2013-12-30, 00:13
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Den enda gången jag har varit i ett slagsmål så startades det hela av en tjejkompis till mig, tror hon försökte tränga sig i en toa-kö eller något liknande och en kille blev irriterad på henne. Jag såg och var medveten om att det var hennes fel ändå kände jag mig tvungen att "försvara hennes heder". Det var drygt 15 år sedan, idag hade jag inte agerat likadant, jag är övertygad numera om att alla är lika kapabla till att ta ansvar för sina handlingar. Jag hade tyckt att det varit pinsamt att bli så uppenbart manipulerad.

Ja, oftast förstår aldrig fittriddaren att han inte är mer än ett verktyg, en skiftnyckel, i det spel som tjejen spelar med den killen som verkligen har betydelse för henne
Citera
2013-12-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Precis som tjejer i hela sina liv får leva med att alltid vara svagare än killar, och därmed alltid ha en hotbild hängande över sig. Oavsett om det är på väg hem från jobbet en kväll, eller på spårvagnen mitt på dagen. Försök sätta er in i hur det skulle kännas att veta att om någon ger sig på er så VET ni att ni inte har en chans - det finns inte en möjlighet för er att vara den starkare. Fundera lite på det, och kom sen tillbaka och grina om att det alltid är ni som blir utslängda från krogen om ni slåss (även om det var en tjej som började).

Du kan omöjligit vara svagare en alla män, om du byggde upp dig och träna skulle oddsen vara ännu bättre, beväpna dig så ännu mer.

Precis på samma sätt är man som man chanslös då saker oftast händer med överraskning och det är fler en en, det finns även jävligt många män som större och starkare en en själv, en kille som är lite ska alltså ha samma rätt lr hur menar du egentligen? På vilket sätt var ditt inlägg ens ett argument? Hur ofta blir utsatta för fysiskt våld på krogen jämfört med män?
Citera
2013-12-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Bara för att förtydliga vad du menar här... Om hon slår honom en örfil och han ger henne en örfil tillbaka, är han att betrakta som kvinnomisshandlare då?

Örfil.. varför ska en man ens bry sig om att slå tillbaka mot en kvinna?

Som om att våld är lösningen. Strunta totalt i kvinnan är bästa metoden. Låt henne skämma ut sig själv.
Citera
2013-12-30, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo

Som om att våld är lösningen. Strunta totalt i kvinnan är bästa metoden. Låt henne skämma ut sig själv.
Gäller det även andra typer av våldsyttringar? Låt oss säga att en kvinna drar kniv, låter du henne hugga dig i magen eftersom du inte orkar bry dig om att försvara dig emot en kvinna?
Citera
2013-12-30, 11:26
Medlem
Citat:
Gäller det även andra typer av våldsyttringar? Låt oss säga att en kvinna drar kniv, låter du henne hugga dig i magen eftersom du inte orkar bry dig om att försvara dig emot en kvinna?

Nej givetsvis försvarar man sig om där finns risk att bli skadad.

Men man använder inte mer våld än vad som behövs.

Om någon riktar vapen mot dig söker du först flyktväg bort från hotet. Går inte det söker du möjligheter att försvara dig. Misslyckas du är du skadad eller död.

Fast som du resonerar drar du väl upp en hagelbössa som du bara råkar ha med dig och skjuter kvinnan i småbitar?
Citera
2013-12-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
ehh om man är tönt kanske. Personligen har det hänt mig två gånger, en gång slog jag tillbaka blev anmäld men torka inte. Den andra gången sa jag rakt ut, ge dig inte in i något du inte vill avsluta, är så som person helt enkelt. Sökte upp henne efteråt sen där hon vara utan sitt bihang, räckte att prata lite då

Kvinnor gör bara så om dom kan göra så, låt dom inte. Jag skulle vilja att fler var som jag här, jag tar hellre några månader med vetskapen att jag inte tar skit från något pissluder.

Helt allvarligt eller är det något du bara slänger ur dig här i tråden?
Tar du hellre ett par månader än tar skit från ett "pissluder"?
Då hade jag hellre väntat på ett bra tillfälle "revenge is a dish best served cold".
Du får först skit av "pissludret", sedan får du sitta på kåken, hamnar i belastningsregistret, eventuellt skadestånd för att du fått ta skit? Då är det du som förlorat dubbelt.

Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Precis som tjejer i hela sina liv får leva med att alltid vara svagare än killar, och därmed alltid ha en hotbild hängande över sig. Oavsett om det är på väg hem från jobbet en kväll, eller på spårvagnen mitt på dagen. Försök sätta er in i hur det skulle kännas att veta att om någon ger sig på er så VET ni att ni inte har en chans - det finns inte en möjlighet för er att vara den starkare. Fundera lite på det, och kom sen tillbaka och grina om att det alltid är ni som blir utslängda från krogen om ni slåss (även om det var en tjej som började).

Förstår inte vad du dillar om.

Bara för att man är "svagare" fysiskt, kan man vara starkare psykiskt. En del är inte stora alls, men blir så gott som aldrig mobbade, rånade, förolämpade etc.
Andra är stora som hus och blir mobbade, förolämpade etc.
Varför? Handlar om utstrålning, självförtroende.
Vem skulle dessutom orka gå omkring och vara rädd hela tiden?

Glöm inte att de är BETYDLIGT fler män som utsätts för våld av män, än kvinnor som utsätts av våld av män.
Citera
2013-12-31, 02:54
Avslutad
Citat:
Fast som du resonerar drar du väl upp en hagelbössa som du bara råkar ha med dig och skjuter kvinnan i småbitar?
Vadå "som jag resonerar"? Jag har inte fört ett enda resonemang. Tvärtom har jag bara ombett dig att förtydliga dina svepande generaliseringar.

Det här är mina tidigare inlägg i tråden:
Citat:
Bara för att förtydliga vad du menar här... Om hon slår honom en örfil och han ger henne en örfil tillbaka, är han att betrakta som kvinnomisshandlare då?
samt
Citat:
Var nånstans ser du att jag förespråkar användande av eldvapen mot kvinnor? Var nånstans ser du att jag förespråkar nånting alls?

Läsförståelse?
Citera
2013-12-31, 10:32
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMe
Men de där går ju inte ihop.
Så tjejer är rädda att något ska hända dom som tex rån eller mishandel och denna rädslan gör så de är okej för dom att hoppa på folk?

Absolut INTE! Ni missuppfattar mig. Mitt svar var bara riktat som svar på gnäll om vem som får skulden. Jag tycker ALDRIG att det är okej att slåss. Inte första slaget, och inte att slå tillbaka. I självförsvar, om det är nödvändigt alltså, är det okej. Jag skulle ALDRIG slå någon - man eller kvinna. Om någon slog mig - man eller kvinna - skulle jag inte heller slå tillbaka, utan gå därifrån om det inte gick att tala personen tillrätta. Gick det inte att gå därifrån eller få personen att sluta, och det gällde det mitt liv/hälsa skulle jag såklart vara tvungen att slå tillbaka.
Citera
2013-12-31, 10:35
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove

Bara för att man är "svagare" fysiskt, kan man vara starkare psykiskt. En del är inte stora alls, men blir så gott som aldrig mobbade, rånade, förolämpade etc.
Andra är stora som hus och blir mobbade, förolämpade etc.
Varför? Handlar om utstrålning, självförtroende.
Vem skulle dessutom orka gå omkring och vara rädd hela tiden?

Glöm inte att de är BETYDLIGT fler män som utsätts för våld av män, än kvinnor som utsätts av våld av män.

1) Det hjälper liksom inte att man är starkare psykiskt om man som tjej blir trakasserad av ett gäng killar på väg hem från jobbet en kväll.
2) Det handlar inte om att ORKA vara rädd. Det går liksom inte alltid att välja bort.
3) Tjejer är ALLTID svagare än killar (något enstaka undantag finns såklart), och vet därför med sig att de ALDRIG har en chans fysiskt - det är en JÄVLA skillnad.
Citera
2013-12-31, 10:37
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:

WORD. (Med det tillägget att jag inte tycker att man skall slå tillbaka mot någon. Våld är för den mentalt svage)
Senast redigerad av youngsoulrebels 2013-12-31 kl. 10:43.
Citera
2013-12-31, 10:42
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Det kvittas ut av det faktum att du som man ska behöva känna dig som förövare varje sen kväll du är på väg hem och hamnat bakom en tjej. Definitivt inget roligt. Hade hellre vetat om att jag kan göra vad jag vill och komma undan med det för jag är ju bara en söt liten tjej...,

Visst, det är inte roligt att behöva bli misstänkliggjord så fort man närmar sig en tjej en kväll, men tro mig - att vara rädd för att bli våldtagen är betydligt värre än att vara rädd för att någon skall tro att du är en våldtäktsman. Säger sig självt.
Citera
2014-01-02, 20:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Kvinnor kommer alltid undan med sånt. Det bara är så. Lev med det.

Åtminstone här i västvärlden (som ju Sverige är en del av). Har dock varit i Turkiet på semester och där spöar karlarna sina kärringar för minsta småsak - turken anser t o m att kvinnor behöver stryk utan anledning emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in