Citat:
Ursprungligen postat av
Brottsfall
Intressanta uppgifter om släktingarna. En tidigare användare har skrivit att en tjej hade skrivit på albanska på pojkens(?) Facebooksida:
Hur säkra är uppgifterna om att det verkligen är Facebookpojken som är BO?
Det bygger endast på pojken, på bilden, är med på våffelkvällen i Myråskyrkan.
Som visade sig vara någon med Albansk språkförståelse. Riktigt dålig på svenska i skrift. Samt vad jag tror är en syster, som har ett fakenamn, som skrivit på albanska.
Han skriver att han studerat vid Bodaskolan.
Så en Alban som figurerar på bild vid den enligt media bekräftade "boplatsen", som dessutom studerat vid Bodaskolan och har kopplingar till systerkyrkan Bodakyrkan, påbjuder ju att tro att det är BO. Rimligt är också att anta att han är papperslös.
"Systern" har en "bästa kompis" som bor på Fotö, där hon då kan ha bott tidigare.
Bor en relativt nyanländ Alban på en ö, utan att vara "gömd"?
Hon har dock skrivit att hon bor i Grekland.
Även hon är dålig på svenska.
"Systern" har en bild med sig själv och svenska tjejen med texten BBL (Be back later?)
BO är välbekant med denna svenska "bästa kompis", och skrivit lite otrevligheter på BBL-bilden, ang. deras (tjejernas) vänskap, på "systerns" sida.
Jag vet inte vad han gick igång på angående bild, eller vänskapen?
På Fotö finns Sionförsamlingen, som är nära besläktad med Missionsförsamlingen, vilket leder till att tro att BO också bodde där innan Brämhult.
Jag tror inte "BO" använder sitt riktiga namn på facebook heller.
Det är naturligtvis endast en spekulation om att det är BO.
Och mina spekulationer bygger på det jag skrev, och naturligtvis många fler indicier.
T.ex kring fotboll i Brämhult vs Boda, Junis.org m.m
Men folk verkar ju "bekräftat" att det är han i tråden.
Kanske efter PM?
Kan det annars vara en bror, eller "kompisen" från Bodakyrka?