Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Här kan man tala om de efterföljande åtgärderna och hanteringen av Marinas kropp som ett pålägg på straffet. Runt 15-17 år har jag sagt, men jag lutar åt 17 år.
Straffmätning för mord.
NJA 2013 s. 376
http://www.hogstadomstolen.se/Domstolar/hogstadomstolen/Avgoranden/2013/2013-05-28%20B%205613-12%20Dom.pdf
Dvs inte ute innan sin 50årsdag, hade killen tagit sitt ansvar direkt så hade han kanske fått lite rabatt? Men som det verkar (man kunde ju inte med exakthet bestämma) så satt kulan in genom nacken och ut genom pannan, låter ju som att ormen har smygit sig på henne när hon har sovit eller lagt sig för att vila.
Kom pistolen fram någon gång efter att MJ konfronterade FS med att den var borta? Han hade ju bevisligen lånat pistolen innan, detta enligt vittnet Patryk som hävdar att MJ hade berättat detta.
Vidare så ville ju FS säkra upp med "provskjutningen" , detta var väl OM pistolen skulle återfunnits men inte kroppen, då hade han kunnat tala bort de fingeravtryck som satt på pistolen.
Satt och läste alla nya dokument igår, det är vidrigt när man läser obduktionen, killen dumpar kroppen mitt ute i skogen med total avsaknad av medkänsla både för sin försörjare och dennes stackars anhöriga, allt för att klara sig själv som vanligt (detta har ju bevittnas av andra, FS erkänner aldrig). Tragiskt lite som fanns kvar av kroppen, man hade alltså aldrig någon möjlighet att begrava en intakt kropp, inte kunna säga hejdå på ett värdigt vis.
Minns även att jag läste det där om hur han blåste en tjej på 600, han skulle köpa en grej som kostade 300 fast sa att den kostade 900, han erkände efter mycket vånda, men gav aldrig tillbaks pengarna, de hade väl antagligen redan gått till amfetamin eller cannabis.
Att FS är skyldig till detta illdåd är de allra flesta fast beslutna om, nu kommer nya vittnesuppgifter i nytt ljus då kroppen är funnen i ETT VITT PAKET som senast sågs på en rastplats.
På kritikerna låter det som att alla är emot FS, okej att en knarkare tror att ALLA är emot denne men man blir lite förundrad hur människor här inne sitter och beskriver nästintill alla vittnen som knarkare/alkisar och folk som begår mened.
Alla har tydligen vänt sig emot FS, men det kanske inte är så konstigt, de vittnar ju bara om denne person och hur han har betett sig i sitt liv.