Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Känner du till fler personer som vägrade att skriva upp sig på MPS deltagarlista, i så fall har du din medgärningsman där.
Jag tycker att KJ vägran och ljug angående listorna talar sitt tydliga språk, han hade ett skäl till att inte skriva sitt riktiga namn på listan, dock ställer jag mig frågande till varför? Han deltog ju helt synligt och berättade vitt och brett om att det var hos honom VB hade varit den där kvällen och att han var den siste som sett VB i livet.
Kan vi värkligen vara 100% säker på att det var KJ som vägrade att uppgje sitt namn till Missing people listorna?
Jag har nämligen inte kunnat hittat något i FUP som är 100% bevis på att KJ vägrat/fifflat sig undan att uppge sitt namn när han deltog i sök efter VB med missing people.
Här säger Kj att han uppgav sitt namn i förbindelse med sök:
FUP 1598:
F: Sa du vad du hette?
H: Jaa…han hade ju varit där ända sen klockan fyra så han borde veta att…vem jag var.
F: Men det var inte så att du sa namnet till honom?
H: Jo, för att vi skrev upp oss på en lista.
F: Ja, okej. Och det var ditt namn du…
H: Ja.
F: …skrev? Du skrev Kristoffer Johansson?
H: Ja, det finns ju inget annat namn man kan skriva.
Om någon kan hänvisa mig till var i FUP det skulle finnas bevis för att KJ vägrat/fifflat sig undan att uppge sitt namn när han deltog i sök efter VB med missing people, så vore jag tacksam.