2014-01-02, 23:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
27-28 juli definitivt inte 29 juli.
Det saknas kläder vart tog dom vägen? Resten så som pass osv vem hade behov av att det skulle se ut som hon rest i väg?

Och framför allt vem visste var passet låg? Bara ett exempel då.
Vilka saknade kläder? Hon hittades naken i paketet.
Passet kan ha lägat i hennes väska där även mobil, plånbok och annat dylikt fanns.
Citera
2014-01-02, 23:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jovisst. Det kan ha gått ett rykte om att MJ hade kontanter hemma.
Tom. FS trodde det.

Fel. Fs påstådde det, ingen annan har bekräftat det påståendet eller ryktet. Om du har en annan åsikt så vill jag se källa på det.
Citera
2014-01-02, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Passet kan ha lägat i hennes väska där även mobil, plånbok och annat dylikt fanns.

Tja, hon måste ju tagit av sig eller? Hon hade setts i ett par jeansshorts den 27 juli, och dom finns inte.
Så var tog dom vägen.
Sen undrar jag vem som visste att hon låste sina privata rum i huset då hon reste iväg?
Inneboende visste ju var hon hade det mesta och även att hon låste sina rum.
Han gav väl dom skruvmejsel så polisen kunde öppna rummen det va ju inga problem att öppna de här dörrarna.- Det va han ju väl medveten om.

Nej, passet låg i hennes skrivbordslåda enligt Fredrik har jag för mig och man ska väl tro på honom då ?
Sen pistolen då som antagligen har legat i nattvardskåpet vilket är en smula ologisk plats för vem som helst att hitta.
Citera
2014-01-02, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Fel. Fs påstådde det, ingen annan har bekräftat det påståendet eller ryktet. Om du har en annan åsikt så vill jag se källa på det.

Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nej, han sade att han trodde det...

Någon/ra av sexdejterna indikerade att MJ var tät. Källa FUP.
Citera
2014-01-02, 23:55
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Enligt Ms chattlogg så chattade M natten den 28/7.

Vilken tid anser du att M bragts om livet?
Källa på att det inte var FS som chattade på hennes dator efter att han mördat henne?
Citera
2014-01-02, 23:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Källa på att det inte var FS som chattade på hennes dator efter att han mördat henne?
Hitills har inget framkommit att F ska veta vad M och J snackat om på nätet..och varför bestämma träff med J den 28/7 om nu F skulle fejka M.
Citera
2014-01-02, 23:58
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Men nu rörde det sig om ditt påstående:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurran-pa-traden
Tom. FS trodde det.
Det låter som du blint litar på FS. Gör inte det. Han har ljugit för mycket för att litas till.
Citera
2014-01-03, 00:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hitills har inget framkommit att F ska veta vad M och J snackat om på nätet.

Och då betyder det att han inte vetat det eller vad menar du?
Han har kollat hans bil eller rättare sagt det han trodde va hans bil, och han visste mycket om hennes internetsurfande. Så jag tror inte direkt på honom.

Varför skulle han berätta att han visste vad som sas i en chatt? Finns ingen anledning då han är misstänkt för mord. Nu får du sålla bättre.

Dessutom kan det ha varit han själv som chattade. Inget förvånar.,
Citera
2014-01-03, 00:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, FS avrättade henne där hon låg naken i sängen, men vart gjorde han sedan av de
kläder hon hade burit? Brände han upp dem?
Kanske han var och slängde en del av Marinas prylar då när L*nnart fick syn på honom
på den nu närmast riksbekanta rastplatsen.

Ja, han fladdrade nog runt den natten med prylar och död kropp i paket samtidigt som
han såg fram emot att få tömma hennes bankkkort på morgonen. Sedan skulle det
inhandlas knark förstås. Satt han och headbangade till sin jävla hårdrocksmusik kvällen
efter sitt blodiga värv, mån tro? Satt och längtade efter att få krypa på nya bruden?
Citera
2014-01-03, 00:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Vilket inte är detsamma som att hon förvarar stora mängder kontanter hemma.
Det är extremt ovanligt att "unga" människor förvarar kontanter hemma. I vår tidsålder så har vi pengarna på banken.
Men kanske du, Fnurran, och Q och Tulpanen fortfarande lever i den världen att man "säkrast" förvarar sina pengar i madrassen?
Nåväl, det är ett väldigt annorlunda beteende utifrån en ung människas perspektiv skulle jag vilja påstå.
Dessutom visar Marinas konton att det var främmande för henne också.
Hon sparade det hon kunde på konton, och det som hon behövde för sina dagliga behov skötte hon snyggt utan att låta krediterna börja kosta i räntor.
Tills.... FS kom in i bilden och började strula med hennes kort.
Extremt avslöjande för honom och ett starkt mordmotiv dessvärre..
Citera
2014-01-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Men nu rörde det sig om ditt påstående: Det låter som du blint litar på FS. Gör inte det. Han har ljugit för mycket för att litas till.

Jag stödjer påståendet på det andra sexdejter sagt.
Lita inte blint på en åklagare, de kan ljuga också. Om smygmobiler tex.
Citera
2014-01-03, 00:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och då betyder det att han inte vetat det eller vad menar du?
Han har kollat hans bil eller rättare sagt det han trodde va hans bil, och han visste mycket om hennes internetsurfande. Så jag tror inte direkt på honom.

Varför skulle han berätta att han visste vad som sas i en chatt? Finns ingen anledning då han är misstänkt för mord. Nu får du sålla bättre.

Dessutom kan det ha varit han själv som chattade. Inget förvånar.,
Nu finns ju chatten i sin helhet och där kan man följa M och J:s chatt ända tills natten den 28/7, där det bestämdes en träff den 28/7.
Har polis kollat ifall Fs fingeravtryck finns på Ms dator? Vad jag sett så har de inte gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in