Tänker skaffa en 'personlig' hemsida med en tillhörande ftp, då jag inte pallar med file sharing sidor som mediafire då denna 200-500mb som högsta filstorlek samt upp max i 30dagar inte direkt är den bästa för mig då jag gör montages, filerna är oftast större än 500mb(winRAR'd).
På själva hemsidan kommer vara likt www.l3p.nl, så ni får en överblick hur hemsidan kommer vara(en hel del bilder och någon video kommer finnas).
På min ftp kommer diverse edits, demos, screenshots och övrigt lagras över en större tid.(Kommer inte vara ensam att ladda upp på den, runt 4 personer kommer få tillgång till att ladda upp sakker).
Då detta är min första 'riktiga hemsida' så är jag inte direkt säker på vilka svenska webbhotell som är faktiskt bra. Såvida jag inte kör på en amerikansk host på en gång. Har kört på dessa gratis alternativ
- - - -
Servage ger mig 'unlimited utrymme samt trafik'(vet att det egentligen inte är sant) och priset är bra. Men nackdelen är ju att man måste teckna abonnemang =/
- - -
Crystone ger mig relativt lite utrymme i privat(person)paketet. För företag får man unlimited utrymme och trafik för 99kr/månad
Crystone Privat
Crystone Företag
- - -
Dreamhost har jag blivit rekommenderad av 2 vänner som har den som host till deras ftp respektive hemsida. Unlimited utrymme och trafik.
Runt $8USD / månad (cirka 60SEK)
http://www.dreamhost.com/web-hosting/
----------
Rekommenderar ni något annat webbhotell?
Vill gärna ha en host som har relativt bra service, om det skulle bli några problem med något.
Hemsidan/ftpn ska kunna vara tillgänglig 24/7, vill inte direkt välja ett webbhotell vars kunder har problem med att hemsidorna är nere ofta.
På själva hemsidan kommer vara likt www.l3p.nl, så ni får en överblick hur hemsidan kommer vara(en hel del bilder och någon video kommer finnas).
På min ftp kommer diverse edits, demos, screenshots och övrigt lagras över en större tid.(Kommer inte vara ensam att ladda upp på den, runt 4 personer kommer få tillgång till att ladda upp sakker).
Då detta är min första 'riktiga hemsida' så är jag inte direkt säker på vilka svenska webbhotell som är faktiskt bra. Såvida jag inte kör på en amerikansk host på en gång. Har kört på dessa gratis alternativ
- - - -
Servage ger mig 'unlimited utrymme samt trafik'(vet att det egentligen inte är sant) och priset är bra. Men nackdelen är ju att man måste teckna abonnemang =/
29 kr/mån för 36 månaders abonnemang
39 kr/mån för 24 månaders abonnemang
49 kr/mån för 12 månaders abonnemang
59 kr/mån för 6 eller 3 månaders abonnemang
Fakta
Obegränsat med utrymme
Obegränsad trafik
Obegränsat antal e-postadresser
1000 MySQL-databaser
En domän ingår
Ingen gräns för hur många domäner du knyter till webbhotellet
99.98 % upptid
39 kr/mån för 24 månaders abonnemang
49 kr/mån för 12 månaders abonnemang
59 kr/mån för 6 eller 3 månaders abonnemang
Fakta
Obegränsat med utrymme
Obegränsad trafik
Obegränsat antal e-postadresser
1000 MySQL-databaser
En domän ingår
Ingen gräns för hur många domäner du knyter till webbhotellet
99.98 % upptid
Crystone ger mig relativt lite utrymme i privat(person)paketet. För företag får man unlimited utrymme och trafik för 99kr/månad
Crystone Privat
60 kr/månad
250 GB utrymme
5000 GB trafik
3 st MSSQL-databaser
3st exchange konton
250 GB utrymme
5000 GB trafik
3 st MSSQL-databaser
3st exchange konton
Crystone Företag
99 kr/månad
Obegränsat utrymme
Obegränsad trafik
5 st MSSQL-databaser
Obegränsat utrymme
Obegränsad trafik
5 st MSSQL-databaser
Dreamhost har jag blivit rekommenderad av 2 vänner som har den som host till deras ftp respektive hemsida. Unlimited utrymme och trafik.
Runt $8USD / månad (cirka 60SEK)
http://www.dreamhost.com/web-hosting/
----------
Rekommenderar ni något annat webbhotell?
Vill gärna ha en host som har relativt bra service, om det skulle bli några problem med något.
Hemsidan/ftpn ska kunna vara tillgänglig 24/7, vill inte direkt välja ett webbhotell vars kunder har problem med att hemsidorna är nere ofta.