Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-04, 15:37
Medlem
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article18120617.ab

Citat:
När polisen anlände till en lägenhet i Skogås kände de en kraftig lukt utanför dörren.

Citat:
61-åringen greps och häktades sedermera, på sannolika skäl misstänkt för mord.

Citat:
Hur länge den döda mannen legat i lägenheten är oklart. Närmsta grannen är dock inte överraskad över det som nu inträffat.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2014-01-04, 15:54
Medlem
oRuses avatar
"Närmsta grannen är dock inte överraskad över det som nu inträffat."

wat?
Hur kan man inte bli överraskad av att någon sågar ihjäl någon annan? Var han såpass mentalt sjuk att grannen visste att han var kapabel till detta?
Citera
2014-01-04, 15:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Just "Sticksåg" känns lite tveksamt, för korta blad. i vaje fall på dom sticksågar jag har sett.
Jag antar att dom menar Tigersåg.
Citera
2014-01-04, 16:09
Medlem
Barney Calhouns avatar
Står att han tidigare haft psykiska problem, jag skulle nästan våga säga att han fortfarande har det.
Citera
2014-01-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just "Sticksåg" känns lite tveksamt, för korta blad. i vaje fall på dom sticksågar jag har sett.

En såpass störd människa skulle nog kunna stycka någon med en smörkniv. Vad det var för slags såg är inte direkt något att hänga upp sig på.
Citera
2014-01-04, 16:30
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:

Finns lika många olika bladlängder som det finns det finns stjärnor, även om jag också skulle föredra en tigersåg vid styckning av eventuella offer.
Citera
2014-01-04, 16:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squire89
En såpass störd människa skulle nog kunna stycka någon med en smörkniv. Vad det var för slags såg är inte direkt något att hänga upp sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Finns lika många olika bladlängder som det finns det finns stjärnor, även om jag också skulle föredra en tigersåg vid styckning av eventuella offer.
Nej, det där med typen av såg är ju bara en detalj & inte superviktigt.
Men som legitimerad Besserwisser så tycker jag att "rätt skall vara rätt".

Själv har jag en riktig bensindriven kedjesåg, som är mer ändamålsenlig om man skulle behöva stycka någon.
Citera
2014-01-04, 16:54
Medlem
Man kan ju fråga sig varför grannen inte gjort något åt honom om han nu hållit på som han gjort? Om min granne började skrika in i mitt brevinkast på natten skulle jag nog reagera... Vet ni vad det är för slags område dessa bor i?
Citera
2014-01-04, 17:15
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Nej, det där med typen av såg är ju bara en detalj & inte superviktigt.
Men som legitimerad Besserwisser så tycker jag att "rätt skall vara rätt".

Själv har jag en riktig bensindriven kedjesåg, som är mer ändamålsenlig om man skulle behöva stycka någon.

Hur skulle en kedjesåg vara mer ändamålsenlig? Om du försöker stycka något med en kedjesåg kommer du för fan att ha blod och skinnbitar/köttbitar precis överallt. Jag skulle nog säga att en sticksåg borde vara mer ändamålsenlig. stänket borde bli mindre och mer exakt hantering. Speciellt som du ofta måste använda två händer till kedjesågar medans man med vissa kedjesågar kan hålla fast det man sågar i på ett bättre sätt.
Citera
2014-01-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gmo
Man kan ju fråga sig varför grannen inte gjort något åt honom om han nu hållit på som han gjort? Om min granne började skrika in i mitt brevinkast på natten skulle jag nog reagera... Vet ni vad det är för slags område dessa bor i?
Kan vara för att grannen ifråga är en gammal tant som förmodligen blivit livrädd när en mentalt störd människa börjar trakassera henne på det viset. Vem vet vad som hade hänt med henne om hon väckt GMs vrede?
Citera
2014-01-04, 17:18
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
"Närmsta grannen är dock inte överraskad över det som nu inträffat."

wat?
Hur kan man inte bli överraskad av att någon sågar ihjäl någon annan? Var han såpass mentalt sjuk att grannen visste att han var kapabel till detta?

Från artikeln:
Citat:
Mannen är tidigare åtalad för flera våldsbrott, bland annat försök till mord, våld mot tjänsteman, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.
Citera
2014-01-04, 17:19
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Hur skulle en kedjesåg vara mer ändamålsenlig? Om du försöker stycka något med en kedjesåg kommer du för fan att ha blod och skinnbitar/köttbitar precis överallt. Jag skulle nog säga att en sticksåg borde vara mer ändamålsenlig. stänket borde bli mindre och mer exakt hantering. Speciellt som du ofta måste använda två händer till kedjesågar medans man med vissa kedjesågar kan hålla fast det man sågar i på ett bättre sätt.

Man ser ju naturligtvis till att kroppen är genomfryst innan man börjar att jobba med styckningen för att minska spillet och då är nog en sticksåg för klen. En batteridriven tigersåg är överlägsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in