2014-01-02, 11:43
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn

R* borde sätta IP, MAC address, konsol-id, psn/live och socialclub konto ban på alla som använt sig av hacks/glitches. samt att alla hackade pengar och alla saker folk köpt för hackade pengar tas bort från spelarna.

Tror det kan bli svårt... De verkar ju inte kunna hantera situationen så hur ska de kunna radera alla saker och pengarna? Jag tror inte att de kan ta bort bilar och sånt från folk som köpt det med glitchade pengar.

Heists lär iaf inte komma innan problemen är lösta så hoppas de löser på nåt sätt...
Citera
2014-01-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Du har aldrig lirat SA-MP eller MTA? Där finns det servers med 100+ players, sjukt roligt att det är så mycket folk på samma server.
hur spelar man sånna servrar?
Citera
2014-01-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Tror det kan bli svårt... De verkar ju inte kunna hantera situationen så hur ska de kunna radera alla saker och pengarna? Jag tror inte att de kan ta bort bilar och sånt från folk som köpt det med glitchade pengar.

Heists lär iaf inte komma innan problemen är lösta så hoppas de löser på nåt sätt...

Snabbaste lösningen är ju att nolla allt för alla så man skulle tvingas börja om. Många som skulle bli förbannade förstås och troligtvis sluta spela, men för mig skulle det inte göra något. Visst skulle det vara lite surt, men så länge vi slipper alla fuskare är jag nöjd. Är väldigt glad själv över att jag hittills inte fått en endaste dollar av hackers. Såg en spelare med miljard bounty på sig en gång, men höll mig borta tills någon annan tog den.

Iofs så skulle ju R* få skulden för character reset av de flesta spelarna (inklusiva de som utnytjat hacks) när skulden egentligen ska ligga på fuskarna. Samma med Heists. Dessa är/blir ju också garanterat försenade pga alla hackers och fusk.
Citera
2014-01-02, 12:11
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Snabbaste lösningen är ju att nolla allt för alla så man skulle tvingas börja om. Många som skulle bli förbannade förstås och troligtvis sluta spela, men för mig skulle det inte göra något. Visst skulle det vara lite surt, men så länge vi slipper alla fuskare är jag nöjd. Är väldigt glad själv över att jag hittills inte fått en endaste dollar av hackers. Såg en spelare med miljard bounty på sig en gång, men höll mig borta tills någon annan tog den.

Iofs så skulle ju R* få skulden för character reset av de flesta spelarna (inklusiva de som utnytjat hacks) när skulden egentligen ska ligga på fuskarna. Samma med Heists. Dessa är/blir ju också garanterat försenade pga alla hackers och fusk.

Japp men det vore som du säger drygt för många med hög level att bli 0. Jag är bara runt 50 men folk som spelat legit och är 100-200 skulle antagligen ge upp om de blev nollade.

De får gärna ta bort allt för min del, men låt levels vara kvar
Citera
2014-01-02, 13:17
Medlem
Citat:
Japp men det vore som du säger drygt för många med hög level att bli 0. Jag är bara runt 50 men folk som spelat legit och är 100-200 skulle antagligen ge upp om de blev nollade.

De får gärna ta bort allt för min del, men låt levels vara kvar

En annan möjlighet vore ju att R* kör roll-back på allt till det datum den första stora penga transaktionen skett för de som hackat pengar/fått pengar.
på så sätt slipper folk börja från level 1, och folk tappar bara de levels dom gått upp sedan dom mottog pengar.

Exempel:
Spelare X på level 30 får 30 miljoner 29.12.2013 och köper 10 adders, dyraste lägenheten samt går upp 3 levels.
R* kör rollback på denna spelare till samma dag han/hon mottog pengarna.
Spelare X är tillbaks på level 30, med samma mängd pengar, samma lägenhet och samma bilar och vapen som han hade före han fick pengarna.

Spelare Y på level 50 får 70 miljoner 01.12.2013 och köper 10 rebels, billigaste lägenheten samt går upp 35 levels.
Spelare X är tillbaks på level 50, med samma mängd pengar, samma lägenhet och samma bilar och vapen som han hade före han fick pengarna.

Alternativt att Alla spelare backas till exakt samma datum. Men det tillför då istället att några spelare tappar mer/mindre levels/pengar som dom jobbat ihop på "lagligt" sätt.
Citera
2014-01-02, 13:17
Medlem
Jag blev riktigt sur när jag fick massor av miljoner så jag skrev en 'ticket' till Rockstar och bad dem ta bort allt.
Till en början så slösade jag inte ett öre av pengarna men efter typ en vecka när inget hänt så orkade jag inte bryr mig mer..
Så nu har jag gjort av med typ 10 miljoner och jag måste faktiskt erkänna att allt är bättre nu.
Jag slipper grinda survival och tråkiga race för att ha råd med de bilar och vapen jag vill ha. Större frihet helt enkelt!

Nu gör jag bara sånt jag tycker är roligt, utan att spara på krutet och det passar faktiskt mig bättre.

Var level 100+ när jag fick pengarna förresten, och har aldrig glitchat något.
Senast redigerad av snilsson 2014-01-02 kl. 13:23. Anledning: Skriver som en kratta.
Citera
2014-01-02, 13:20
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
En annan möjlighet vore ju att R* kör roll-back på allt till det datum den första stora penga transaktionen skett för de som hackat pengar/fått pengar.
på så sätt slipper folk börja från level 1, och folk tappar bara de levels dom gått upp sedan dom mottog pengar.

Exempel:
Spelare X på level 30 får 30 miljoner 29.12.2013 och köper 10 adders, dyraste lägenheten samt går upp 3 levels.
Spelare X är tillbaks på level 30, med samma mängd pengar, samma lägenhet och samma bilar och vapen som han hade före han fick pengarna.

Spelare Y på level 50 får 70 miljoner 01.12.2013 och köper 10 rebels, billigaste lägenheten samt går upp 35 levels.
Spelare X är tillbaks på level 50, med samma mängd pengar, samma lägenhet och samma bilar och vapen som han hade före han fick pengarna.

Alternativt att Alla spelare backas till exakt samma datum. Men det tillför då istället att några spelare tappar mer/mindre levels/pengar som dom jobbat ihop på "lagligt" sätt.

Det första förslaget du nämner vore faktiskt väldigt bra. Jag hade isf gärna gått tillbaka dit jag var, det var mycket roligare än att alltid ha full ammo och inte bry sig om pengar. Att kämpa ihop cash till att köpa saker var roligare.
Citera
2014-01-02, 13:33
Medlem
Citat:
Det första förslaget du nämner vore faktiskt väldigt bra. Jag hade isf gärna gått tillbaka dit jag var, det var mycket roligare än att alltid ha full ammo och inte bry sig om pengar. Att kämpa ihop cash till att köpa saker var roligare.

Jepp. Som sagt så har jag själv inte fått några pengar eftersom jag spelat ganska lite över jul helgen samt att jag är väldigt försiktig. Ser jag någon som är högre än level 100 byter jag session snabbt. Men brorsan fick några mille runt jultid. Första dan tyckte han det var skoj, men dagen efter sa han att spelet förlorat mycket av sin charm eftersom han inte längre måste kämpa för att få något.

Sen om dom gör som jag föreslog så får vi hoppas att dom tänker till lite och att dom sätter gränsen för pengarna man fått till 500002$ eftersom stimulus package låg på 500001$. Vilket borde vara den största klumpsumman någon fått lagligt i spelet.
Citera
2014-01-02, 13:56
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Jepp. Som sagt så har jag själv inte fått några pengar eftersom jag spelat ganska lite över jul helgen samt att jag är väldigt försiktig. Ser jag någon som är högre än level 100 byter jag session snabbt. Men brorsan fick några mille runt jultid. Första dan tyckte han det var skoj, men dagen efter sa han att spelet förlorat mycket av sin charm eftersom han inte längre måste kämpa för att få något.

Sen om dom gör som jag föreslog så får vi hoppas att dom tänker till lite och att dom sätter gränsen för pengarna man fått till 500002$ eftersom stimulus package låg på 500001$. Vilket borde vara den största klumpsumman någon fått lagligt i spelet.

Om man inte köpt ett/flera Whale Shark kort
Citera
2014-01-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Om man inte köpt ett/flera Whale Shark kort

Så sant. tänkte inte på dessa. Men det borde vara ganska enkelt att sätta ihop en exception regel för att utesluta dessa.
Citera
2014-01-02, 14:16
Medlem
thokro77s avatar
Jag fick ganska tidigt 200 miljoner av nån random.
Spelet blev inte sämre av det, snarare tvärtom. Det var tråkigt att snåla med ammo för att man sparade till en turbo o.l. Var även jobbigt att hela tiden vara försiktig i freeroam ifall nån bara ville jävlas, samt väldigt stressande att hela tiden kolla klockan för när man kunde sälja nästa bil.
Har nu kunnat testa vilka bilar som funkar bäst för mig, utan att bli ruinerad. Har använt en väldans massa bomber och granater under missions.

Har i det sista försökt ge bort non-premium bilar fullmoddade till spelare med låg nivå. Men svårt att ge bort saker, när folk är max paranoida hela tiden.

Tänkte nu att alla som vill ha hjälp att få lite bra bilar, lägenhet och pengar kan joina mitt crew och hitta mig online.
Jag vill då fullt uppgradera vilka non-premium bilar som helst, enda begränsningen skulle vara att pengarna tar slut.
Om du får två Dominators har du nästan 250k och råd att köpa lyxlägenhet med 10 bilar garage efter en timmes spel. Fyller vi sen det med bilar borde du klara dig ganska bra en stund.
Citera
2014-01-02, 14:39
Medlem
Det är jävligt svårt att motivera sig själv att spela detta spel.

För det första tar det helvetes jävla lång tid att starta. Man kan inte bara starta spelet och sen gå iväg och bajsa eller nånting, för man måste först välja språk, sedan trycka att den ska ladda Online. Sedan påbörjas en 10 minuter lång laddningstid.

Har man sedan tur så kan man spela utan allt för stora lagg. Ska man göra ett jobb så blir det laddningstid igen. Har man tur så "hänger" sig inte spelet på "satellitvyn".

När man väl är inne kan man hamna på en i princip tom server och det är ju inte så roligt. Eller hamna där det bara är massa griefers som aldrig blir "bad sport".

Kör på PS3.

Är det lika jävla långdraget på Xbox?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in