2014-01-02, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tack. Med all respekt, jag läste ditt tidigare svar.
Det är mycket möjligt att det är ett vedertaget begrepp. Jag söker någon slags källa för att förstå vad stjärnadvokaten menar.

Det känns lite typiskt att just FS skall vara föremål i en utredning som kan beskrivas med ett begrepp som är så pass ovanligt så att det inte ens går att läsa nånstans vad det betyder...

Hur mycket otur ska stackars FS ha egentligen?
Haha, det kan man verkligen fråga sig. Sannolikt är Hansson den ende svenska jurist som kör det kortet idag. Alternativet är ju att man utreder alla från galningen som står med en yxa i handen till totalförlamade Greta, 95, lika noga när en kropp hittats.
Citera
2014-01-02, 01:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
HD har beviljat resning utifrån bedömningen att bevisningen räcker för fällande dom. De tror inte på alt gm.

Ja, topdog har sagt sitt. Och antingen dansar HR efter HDs fingervisning eller bestämmer efter egen linje, men det tror jag inte man kommer att göra.
Det va ju knappt dom vågade sekretesspröva aktbilagor som HD satt sekretess på.
Dom sa det är ju HD som satt sekretess på detta, så jag vet inte vem som ska prova det då.

Det va precis den hierarkien som man förväntade sig. Man bockar och niger inför överheten helt enkelt.
Och dit hör då inte Hansson med klient direkt. Så det ska bli spännande.
Citera
2014-01-02, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Advokat Hanssons beskrivning är väl talande: Men åtalet hade fatala brister, den var helt gärningsmannastyrd. Man bestämde sig direkt för ett scenario och låste sig vid det. Man har inte kollat alla trådar, säger han.

Så nu måste HR på uppdrag av Högsta Domstolen tvätta polisens smutsiga byk. Tänk på skammen och ett skadestånd till MGM, vilken nesa blir inte det för polisen och vissa åklagare.

Att utredningen är helt gärningsmannastyrd (enligt den något oklara definitionen) är en lögn.
Det är viktigt att påpeka.
Citera
2014-01-02, 01:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Haha, det kan man verkligen fråga sig. Sannolikt är Hansson den ende svenska jurist som kör det kortet idag. Alternativet är ju att man utreder alla från galningen som står med en yxa i handen till totalförlamade Greta, 95, lika noga när en kropp hittats.
Hansson har med stor sannolikhet gått igenom alla bilagor.
Citera
2014-01-02, 01:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att utredningen är helt gärningsmannastyrd (enligt den något oklara definitionen) är en lögn.
Det är viktigt att påpeka.

Inte första lögnen från advokat Hansson direkt. Han måste man hålla under uppsikt vad han säger.
En del är rena fablerna faktiskt och att han menar att vissa saker ska analyseras som inte ens går att analysera. Hopplöst oseriös i mina ögon. Han är inte trovärdig eller kunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Säkert men även sidomaterialet under bevakning. Säger det dig något?
Citera
2014-01-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Lita inte på det. Han missade t.ex protokollet om Marinas firmamobil.
Citera
2014-01-02, 01:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur vet du att det inte undanhölls honom?
Citera
2014-01-02, 01:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Och att blod inte går att åldersbestämma direkt. Så han ska man hålla kort eftersom det blir lite av överbevisning, som han kräver. Han kan ju framföra den visan till några betydligt mer insatta domare än Friman, så kanske dom tar honom i örat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-02 kl. 01:39.
Citera
2014-01-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det inte undanhölls honom?

Har han eller FS sagt det ?
Citera
2014-01-02, 01:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och att blod inte går att åldersbestämma direkt. Så han ska man hålla kort eftersom det blir lite av överbevisning, som han kräver. Han kan ju framföra den visan till några betydligt mer insatta domare än Friman, så kanske dom tar honom i örat.
Det holländska labbet kunde inte åldersbestämma blodet. Har du missat det?
Citera
2014-01-02, 01:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Har han eller FS sagt det ?

Ja, ungefär så kanske det är. Det är nog så att uppgifterna är av varierande slag i ämnet, men jag föreslår källunderlag på det mesta. Det är ganska uppenbart att en del felaktig information har funnits i tråden. Och att undanhålla något för en försvarsadvokat är inte ett lätt jobb. Inte med den här mediakåta Hansson som gapar om minsta lilla i pressen. Du kan nog bortse ifrån att något undanhålls för försvaret.
Citera
2014-01-02, 01:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, någon större spänning ska du nog inte förvänta dig, madam Tulpanpernilla.
Det är spel på öppet mål här i det närmaste.
Jag skulle bedöma den åtalades chanser att komma segrande ur den här slutgiltiga "striden"
som ja, nära nog obefintliga. Och jag misstar mig nästan aldrig...

Varför gör sig känslan gällande här att till varje pris ska absolut någon annan än FS vara
den skyldige till mordet på Marina Johansson, 31 år gammal? Åtminstone hos ett par
stycken aktörer varav du är en?
Det spelar liksom ingen roll hur lite som än skulle peka åt ett annat håll - det ska gripas tag
i så fall bara man kommer bort ifrån den avgudade Fredrik Svensson...

Det är en märklig upplevelse onekligen.
Inte ett endaste konkret dugg tyder på någon annan mördare än denne och ändå ska
det jagas efter alternativa gossar i land och rike runt. Och även utanför gränserna till och med.
Har det gått prestige i alltihop kanske? Vågar man inte erkänna att man nog misstagit sig?
Måste ändå fullfölja bara för att...
En bilaga som inkom till TR tyder på att M haft enligt polis "sommardejter" och de var ett gäng som inte undersökts, vilket öppnar upp för alt. g.m

Thats the fact!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in