2014-01-03, 17:15
Medlem
Jag tänkte köpa mig ett nytt vitt soffbord från jysk men mitt problem är en pojkvän (och även vänner) som inte är riktigt lika försiktig med möblerna. Det slängs nycklar och annat som repar bordet och jag hatar att ge utskällningar varenda gång det händer, plus att jag gärna vill behålla mitt nya bord nytt ett tag.
Så jag tänkte höra om det finns något man kan lägga över? Och då menar jag inte en duk eller så. Funderade på en glasskiva men vet inte vars man kan få tag i det i rätt storlek osv. Finns det något annat? Tacksam för svar!
Citera
2014-01-03, 17:32
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Bara att gå till närmaste glasmästare och uppge måtten. Simsalabim: Glas som skyddar ditt bord!
Citera
2014-01-03, 17:38
Medlem
Glasmästaren, berätta vad du skall ha glas skivan till så slipar han av kanten så den inte är vass.
Lycka till!
Citera
2014-01-03, 17:41
Medlem
Tack hörni men det lät dyrt att gå till en glasmästare... kan ringa och fråga om pris på måndag men ni har inga andra tips?
Citera
2014-01-03, 17:41
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mintkrokant1
Tack hörni men det lät dyrt att gå till en glasmästare... kan ringa och fråga om pris på måndag men ni har inga andra tips?

Nej, det är billigt.

Vad ska du göra annars menar du? Lägga plast på? Det låter ju lyxigt.....
Citera
2014-01-03, 17:44
Medlem
failures avatar
Jag vet inte om det går men du kan väl köpa en burk klarlack på biltema eller jula och spraya bordet med, har du köpt bordet på jysk så kanske det inte är värt det dock.
Citera
2014-01-03, 17:46
Medlem
500-700 spänn per kvadratmeter.
Beror vilken tjocklek, extra klart glas mm.
Sen kanske slipad lant kostar också.
Lycka till igen!
Citera
2014-01-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogguls26
500-700 spänn per kvadratmeter.
Beror vilken tjocklek, extra klart glas mm.
Sen kanske slipad lant kostar också.
Lycka till igen!

Är det billigt?! Bordet jag ska köpa kostar 900 kr nu på kampanj. Har inte råd med något dyrare bord och inte heller en dyr glasskiva Måste ju finnas något annat... kanske ska prova plasten?
Citera
2014-01-20, 00:54
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mintkrokant1
Är det billigt?! Bordet jag ska köpa kostar 900 kr nu på kampanj. Har inte råd med något dyrare bord och inte heller en dyr glasskiva Måste ju finnas något annat... kanske ska prova plasten?
Det här är lite korkat!...Du vill köpa ett nytt bord för att du tycker att det är snyggt. Men vill sen dölja bordets utseende med någonting...Vad är poängen?

Nåväl= En bords-duk är den billigaste skyddande lösningen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in