Citat:
Ursprungligen postat av
DrOopyMD
Om man försöker tänka sig in i situationen så har Mange först likt en trotsig treåring lagt sig ner på golvet. Därefter har vakterna fysiskt (burit, släpat, asat, etc) avlägsnat honom från lokalen. Jag har svårt för att tro att detta har pågått under några som helst diskreta former så det är med stor sannolikhet att den övervägande delen utav de närvarande har sett då knytnävsslaget utdelades. Att inte göra en polisanmälan då, med alla dessa vittnen, torde bara det vara kriminellt.
Med tanke på informationen som finns så tror jag att du kanske springer iväg lite när du skall
tänka dig in i situationen. Knytnävsslag kan nog bytas ut mot ett "viftande i protest",
typ: släpp mig, jag hittar ut själv. Vakten i sin tur har då blivit lite överspänd och "nappat"
ner honom. Att detta skulle vara en handling som är kriminell och kräver en polisanmälan
tror jag inte men gissningsvis har ågren varit och hälsat på M*nge några gånger efter detta.
Hur ågren påverkat MGM vet man inte men ifall infon om HB:s nationsmöte stämmer
har ångesten bytt form och visat sig i att han känt sig förnärmad--jag tror inte denna händelse
alls har med mordet på Pappan att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azarashi
är det inte märkligt att vi inte fått reda på nått mer?
Jag tror att händelsen fortsättningsvis kommer att vara ganska nertystad för skulle
det finnas några spektakulära allmänna händelser att berätta skulle vi redan läst om detta
i tråden. Här i tråden finns det bara små bagateller som förstorats upp i jakten
på att hitta svar varför Pappan blev skjuten. Tystnaden tyder på att detta, ifall det
är mord är tragedier/hemligheter inom familjen som är välbevarade och kommer så att förbli.
Sonen verkar ju neka till mord/dråp men det skall väl inte vara några större svårigheter
för polisen att kunna bevisa det tekniskt utifrån infon som finns att läsa i tidningen.
Fruktansvärt att sonen fick för sig att skjuta ikring sig på Julafton och att Pappan fick
sätta livet till av någon anledning. Jag kan inte annat tro jag än att Pappan planerat att
komma till sonen oanmäld och sedan "kommit på" han med något.
Tumult uppstod och ett skott avlossades.
Att Papppan kommit dit i syfte som samarit för att stötta en deprimerad/själsligt splittrad son
som lämnats ensam över jul tror jag inte. Tvärtom familjen hade sina aningar om något
och valde julaftonskvällen för att se ifall deras farhågor stämde, vem som "döljer" något,
räknar liksom med att få påhälsning/bli påkommen sent på julaftonskvällen.
Så fruktansvärd tragisk historia så det är bedrövligt, jag kan inte annat än att påverkas jag.