ock... Om skjutandet och knivandet skedde mer i panik och spontant av sådant skäl kan det förklara att han inte lyckades döda pojken - i synnerhet om han anade att folk var på väg och fick fly i panik.

Fast nog finns det luckor i min berättelse också, inte fan hade jag satt på mig reflexväst om jag skulle skugga någon... Fast kanske... om jag joggade omkring i ett område där jag trodde att någon i familjen skulle dyka upp...?

Så ja, frågor och tvivel men trots allt ett blodshämndsscenario som vi inte kan bortse ifrån.
Citera
2014-01-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nantale, vad behöver du egentligen för bevis? Kan inte se att något som kan presenteras på Flashback gör dig nöjd om inte dessa albanska medier ger tillräckligt hög sannolikhet för att historien stämmer. Du visar inte ens varför du misstror dessa medier, men kräver att andra ska servera bevis. Du verkar inte kräva mindre än att polisen på en presskonferens bekräftar historien.

Börjar få min bild av Nantale klar...

Jag kan inte albanska men ''artiklarna'' verkar hänvisa till svenska källor- antagligen Flashback. Om det skulle finnas någon bevisning på att den här Admir Tafili har en 12-årig son skulle jag kanske börja tro på er lite grann...
Citera
2014-01-04, 20:21
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Jag kan inte albanska men ''artiklarna'' verkar hänvisa till svenska källor- antagligen Flashback. Om det skulle finnas någon bevisning på att den här Admir Tafili har en 12-årig son skulle jag kanske börja tro på er lite grann...
Albanska kyrkböcker...?
Citera
2014-01-04, 20:21
Medlem
Venators avatar
Citat:

Inte kan jag albanska heller, men här har vi i alla fall en konkret utmaning för de som kan albanska, och jag kan faktiskt hålla med om att det hade varit en viktig uppgift.
Citera
2014-01-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, visst finns det frågor och alternativa lösningar, även inom blodshämndsspåret. Det kan ha varit farbrodern som var målet och GM kanske skuggade pojken för att han skulle leda honom till farbrodern men GM blev igenkänd eller röjde sig på annat vis och angrep BO för att antingen få ut något av sin resa eller för att inte bli avslöjad eller både ock... Om skjutandet och knivandet skedde mer i panik och spontant av sådant skäl kan det förklara att han inte lyckades döda pojken - i synnerhet om han anade att folk var på väg och fick fly i panik.

Fast nog finns det luckor i min berättelse också, inte fan hade jag satt på mig reflexväst om jag skulle skugga någon... Fast kanske... om jag joggade omkring i ett område där jag trodde att någon i familjen skulle dyka upp...?

Så ja, frågor och tvivel men trots allt ett blodshämndsscenario som vi inte kan bortse ifrån.

Nej, det kan vi inte bortse från som det ser ut just nu. Men, hur ser det ut i morgon? Också intressant att inget nytt finns i massmedia idag. Och inga andra tips. Förutom blodhämnden på Balkan...
Citera
2014-01-04, 20:27
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
bla, bla...
Blodshämnd
Detta är något som, baserat på de uppgifter, fwiw, som kommit fram, inte är otänkbart. Men det finns heller inget som säger att blodshämnd ligger bakom. Här föreligger endast spekulationer så vitt jag vet (varit med från start och har läst nästan hela tråden).

Spekulationerna baserar sig på hög trolighet av postade uppgifter samt mer eller mindre korrekt spårade namn, personer och händelser.

GM är antingen hitrest (långväga från mindre troligt p.g.a. kostnaderna men inte uteslutet) eller har befunnit sig i landet eller i grannländer. Vederbörande kan, men behöver inte, vara kvar i närområdet eller landet. Det betyder inte att GM finns eller har funnits i närområdet. Chansen att GM avslöjas kan vara mycket stor framför allt om vederbörande funnits i närområdet men avvikit.

Media på Balkan refererar till dådet här och drar sina slutsatser. Är dom korrekta?
bla, bla...

Men visst tror väl du också att gärningsmannen har funnits i närområdet?
Citera
2014-01-04, 20:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Enligt Merit Wager har medlemmar av Pjetrushi-släkten redan fått PUT här.

http://meritwager.wordpress.com/2014/01/02/en-migga-varfor-maste-sverige-bli-arena-for-deras-konflikter/
Citera
2014-01-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men visst tror väl du också att gärningsmannen har funnits i närområdet?

Jag vet inte. Han kan ha gjort det eller han kan ha kommit från annan plats. Det beror helt och hållet på BOs familj och vad BO själv har gjort t.ex. på Facebook för att låta sig identifieras. Jag håller för otroligt att någon i en familj som lever under blodshämnd publicerar sig på Facebook. Men barn kanske gör det trots allt.

Någonstans, någongång har familjen, kanske BO, identifierats. Sedan har någon bestämt sig för att utföra dådet. Det kan vara någon i närområdet men behöver inte vara det. Det beror helt på hur mycket det är värt att BO dör.

Det kan naturligtvis vara en landsman redan på plats någonstans i Borås. Eller i ett större område omkring. Men, återigen, kostnaden! Den personen, om identifierad, är totalt bränd. Sant, straffen i Sverige är inte övermaga, men ändå...

Det kan vara någon som på eget initiativ har rest till Borås... Och sedan kanske tillbaks hem...

Jag kommer inte ifrån detta med kostnaden för vinsten. RoI!
Citera
2014-01-04, 20:37
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
http://agjencia.info/2011/03/20/vrasjet-e-shkodres-flet-nga-burgu-genc-tafili-nuk-ka-shtet-as-drejtesi/
Flutura Tafili: Me kanun, gjaku është marrë
Gratë janë të tmerruara. Djali i saj 8-vjeçar tash e tutje nuk është më një fëmijë = Kvinnor är livrädda. Hennes son, 8 år hädanefter inte längre ett barn (2011 mars)
Citera
2014-01-04, 20:38
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ja, faktum är att det rör sig om i stort sett identisk text i alla de olika albanska tidningarna (hämtat från en och samma nyhetsbyrå), och denna text hänvisar till uppgifter från svenska tidningar. Det finns inget som visar att de albanska tidningarna har kontrollerat några uppgifter.
Senast redigerad av Pethrus 2014-01-04 kl. 20:42.
Citera
2014-01-04, 20:43
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Enligt Merit Wager har medlemmar av Pjetrushi-släkten redan fått PUT här.

http://meritwager.wordpress.com/2014/01/02/en-migga-varfor-maste-sverige-bli-arena-for-deras-konflikter/
Hon skriver:
" Det skulle inte förvåna mig ett dugg om gärningsmannen med familj hade fått PUT på grund av att den här pojkens far dödat hans släkting!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in