2013-12-30, 10:13
Medlem
swimp78s avatar
Ja, exakt. Calle dök upp som den ädle riddaren på vit springare för att försvara sin brors heder inför den elake aftonbladetrecensenten. Det tyder väl kanske på att de inte brutit kontakten i alla fall. Man tycker ju annars att han inte skulle ställt upp för brorsan offentligt.

Fast det var ju å andra sidan ett år sen nu. Det kanske hänt nåt sen dess.
Citera
2014-01-03, 04:19
Medlem
Ruggeugglans avatar
Stänger numera av när de säger tack IF och börjar tramsa fyfan jag tål det verkligen inte.
Citera
2014-01-03, 08:46
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Vet inte om de tagit upp det idag dagens podcast... Men showen "Älska mig" sänds idag på SVT1 kl 21.00

http://www.tv.nu/p/14010321002200svt1

Citat:
Alex Schulman - Älska mig
21:00 - 22:00 Idag, 3 januari 2014
Alex Schulman - Älska mig
Scenföreställning från 2013. Alex Schulmans debut på teaterscenen. I föreställningen tar han ett grepp om det han kallar vår tids största folksjukdom - bekräftelsebehovet. "Älska mig" är en humoristisk betraktelse av människans vansinniga jakt på bekräftelse berättat utifrån hans egen historia. Även 4/1, 6/1 i SVT24 och 8/1.
Regi: Sigge Eklund.
Citera
2014-01-03, 13:31
Medlem
swimp78s avatar
Fantastiskt att Alex inte på allvar tycks funderat på ifall den där homeopaten eller vad det nu är, som vill stoppa upp fingret i analen på sina kunder, eller massera deras blygdläppar (som han uppenbarligen fått göra med Alex fru) är en pervers sol-och-vårare av sexualförbrytarnatur.

Tycker inte Sigge skulle släppt det där så fort. De borde uppehållt sig lite längre vid det där.
Vad i helvete.. liksom.

Amanda och hennes krets verkar vara ett lätt offer för såna där. Går på seanser, hypnos och grejer.
Lätt offer för charlataner som vill tömma pung och plånböcker..
Citera
2014-01-03, 17:11
Medlem
talgoxens avatar
Det var ganska lite reklam idag. Det är smart av dem att de har rätt så rena avsnitt ibland i kontrast till avsnitten med fyllda med "spontana listor över metro-jobbs förträfflighet".

Mycket möjligt att det bara är ett misstag men känns ändå som att det är typiskt att Alex att komma ihåg fel, åt det håll som gör historien bättre. Alex var kring 25 år eller äldre när SVT sände West Wing och han minns det som att han var 15.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tycker inte Sigge skulle släppt det där så fort. De borde uppehållt sig lite längre vid det där.
Vad i helvete.. liksom.

Nu visste ju inte hon att det skulle hände men hade hon gjort det skulle det bli ett olagligt sexköp.

Rätt säker på att det är Jean Pinto. Hannah skriver om honom här:

http://bloggar.aftonbladet.se/hannahwidell/2013/06/12/hannah-x-4/

Ja, asså, systrarna Schulman är kanske inte de främst företrädande för ett naturvetenskapligt förhållningssätt till tillvaron. En av mina favoriter är ju det här med att man enligt "Pengarmagin" måste man gör av med pengar för att få in ny.
Citera
2014-01-03, 17:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Fantastiskt att Alex inte på allvar tycks funderat på ifall den där homeopaten eller vad det nu är, som vill stoppa upp fingret i analen på sina kunder, eller massera deras blygdläppar (som han uppenbarligen fått göra med Alex fru) är en pervers sol-och-vårare av sexualförbrytarnatur.

Vad i helvete.. liksom.

Amanda och hennes krets verkar vara ett lätt offer för såna där. Går på seanser, hypnos och grejer.

Känner samma sak, what the fuck på hans sätt att "behandla" sina kunder, det lät ju helt sjukt...förvånad över att de tar det med sådan ro

Undrar om det ens är lagligt...
Citera
2014-01-03, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Känner samma sak, what the fuck på hans sätt att "behandla" sina kunder, det lät ju helt sjukt...förvånad över att de tar det med sådan ro

Undrar om det ens är lagligt...

Undrar om det ens hänt.

Edit: Vet att han berättat om det förut, det är en tokrolig historia som är extremt kryddad. Undrar vilka som är lättlurade
Senast redigerad av Attributt 2014-01-03 kl. 17:21.
Citera
2014-01-03, 17:22
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Undrar om det ens hänt.

Edit: Vet att han berättat om det förut, det är en tokrolig historia som är extremt kryddad. Undrar vilka som är lättlurade

Länk or you're full of bullshit
Citera
2014-01-03, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Länk or you're full of bullshit

Länk till vad? När han berättat om det tidigare? Det får du ta mitt ord på för det tänker jag inte leta upp.

Jaja mitt liv är förstört när du anser att jag är full av tjurskit, det kan jag faktiskt ta. Du inhandlar säkert en försäkring från IF varje gång Alex befaller dig, jävla fårskock.

Edit: Han säger ju förfan själv i podcasten att han berättat om det tidigare.
Senast redigerad av Attributt 2014-01-03 kl. 17:32.
Citera
2014-01-03, 21:53
Medlem
talgoxens avatar
Har Alex och Sigge photoshoppat bilden eller är det Resume som har gjort?

Är det Ljug-Alex som är i farten igen?

Alltså gjort halsen och öronen vitare. Ni som har sett hans scenshow förstår.

http://www.resume.se/Global/Resume/nyheter/2009/06/17/det-ar-inte-kul-att-jobba-/Calleoch-Alex.jpg

30:36 in i showen.

http://www.svt.se/alex-schulman--alska-mig/se-program/del-1-1474?autostart=true
Senast redigerad av talgoxen 2014-01-03 kl. 22:06.
Citera
2014-01-03, 23:15
Medlem
bill claytons avatar
Citat:

Vad i helvete.. liksom.

Jo det är märkligt att Alex inte funderar mer kring den där könstafsaren.

Eller så kanske han inte vill fördjupa sig i det offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen

Nu visste ju inte hon att det skulle hände men hade hon gjort det skulle det bli ett olagligt sexköp.

Rätt säker på att det är Jean Pinto. Hannah skriver om honom här:

http://bloggar.aftonbladet.se/hannahwidell/2013/06/12/hannah-x-4/

Ja, asså, systrarna Schulman är kanske inte de främst företrädande för ett naturvetenskapligt förhållningssätt till tillvaron. En av mina favoriter är ju det här med att man enligt "Pengarmagin" måste man gör av med pengar för att få in ny.

Amandas gamla blogg, före aftonbladet, hittar jag inte längre men här är Alex blogginlägg om det hela.

http://bloggar.aftonbladet.se/schulman/2011/01/borde-jag-saga-ifran/
Senast redigerad av bill clayton 2014-01-03 kl. 23:23.
Citera
2014-01-03, 23:24
Medlem
snillet_1s avatar
Starka vibbar av att Schulman inte är inne i gänget. Filip, Wikingsson, Sigge och snart Triumf i LA. Vem är det som är det ogillar Alex så starkt? I normala fall hade en så omtyckt person som Sigge verkar vara kunnat ta med sig en snubbe till semestern.
Senast redigerad av snillet_1 2014-01-03 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in