Citat:
Ursprungligen postat av
realrecognizereal
ehh om man är tönt kanske. Personligen har det hänt mig två gånger, en gång slog jag tillbaka blev anmäld men torka inte. Den andra gången sa jag rakt ut, ge dig inte in i något du inte vill avsluta, är så som person helt enkelt. Sökte upp henne efteråt sen där hon vara utan sitt bihang, räckte att prata lite då
Kvinnor gör bara så om dom kan göra så, låt dom inte. Jag skulle vilja att fler var som jag här, jag tar hellre några månader med vetskapen att jag inte tar skit från något pissluder.
Helt allvarligt eller är det något du bara slänger ur dig här i tråden?
Tar du hellre ett par månader än tar skit från ett "pissluder"?
Då hade jag hellre väntat på ett bra tillfälle "revenge is a dish best served cold".
Du får först skit av "pissludret", sedan får du sitta på kåken, hamnar i belastningsregistret, eventuellt skadestånd för att du fått ta skit? Då är det du som förlorat dubbelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
youngsoulrebels
Precis som tjejer i hela sina liv får leva med att alltid vara svagare än killar, och därmed alltid ha en hotbild hängande över sig. Oavsett om det är på väg hem från jobbet en kväll, eller på spårvagnen mitt på dagen. Försök sätta er in i hur det skulle kännas att veta att om någon ger sig på er så VET ni att ni inte har en chans - det finns inte en möjlighet för er att vara den starkare. Fundera lite på det, och kom sen tillbaka och grina om att det alltid är ni som blir utslängda från krogen om ni slåss (även om det var en tjej som började).
Förstår inte vad du dillar om.
Bara för att man är "svagare" fysiskt, kan man vara starkare psykiskt. En del är inte stora alls, men blir så gott som aldrig mobbade, rånade, förolämpade etc.
Andra är stora som hus och blir mobbade, förolämpade etc.
Varför? Handlar om utstrålning, självförtroende.
Vem skulle dessutom orka gå omkring och vara rädd hela tiden?
Glöm inte att de är BETYDLIGT fler män som utsätts för våld av män, än kvinnor som utsätts av våld av män.