2014-01-04, 18:34
Medlem
Uroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Någon fantiserar tydligen om en MILF...

Hahaha, den visslande gubben
Citera
2014-01-04, 18:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-aint
text...
Hoppas du följer mitt råd och kontaktar kommunen och Familjerätten. Du måste få reda på vad lagen säger och vad som är praxis när det ser ut som det gör. På ett forum får du åsikter, där får du fakta. Du är inte den första att hamna i en sån här sits, men du ska veta att det inte är helt laglöst för hur fäder kan bete sig.
Citera
2014-01-04, 18:37
Medlem
Dra till med en jävel tillbaka och flytta till London eller liknande och börja jobba där då.
Citera
2014-01-04, 18:47
Medlem

Det är ofta såhär bland män. Även jag var såhär, till min sambo tvingade mig att umgås mycket mer med barnen. Nu är jag helt fäst vid dom, klara inte vara utan dom. Det handlar om anknytning. Något många män tyvärr inte får i samma utsträckning som kvinnan. Det är både mannen och kvinnans fel egentligen. Kvinnan måste faktiskt tvinga mannen umgås med barnet tidigt så han inte bara sticker till jobbet och gör sin "plikt" och blir sur och gör slut för att han får för lite uppmärksamhet och sex.

Ditt ex är tyvärr ej upplyst och har en dålig anknytning till sin son. Pga ert uppbrott. Antingen tvingar du honom att umgås betydligt mer med din son eller begär ensam vårdnad. Det är 50/50 som gäller. Din barn behöver en stark fadersgestalt i sitt liv och det verkar inte din mes till ex (alltså riktig jävla mes) kunna uppfylla.

Det är svårt att hitta en ny, och pappan är ju det att föredra. annars får det vll bli en plastpappa och hopps på att hitta en bra en.
Citera
2014-01-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det skulle ni tänkt på när ni inte använde kondom. Som man bäddar får man ligga.

Favorit i repris:
http://www.youtube.com/watch?v=nojWJ6-XmeQ
Citera
2014-01-04, 18:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Favorit i repris:
http://www.youtube.com/watch?v=nojWJ6-XmeQ
Barn är söta och fina när dom är bebisar.
Sen börjar helvetet, hårt och skoningslöst
Citera
2014-01-04, 19:02
Medlem
S-aints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hoppas du följer mitt råd och kontaktar kommunen och Familjerätten. Du måste få reda på vad lagen säger och vad som är praxis när det ser ut som det gör. På ett forum får du åsikter, där får du fakta. Du är inte den första att hamna i en sån här sits, men du ska veta att det inte är helt laglöst för hur fäder kan bete sig.

Ja. Kommer följa ditt råd. Men dem öppnar igen på tisdag.
Citera
2014-01-04, 19:07
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Och vad har du tänkt dig att familjerätten skulle kunna göra?
Familjerätten kan inte tvinga pappan till någonting.
Citera
2014-01-04, 19:24
Medlem
jugbandbluess avatar
har stor förståelse för dina bryderier TS. men se det såhär:
han vill i praktiken lämna sin son (1) för ett liv i stockholm (2) där han ska finna sig själv (3).

(1) = fjolligt
(2) = fjollig stad
(3) = fjolligt

visst alla kan göra tankevurpor, men bara det faktum att han tänker så här visar att han inte var en bra fadersgestalt till att börja med. sen idén att han skulle ha grabben 15 dagar är ingen bra idé. ska sonen då bo halva månaden uppe i stockholm medan fadern "studerar" och fjollar runt i en konstnärs-ateljé? nej nej...grabben blir skev då. skaffa dig en ny, stabil snubbe och skit i ditt ex är mitt tips.
Citera
2014-01-04, 19:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-aint
Ja. Kommer följa ditt råd. Men dem öppnar igen på tisdag.
Ja just ja, det är ju helgdag imorgon. Lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Och vad har du tänkt dig att familjerätten skulle kunna göra?
Familjerätten kan inte tvinga pappan till någonting.
Nej, de kan inte tvinga, det är tingsrättens sak. Så långt får vi hoppas att det inte går. Däremot kan de hjälpa till att lösa situationen, de är experter på vårdnads- och boendefrågor och det finns praxis att stödja sig på i situationer som denna. Det är dessutom gratis, vilket inte advokater är.

De kan skriva juridiskt bindande avtal, när man väl kommit dithän. Följs inte avtalet kan man gå till tingsrätten.
Citera
2014-01-04, 19:25
Medlem
Jeff.Becks avatar
OT: Mina ögon blöder, hur gammal är du? Det är inte bara dina stavfel utan även hur du bygger upp dina meningar som gör att jag ifrågasätter om du är tillräkligt intelligent för att ta hand om ett litet barn. Hur ska du klara att ge honom stöd när han börjar högstadiet/gymnasiet?

OnT: Självklart gör din expartner rätt i att flytta. Allt kretsar inte kring barn även om mammor tror det och han vill förmodligen bilda en ny familj med sin flickvän, din son kommer garanterat klara sig bra utan att träffa sin pappa hela tiden. Däremot ska han såklart betala underhåll.
Mina ena förälder gjorde en liknande flytt när jag var liten, skillnaden var att jag fick följa med istället, inga konstigheter.
Citera
2014-01-04, 19:27
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har stor förståelse för dina bryderier TS. men se det såhär:
han vill i praktiken lämna sin son (1) för ett liv i stockholm (2) där han ska finna sig själv (3).

(1) = fjolligt
(2) = fjollig stad
(3) = fjolligt

visst alla kan göra tankevurpor, men bara det faktum att han tänker så här visar att han inte var en bra fadersgestalt till att börja med. sen idén att han skulle ha grabben 15 dagar är ingen bra idé. ska sonen då bo halva månaden uppe i stockholm medan fadern "studerar" och fjollar runt i en konstnärs-ateljé? nej nej...grabben blir skev då. skaffa dig en ny, stabil snubbe och skit i ditt ex är mitt tips.
Jaja, Fjollträsk, bögar , snöskoter och hembränt, fjöll av, vi fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in