2014-01-01, 16:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ok. Hur förklarar du då blodet i sängen?
Marina förblödde sannolikt i den.
Citera
2014-01-01, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och du tycker att Fredriks humör den 27/7 2010 motsvarade att han bara ville sitta i ett hörn och lyssna på musik? Han storbråkar med Marina, så till den grad att hon gråter (ovanligt) och är märkbart påverkad av bråket fortfarande sent på natten. Han drämmer näven i väggen för att få ur sig aggression. Detta är alltså en person som är flummig och "mest vill sitta och lyssna på musik"? Jävla skitsnack.

Pröva det här istället:
Vanliga abstinenssymtom: Sömnstörningar, Svettningar, Ökad drömaktivitet, Muskelvärk, Huvudvärk, Snuva, hosta, Dålig mage, Känslor av oro, irritation, rastlöshet, tomhet eller olust.
Källa: http://cannabishjalpen.se/node/2#sluta

Stämmer det bättre in på gullesnuttens humör på födelsedan, kanske? Hur länge sen var det Fredrik hade rökt på? Det kanske är ett simpelt jävla rånmord för att få pengar till knarket han behövde mot abstinensen?? Vi kanske ger honom ett för ädelt motiv när vi tror att det var ett relationsmord, han blev svartsjuk osv. Han försatte ju sannerligen ingen tid när det gällde att ta ut pengarna efter att han skaffat undan kroppen och hjälpligt röjt upp i huset. Iväg till en bankomat o ta ut pengar och säkerligen handla knark. Sen blev han nog lugn och ville lyssna på musik, alldeles riktigt.

Symptomen kan uppstå när man slutar med CB. Slutade FS med CB ?
M klagar ju på FS i sitt brev, att han har återfall.

Varför tar du inte reda på rätt fakta istället ?
Citera
2014-01-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
"Folk" här inne verkar ju även gilla GW Persson.

"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11246501.ab

Vi kan också anta att han satt i ett hörn och lyssnade på hårdrock i hög volym.
Vidare sägs cannabisrus kunna få folk att mörda.
Citera
2014-01-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina förblödde sannolikt i den.

Ja, medan FS befann sig i huset.
Citera
2014-01-01, 16:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nä knappast..min tanke var varför MJ fick huset så sent som i juli när hon bott där i ett antal år.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och du tycker att Fredriks humör den 27/7 2010 motsvarade att han bara ville sitta i ett hörn och lyssna på musik? Han storbråkar med Marina, så till den grad att hon gråter (ovanligt) och är märkbart påverkad av bråket fortfarande sent på natten. Han drämmer näven i väggen för att få ur sig aggression. Detta är alltså en person som är flummig och "mest vill sitta och lyssna på musik"? Jävla skitsnack.

Pröva det här istället:
Vanliga abstinenssymtom: Sömnstörningar, Svettningar, Ökad drömaktivitet, Muskelvärk, Huvudvärk, Snuva, hosta, Dålig mage, Känslor av oro, irritation, rastlöshet, tomhet eller olust.
Källa: http://cannabishjalpen.se/node/2#sluta

Stämmer det bättre in på gullesnuttens humör på födelsedan, kanske? Hur länge sen var det Fredrik hade rökt på? Det kanske är ett simpelt jävla rånmord för att få pengar till knarket han behövde mot abstinensen?? Vi kanske ger honom ett för ädelt motiv när vi tror att det var ett relationsmord, han blev svartsjuk osv. Han försatte ju sannerligen ingen tid när det gällde att ta ut pengarna efter att han skaffat undan kroppen och hjälpligt röjt upp i huset. Iväg till en bankomat o ta ut pengar och säkerligen handla knark. Sen blev han nog lugn och ville lyssna på musik, alldeles riktigt.

Cannabisbruk kan resultera i schizofreni och hjärnskador. Så det kanske syns på kommande RPU.
IQ försämras också vilket kan noteras i ämnet helt klart, och det bör ha försämrat den misstänktes IQ.

Han slog till GB så hon föll ner på marken och sen ströp han henne så hon tuppade av. Sen drog han utan att veta om hon levde. Han dunkade hennes huvud i golvet, och smällde till henne titt som tätt.
Han gapade på Marina och tryckte ner henne successivt. Han plågade EV och va så sjuk som hon uppfattade honom som.

Oavsett om det är knark eller medfödd psykisk störning hos Fredrik, så har man inget överseende med detta som då skulle handla om minnet. Har man minne som gör att man kan komma ihåg bankkoder till varenda tjej, och grannens bankkod, samt allt som var hans, så kan han nog se det som att inget överseende finns för hans sk pundande.
Inte en enda chans att HR ska uttala samma dårskap som Friman. Han är ju hur rolig som helst, och totalt oinsatt i mord.
Citera
2014-01-01, 16:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, medan FS befann sig i huset.
Det finns det inget belägg för.
Citera
2014-01-01, 16:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tycker Quarrels ord är väl valda:

Motiv, möjlighet och logik.

FS hade ingen anledning att radera det, han kunde berättat om det för Polisen om han skickat det till sig själv, det hade inte påverkat utgången även om han var skyldig.
Hur står det till med det logiska tänkandet? - När sms:et var aktuellt blånekade FS eftersom man varken hade hittat MJ:s kvarlevor eller blodet i sängen. FS hade försökt lägga ut åtskilliga villospår och göra sken av att MJ rest bort inkl. borttagande av hennes pass och filofaxstora kalender. - Och det var ju farligt nära att man inte upptäckt varken det ena eller det andra. - När blodet i sängen var ett faktum ville FS göra gällande att någon under hans häktningstid forcerat avspärrningsbanden och tagit sig in i huset (FUP, s. 1113). In i det längsta försökte han få det urskrapade kulhålet att kopplas till färgen i väggen. Den stora tornado som dragit fram i huset inkluderande klädsortering inne i MJ:s sovrum mm ville han inte kännas vid, och vad beträffar pistolgömmor så undvek han nogsamt att nämna såväl lönnutrymmet under trappan som det lilla nattvardsskåpet mitt på fönsterväggen i vardagsrummet.
Citera
2014-01-01, 16:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur står det till med det logiska tänkandet? - När sms:et var aktuellt blånekade FS eftersom man varken hade hittat MJ:s kvarlevor eller blodet i sängen. FS hade försökt lägga ut åtskilliga villospår och göra sken av att MJ rest bort inkl. borttagande av hennes pass och filofaxstora kalender. - Och det var ju farligt nära att man inte upptäckt varken det ena eller det andra. - När blodet i sängen var ett faktum ville FS göra gällande att någon under hans häktningstid forcerat avspärrningsbanden och tagit sig in i huset (FUP, s. 1113). In i det längsta försökte han få det urskrapade kulhålet att kopplas till färgen i väggen. Den stora tornado som dragit fram i huset inkluderande klädsortering inne i MJ:s sovrum mm ville han inte kännas vid, och vad beträffar pistolgömmor så undvek han nogsamt att nämna såväl lönnutrymmet under trappan som det lilla nattvardsskåpet mitt på fönsterväggen i vardagsrummet.

Han hade tur också att man inte fann blodet tidigare, och då hade man sluppit den här farsen.
Sms:et den 29 juli indikerar på att hans planer ändrades lite hur som helst, och han kunde alltså säga lite vad som helst då man inte hade Marinas kropp.

Det har förändrats nu, så han kanske får tillbaka sitt minne i domstolen för på häktet lär han inte kunna punda. Han får knappt en alvedon där dom har blivit stenhårda på mediciner.
Så han mår säkert prima, och jul och nyår va säkert helger som gick till att studera bekanta pärmen.
Citera
2014-01-01, 17:06
Medlem
Grandiosos avatar
Men du har ju förnekat det på rak fråga, jag räknade lite snabbt på dom här förhören, du
har förnekat det 6 gånger att du skulle fått ett sms från Marinas telefon.
Okay
Men har du något att säga om det idag?
Nej
Du har inget minne av att du har fått ett sms?
Nej
Har du raderat något sms från henne?
Inte som jag har tänkt på. Jag vet inte jag vet ju inte ens att jag har fått ett sms av henne
men eftersom du uttrycker dig som du gör måste jag ju ha fått det...men jag har inget
minne av det och jag har inget minne av att jag har raderat det heller.

Om det hade varit så att nu vet vi ju att Marina är mördad, men om det hade varit så att
Marina bara var försvunnen och du hade fått ett sms av henne den 29:de, vad hade du
gjort då?
Vad menar du?
Ja hade du tagit kontakt och talat om för polisen att du hade fått ett sms, hade du talat
om för hennes föräldrar, familj att du hade fått ett sms? För dom har ju frågat dig?
Jag hade ju reagerat på det och tänkt på det så självklart hade jag talat om det.
Mm, så du kommer inte ihåg vad det här sms:et, vad det är för text på det eller?
Inte en aning
Inte en aning.

Om vi säger att du inte har någonting att göra med brottet, det är en hypotetisk fråga
för jag tror faktiskt att det här är en central sak i din brottsplan här.
Va?
Det passar inte in det här sms:et, hon är ju redan död.
Vad...nu förstår jag inte alls vad du menar?
Fredrik vad stod det i sms:et?
Jag har inte en aning.
Har du raderat något sms, efter att hon försvann?
Ja uppenbarligen.
Efter att hon försvann?
Uppenbarligen säger jag ju. Jag har inte reagerat på att jag har gjort det men
uppenbarligen så har jag gjort det.

Men du har ju tidigare i förhör sagt att du raderar sms efter att du har läst dom?
Ja.
Mm, men då bör du ju komma ihåg vad det står i det här sms:et?
Eh..nej...
Du tyckte ju om Marina?
Ja.
Du har till och med sagt att du avgudar henne?
Ja.
Men jag tror också att Marina har gjort dig besviken.
Nej, det vet jag inte.
Fredrik, du får en chans till, vad finns det i sms:et?
Jag har inte en aning.
Du har inte raderat sms?
Jo uppenbarligen...men...
Kommer du ihåg det?
Nej.

Om jag är riktigt ärlig mot dig nu så tror jag att du mår skit Fredrik.
Vad...
Men jag tror att du mår jättedåligt och egentligen är det bättre att du talar om vad som
har hänt...förklarar vad som har hänt.
Nu bryter vi, nu bryter vi per omgående.
Du rör ingenting här.
Per omgående bryter vi, ni ska göra ett objektivt arbete. Ni sitter här och...
Fredrik
Lägg ner

https://anonfiles.com/file/474b9ade4eafa12e148203b170485526

Lite axplock ur förhöret den 18/12-2013.
Nejding borde närmast ha "dagens ros" om det finns kvar, för att ha orkat med avskummet
så länge. Allt beröm till den mannen plus de andra som fått jobba med skiten runt kräket.

Man kan också notera hur FS trycker på att han inte är den svartsjuka typen vilket
är något som förs på tal i samband med fordonsförfrågningarna.

Högst sannolikt ingår just svartsjuka som en viktig komponent tillsammans
med ett urspårat kontrollbehov som några av de bakomliggande krafterna för
mordets utförande.
Mordet på Marina torde inte skilja sig på några väsentliga punkter från andra smutsiga
och tragiska relationsmord. FS snurrade till det lite grann för utredarna med sina
utlagda villospår men nu är bitarna på plats, kroppen påträffad till slut, och ingenting
alls finns det längre som kan rädda Marinas mördare från att få den morddom och
det straff som så länge stått och väntat på denne.

En mördares fall är oundvikligt. Om drygt en månad är det över.
Citera
2014-01-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Lägg också till att en alt gm, som lyckats ta sig en mil från den heta brottsplatsen, troligtvis bara skulle fortsatt, fortsatt och fortsatt utan att äventyra flykten genom att kontakta offrets sambo.
Denne skulle troligtvis inte ens längre haft tillgång till Marinas påslagna mobiltelefon. Det finns som sagt ingen anledning, i motsats till FS.

Vad jag vet är vittnet P den första som nämner nattvardsskåpet som en möjlig plats att gömma vapnet. Det ger en viss trovärdighet, till ett i övrigt blekt vittnesmål.

Självklart skulle FS nämnt detta i något av sina 17 (?) förhörstillfällen om han vore oskyldig.
Citera
2014-01-01, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lägg också till att en alt gm, som lyckats ta sig en mil från den heta brottsplatsen, troligtvis bara skulle fortsatt, fortsatt och fortsatt utan att äventyra flykten genom att kontakta offrets sambo.
Denne skulle troligtvis inte ens längre haft tillgång till Marinas påslagna mobiltelefon. Det finns som sagt ingen anledning, i motsats till FS.

Vad jag vet är vittnet P den första som nämner nattvardsskåpet som en möjlig plats att gömma vapnet. Det ger en viss trovärdighet, till ett i övrigt blekt vittnesmål.

Självklart skulle FS nämnt detta i något av sina 17 (?) förhörstillfällen om han vore oskyldig.
Varför skulle FS ha kvar mobilen mer än ett dygn efter mordet? Och varför skulle han nämna nattvardsskåpet? Det syntes ju tydligt vid BU, liksom köksskåp. Han nämnde inte dem heller.
Citera
2014-01-01, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Symptomen kan uppstå när man slutar med CB. Slutade FS med CB ?
M klagar ju på FS i sitt brev, att han har återfall.

Varför tar du inte reda på rätt fakta istället ?

Och datering för det brevet?

Faktum var att FS var utomordentligt irritabel och retlig den 27/7. Han bråkade med Marina, erkänner själv att han massor av elaka saker, drog näven i en vägg, åkte i väg i Lupon efter hemkomst för att kyla ner sig osv. Det finns inte en indikation på att han var flummig och seg den dan. Tvärtom, han visar alla klassiska tecken på abstinens för en cannabismissbrukare som varit utan nån vecka. Följ länken jag gav - detta är abstinenstecknen första veckan.

Hur mycket pengar hade FS på kontot den dan? Var det 24 spänn? Och en vråljobbig abstinens på det?!

Ett simpelt rånmord för att finansiera knarket, det var vad det var. Han sköt henne i huvet när hon sov det fega kräket. Efter han fraktat bort kroppen och röjt hjälpligt drog han iväg som ett skott för att plocka kontot på pengar. Efter det, köpa knark.

Sen var han nog lagom lummig och seg dan därpå, när han skulle börja snicka ihop en historia. Då funka inte hjärnan ordentligt, så det blev fel när han skulle smsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in