Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-01-04, 02:34
Medlem
Hur har tillströmningen av medlemmar sett ut 2013?
Citera
2014-01-04, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Hur har tillströmningen av medlemmar sett ut 2013?
Har för mig att jag läste någonstans att det det totala medlemsantalet har ökat med omkring 50 procent sedan årsskiftet. Men det var någon gång i höstas och jag kan inte hitta det nu när jag söker, varför uppgifterna inte ska tas som någon absolut sanning.

Det exakta antalet medlemmar är inget som kommuniceras utåt av olika skäl.
Citera
2014-01-04, 11:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har för mig att jag läste någonstans att det det totala medlemsantalet har ökat med omkring 50 procent sedan årsskiftet. Men det var någon gång i höstas och jag kan inte hitta det nu när jag söker, varför uppgifterna inte ska tas som någon absolut sanning.

Det exakta antalet medlemmar är inget som kommuniceras utåt av olika skäl.
Är det så? Har för mig jag hört siffran 100% någonstans?
Citera
2014-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
En fråga: Låt oss säga att Svenskarnas Parti tar makten över Sverige. Men Eu, Usa inför restriktioner mot handel med Sverige eftersom Svenskarnas Parti är "Nazister"

Hur ska ni hantera situationen?

Inte ett helt otroligt scenario...

/Koksan

Svårt att svara på innan det händer men partiets politik syftar ju till att omstrukturera det svenska samhället vad det gäller saker som tex den inhemska produktionen. Sen så finns det alltid länder man kan handla med. Jag skulle kunna tippa på att man tex kan närma sig Ryssland och Kina. Ryssarna med Putin vid makten är visserligen inte helt vänligt inställda till de inhemska nationella krafterna i Ryssland men man har ju ändå gjort klart att man åtminstone står för någon form av motstånd mot den nya världsordningen som framförallt USA med Israel och övriga EU strider så fanatiskt för. Kineserna tror jag inte bryr sig över huvudtaget om Sverige skulle ha en nationell regering eller inte. Andra asiatiska länder såsom Japan skulle nog också vara ett alternativ för handelsöverenskommelser.
Citera
2014-01-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det så? Har för mig jag hört siffran 100% någonstans?

Det var under 2012 om jag inte minns helt fel. Sedan ökade medlemsantalet med ytterligare ca 50 % förra året som Straybullet skrev i ett tidigare inlägg.
Citera
2014-01-04, 17:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det var under 2012 om jag inte minns helt fel. Sedan ökade medlemsantalet med ytterligare ca 50 % förra året som Straybullet skrev i ett tidigare inlägg.
Totalt hamnade väl ökning på runt 130% för året, vilket i sig inte säger mycket då vi inte vet hur många det var från början. MEN vad det visar är en uppåtgående trend som verkar hålla i sig om ser till Facebooksidor och hur medlemsantalet ökat hittills.

/Micke
Citera
2014-01-04, 19:26
Medlem
praeles avatar
I Vilka kommuner satsar SvP på att få mandat i?
Citera
2014-01-04, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praele
I Vilka kommuner satsar SvP på att få mandat i?
Det håller på att bestämmas just nu. Men några troliga är väl Emmaboda, Tierp, Färgelanda, Mora, Lidköping, Karlstad och ja i allmänhet lite mindre kommuner. Jag skulle personliga gissa på att vi får fram godkända kandidater i mellan 30 och 50 orter, men det är som sagt bara en gissning, då jag inte alls är involverad i det arbetet.

En fullständig lista kommer givetvis att framställas i god tid tillv alet.
Senast redigerad av Straybullet 2014-01-04 kl. 19:38.
Citera
2014-01-04, 20:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det håller på att bestämmas just nu. Men några troliga är väl Emmaboda, Tierp, Färgelanda, Mora, Lidköping, Karlstad och ja i allmänhet lite mindre kommuner. Jag skulle personliga gissa på att vi får fram godkända kandidater i mellan 30 och 50 orter, men det är som sagt bara en gissning, då jag inte alls är involverad i det arbetet.

Minimum är nog 40 kandidater om man ska nå det uppsatta målet på 10 mandat, 1 plats per 4 kandidater är nog en lite väl god prognos, skulle nog tro att det kommer krävas 1 plats per 5 kandidater.

Så här gäller det verkligen att alla medlemmar tänder till och anmäler sitt intresse inför valet och sedan sätter sig och tar fram en ordentlig handlingsplan med hållbara realpolitiska alternativ för orten. Flygblad i all ära men politik på lokalnivå handlar mycket om en lösningsorienterad politik som fungerar på orten. Här får Curt L stå som ett föredöme som tagit sig tid och hittat enkla lösningar på lokala problem.

/Micke
Citera
2014-01-05, 11:59
Medlem
Pope666s avatar
Citat:

Skulle vara trevligt om man kunde påverka det där. Jag vet inte hur mycket resurser vi har. Men i "min" kommun så fick SD 8-9% i förra valet och det kryllar visserligen av MENA folk här men tror att SvP skulle kunna vinna en del röster här också.

Tror det är bra att satsa framförallt på mindre kommuner men borde försöka arbeta kring de stora städerna också när vi får manskap och resurser till det.
Citera
2014-01-05, 12:01
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Minimum är nog 40 kandidater om man ska nå det uppsatta målet på 10 mandat, 1 plats per 4 kandidater är nog en lite väl god prognos, skulle nog tro att det kommer krävas 1 plats per 5 kandidater.

Så här gäller det verkligen att alla medlemmar tänder till och anmäler sitt intresse inför valet och sedan sätter sig och tar fram en ordentlig handlingsplan med hållbara realpolitiska alternativ för orten. Flygblad i all ära men politik på lokalnivå handlar mycket om en lösningsorienterad politik som fungerar på orten. Här får Curt L stå som ett föredöme som tagit sig tid och hittat enkla lösningar på lokala problem.

/Micke

Håller med till 100%. Kommunvalet handlar sällan om de "stora" frågorna utan handlar om köpcentrum, vägar, trygghet osv. Alltså mer om människors vardag.
Citera
2014-01-05, 13:00
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Skulle vara trevligt om man kunde påverka det där. Jag vet inte hur mycket resurser vi har. Men i "min" kommun så fick SD 8-9% i förra valet och det kryllar visserligen av MENA folk här men tror att SvP skulle kunna vinna en del röster här också.

Tror det är bra att satsa framförallt på mindre kommuner men borde försöka arbeta kring de stora städerna också när vi får manskap och resurser till det.

Det handlar ju framförallt om var vi har folk som kan kandidera. Vill du hjälpa till, anmäl din kandidatur till partiet omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in