Citat:
Ursprungligen postat av
anti-svensk
Är rätt ny på FUT men helvete så förbannad jag blir över skadorna som regnar över en. Efter varje match är det minst två som skadar sig. Jag blir så förbannad över att jag aldrig kan köra med full trupp, för med en startelva där jag kör med mina sämre spelare p.g.a. skador så vinner jag över lag som har spelare som Torres, Ramsey, Gibbs till sitt förfogande. Sedan blir jag även förbannad över att spelarnas kontrakt ska gå ut hela jävla tiden.
Så om vi istället tar det här med skadorna, hur kan man minska på de? Kan man förbättra skadestugan i klubben? Förklara för en som är nybörjare tack. Vill så gärna ha Lukaku och Robinho som radarpar genomgående.
Och sedan det här med kontrakten. Går det inte att förlänga kontrakt på typ 10+ matcher? Orkar inte behöva söka kontrakt och betala....
Se till att spela spelarna på full fitness så minskar skadorna en hel del.
Om du har många tränare i klubben får du extra procent för kontraktskorten upp till 50% så om du har optimalt med tränare och använder ett gold non rare får du 19 istället för 13. Om du spelar med billiga spelare som går för discard (avveckling) kan det vara en idé att plocka upp en ny med kontrakt från marknaden istället för att köpa ett kontraktskort och applicera.
Bygg två billiga lag och spela varannan match med lagen. Se till att ha det andra på bänken/reserver så har du alltid ett lag som är på tårna.