2013-12-29, 14:22
Bannlyst
Är det nån av min tjejkompisar så kör jag den varianten för att den är effektivt på krogen helt enkelt och mer eller mindre alltid funkar och vem som börja skiter jag i för försvarar mina polare bara.
Är situationen omvänd säger man till vakten att tjejen hade kniv.
Citera
2013-12-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
ok bra. För läget är nämligen så att det är tämligen fritt fram slå på kvinnomisshandlare.
Ok, men om du tittar på det här klippet, hur känner du då?
http://www.youtube.com/watch?v=4Kszzfe3F38

Jag personligen anser INTE att han är en kvinnomisshandlare, hon får bara vad hon ber om
Sen så, ok, att misshandla en kvinna är inte ok, men det är skillnad på att misshandla och på att ge en smäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Är det nån av min tjejkompisar så kör jag den varianten för att den är effektivt på krogen helt enkelt och mer eller mindre alltid funkar och vem som börja skiter jag i för försvarar mina polare bara.
Är situationen omvänd säger man till vakten att tjejen hade kniv.
Fast så agerar man väl även för manliga polare, åtminstone jag..
Citera
2013-12-29, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Svaret är att de tror att de skall få ligga. Dessa indoktrinerade och feminiserade män har ingen som helst verklighetsförankring och ser bortom all sans och logik när det gäller deras stackars mantra "man slår inte en tjej!".

Det finns väldigt få människor som jag ser ner på lika mycket som dessa riddare. De är patetiska och vidriga individer som ändå aldrig kommer få ligga oavsett hur mycket de tar kvinnornas parti.

Sen behöver det inte vara så. Utan det är dessa jävla kastrerade män som saknar all sorts av maskulin polaritet som tillåter detta spektakel.

Varför tror ni att feminismen har fått så stort inflytande i vårt samhälle idag?
Det är på grund av alla dessa patetiska riddare. Idag skall män kasta bort sin manlighet för "jämställdheten" men kvinnor skall få vara självständiga, fria och knulla runt utan några som helst gränser utan att behöva skämmas.

+1, riktigt bra inlägg
Citera
2013-12-29, 16:36
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Ok, men om du tittar på det här klippet, hur känner du då?
http://www.youtube.com/watch?v=4Kszzfe3F38

Jag personligen anser INTE att han är en kvinnomisshandlare, hon får bara vad hon ber om
Sen så, ok, att misshandla en kvinna är inte ok, men det är skillnad på att misshandla och på att ge en smäll.

Fast så agerar man väl även för manliga polare, åtminstone jag..

Mycket talande klipp. Hon sparkar först en välriktat spark i skrevet på honom var på han stöter iväg henne. Sen slår hon ett välriktat knytnävsslag mot ansiktet på honom var på han stöter iväg henne igen. Nu flyger hon igenom fönsterrutan och det är vad folk kommer att minnas. Antagligen många män som agerat precis som honom och efter slutsummeringen fått stämpeln kvinnomisshandlare.

Han har handlat helt rätt även om han i sverige, utan mobilinspelningen, med största sannolikhet skulle bli dömd i domstol och av samhället stämplad som kvinnomisshandlare. Dock har han agerat fullständigt naturligt och ingen ska tolerera att bli sparkad i skrevet och slagen i ansiktet oavsett vem som slår.
Senast redigerad av narlysimpelton 2013-12-29 kl. 16:39.
Citera
2013-12-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Kvinnor kommer alltid undan med sånt. Det bara är så. Lev med det.

ehh om man är tönt kanske. Personligen har det hänt mig två gånger, en gång slog jag tillbaka blev anmäld men torka inte. Den andra gången sa jag rakt ut, ge dig inte in i något du inte vill avsluta, är så som person helt enkelt. Sökte upp henne efteråt sen där hon vara utan sitt bihang, räckte att prata lite då

Kvinnor gör bara så om dom kan göra så, låt dom inte. Jag skulle vilja att fler var som jag här, jag tar hellre några månader med vetskapen att jag inte tar skit från något pissluder.
Citera
2013-12-29, 21:36
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Precis som tjejer i hela sina liv får leva med att alltid vara svagare än killar, och därmed alltid ha en hotbild hängande över sig. Oavsett om det är på väg hem från jobbet en kväll, eller på spårvagnen mitt på dagen. Försök sätta er in i hur det skulle kännas att veta att om någon ger sig på er så VET ni att ni inte har en chans - det finns inte en möjlighet för er att vara den starkare. Fundera lite på det, och kom sen tillbaka och grina om att det alltid är ni som blir utslängda från krogen om ni slåss (även om det var en tjej som började).
Citera
2013-12-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Precis som tjejer i hela sina liv får leva med att alltid vara svagare än killar, och därmed alltid ha en hotbild hängande över sig. Oavsett om det är på väg hem från jobbet en kväll, eller på spårvagnen mitt på dagen. Försök sätta er in i hur det skulle kännas att veta att om någon ger sig på er så VET ni att ni inte har en chans - det finns inte en möjlighet för er att vara den starkare. Fundera lite på det, och kom sen tillbaka och grina om att det alltid är ni som blir utslängda från krogen om ni slåss (även om det var en tjej som började).

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att börja klappa på nån snubbe som väger typ 50kg mer än mig och är kraftig som ett jävla hus(skulle aldrig få för mig att smacka på nån mindre heller helt oprovocerat). Men skulle jag göra det skulle jag fan få vara beredd att bli sänkt som en torpederad ubåt efteråt också.

Jag tycker dessamma skall gälla tjejer. Börjar dom slåss först skulle dom få vara beredd att skita ut sina tänder dagen efter också
Citera
2013-12-29, 23:29
Medlem
Citat:

Men de där går ju inte ihop.
Så tjejer är rädda att något ska hända dom som tex rån eller mishandel och denna rädslan gör så de är okej för dom att hoppa på folk?
Citera
2013-12-29, 23:44
Medlem
MisterMGMTs avatar
Citat:

Jag kommer ihåg när jag också tänkte så här. Ville ta deras parti och "tycka synd om de". Sen insåg jag att hela den mentaliteten är väldigt mesig och inte kommer att ge fitta (kolla bara på alla fittriddare /White knights som tror de ska få ligga om de tänker/agerar så här). Jag insåg även att inte ens kvinnor tänker så här. Tänk om någon bara kom fram till dig och antog att du var rädd hela dagen , hur konstigt hade du inte tyckt det var? De skulle inte ens behöva säga något, du skulle märka hur konstig stämningen skulle vara bara av hur de tänker och agerar.
Det är mer vanligt att män hellre vill knulla tjejen än misshandla henne vilket tjejer vet om så de lever i den bubblan och inte i skräckbubblan. De går aldrig inte runt rädda om du tror det, förutom om de går i en mörk gränd eller nåt och är lite oroliga för stunden.
Citera
2013-12-29, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
ok bra. För läget är nämligen så att det är tämligen fritt fram slå på kvinnomisshandlare.
Bara för att förtydliga vad du menar här... Om hon slår honom en örfil och han ger henne en örfil tillbaka, är han att betrakta som kvinnomisshandlare då?
Citera
2013-12-30, 00:04
Medlem
Sir Dwains avatar
Den enda gången jag har varit i ett slagsmål så startades det hela av en tjejkompis till mig, tror hon försökte tränga sig i en toa-kö eller något liknande och en kille blev irriterad på henne. Jag såg och var medveten om att det var hennes fel ändå kände jag mig tvungen att "försvara hennes heder". Det var drygt 15 år sedan, idag hade jag inte agerat likadant, jag är övertygad numera om att alla är lika kapabla till att ta ansvar för sina handlingar. Jag hade tyckt att det varit pinsamt att bli så uppenbart manipulerad.
Citera
2013-12-30, 00:09
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

Det kvittas ut av det faktum att du som man ska behöva känna dig som förövare varje sen kväll du är på väg hem och hamnat bakom en tjej. Definitivt inget roligt. Hade hellre vetat om att jag kan göra vad jag vill och komma undan med det för jag är ju bara en söt liten tjej...,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in