2013-12-30, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Talar för utesluter inte att avtrycket är ett spår efter någon annan än FS.
Så du har ett enstaka, icke tidsbestämt fingeravtryck på en möbel som kanske eller kanske inte avsatts efter att möbeln kanske eller kankse inte torkats av ett halvår efter mordet?

Det måste vara detta spåret som slutligen frikänner FS.

Citera
2013-12-30, 20:32
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Här kan man tala om de efterföljande åtgärderna och hanteringen av Marinas kropp som ett pålägg på straffet. Runt 15-17 år har jag sagt, men jag lutar åt 17 år.

Straffmätning för mord.
NJA 2013 s. 376
http://www.hogstadomstolen.se/Domstolar/hogstadomstolen/Avgoranden/2013/2013-05-28%20B%205613-12%20Dom.pdf

Dvs inte ute innan sin 50årsdag, hade killen tagit sitt ansvar direkt så hade han kanske fått lite rabatt? Men som det verkar (man kunde ju inte med exakthet bestämma) så satt kulan in genom nacken och ut genom pannan, låter ju som att ormen har smygit sig på henne när hon har sovit eller lagt sig för att vila.

Kom pistolen fram någon gång efter att MJ konfronterade FS med att den var borta? Han hade ju bevisligen lånat pistolen innan, detta enligt vittnet Patryk som hävdar att MJ hade berättat detta.

Vidare så ville ju FS säkra upp med "provskjutningen" , detta var väl OM pistolen skulle återfunnits men inte kroppen, då hade han kunnat tala bort de fingeravtryck som satt på pistolen.

Satt och läste alla nya dokument igår, det är vidrigt när man läser obduktionen, killen dumpar kroppen mitt ute i skogen med total avsaknad av medkänsla både för sin försörjare och dennes stackars anhöriga, allt för att klara sig själv som vanligt (detta har ju bevittnas av andra, FS erkänner aldrig). Tragiskt lite som fanns kvar av kroppen, man hade alltså aldrig någon möjlighet att begrava en intakt kropp, inte kunna säga hejdå på ett värdigt vis.

Minns även att jag läste det där om hur han blåste en tjej på 600, han skulle köpa en grej som kostade 300 fast sa att den kostade 900, han erkände efter mycket vånda, men gav aldrig tillbaks pengarna, de hade väl antagligen redan gått till amfetamin eller cannabis.

Att FS är skyldig till detta illdåd är de allra flesta fast beslutna om, nu kommer nya vittnesuppgifter i nytt ljus då kroppen är funnen i ETT VITT PAKET som senast sågs på en rastplats.

På kritikerna låter det som att alla är emot FS, okej att en knarkare tror att ALLA är emot denne men man blir lite förundrad hur människor här inne sitter och beskriver nästintill alla vittnen som knarkare/alkisar och folk som begår mened.

Alla har tydligen vänt sig emot FS, men det kanske inte är så konstigt, de vittnar ju bara om denne person och hur han har betett sig i sitt liv.
Citera
2013-12-30, 20:34
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kommer fanskapet undan med mindre än 12 år så är det inte särskilt bra, enligt min personliga
mening.
Jag anser att hans illgärning är så avskyvärd att livstid borde rentav komma i fråga, men
det lär inte hända i det här daltriket.
Sedan att mördaraset dumpar Marina som rent slaktavfall i ödemarken och därefter
ägnar sig åt vedervärdig likplundring genom att plocka ut 10 000 i kontanter via
ett bankkort är väldigt försvårande.

Knarket har ju varit det centrala i detta, det är ju det som har skapat FS dåliga humör, plötsligt uppkommande aggresioner, men det var nog även det som sänkte honom, då begäret efter droger blev för stort tog han då denne risk att ta ut pengar, det hade han ju trots allt gjort innan men då kom han över 20 000
Citera
2013-12-30, 20:35
Medlem
2010-07-18 skickar Marinas mamma ett sms till FS:
Grattis på namnsdagen. Ha en bra dag. Laila

10 dagar senare svarade FS med att mörda Marina.
Citera
2013-12-30, 20:48
Medlem
Jag ser också att FS använt sig av positioneringstjänsten lociloci.
Undrar vem han ville hålla koll på.

Mer och mer tyder på ett stort kontrollbehov och svartsjuka hos FS.
Hur ska han klara sig i fängelset?
Citera
2013-12-30, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Dvs inte ute innan sin 50årsdag, hade killen tagit sitt ansvar direkt så hade han kanske fått lite rabatt? Men som det verkar (man kunde ju inte med exakthet bestämma) så satt kulan in genom nacken och ut genom pannan, låter ju som att ormen har smygit sig på henne när hon har sovit eller lagt sig för att vila.

Kom pistolen fram någon gång efter att MJ konfronterade FS med att den var borta? Han hade ju bevisligen lånat pistolen innan, detta enligt vittnet Patryk som hävdar att MJ hade berättat detta.

Vidare så ville ju FS säkra upp med "provskjutningen" , detta var väl OM pistolen skulle återfunnits men inte kroppen, då hade han kunnat tala bort de fingeravtryck som satt på pistolen.

Satt och läste alla nya dokument igår, det är vidrigt när man läser obduktionen, killen dumpar kroppen mitt ute i skogen med total avsaknad av medkänsla både för sin försörjare och dennes stackars anhöriga, allt för att klara sig själv som vanligt (detta har ju bevittnas av andra, FS erkänner aldrig). Tragiskt lite som fanns kvar av kroppen, man hade alltså aldrig någon möjlighet att begrava en intakt kropp, inte kunna säga hejdå på ett värdigt vis.

Minns även att jag läste det där om hur han blåste en tjej på 600, han skulle köpa en grej som kostade 300 fast sa att den kostade 900, han erkände efter mycket vånda, men gav aldrig tillbaks pengarna, de hade väl antagligen redan gått till amfetamin eller cannabis.

Att FS är skyldig till detta illdåd är de allra flesta fast beslutna om, nu kommer nya vittnesuppgifter i nytt ljus då kroppen är funnen i ETT VITT PAKET som senast sågs på en rastplats.

På kritikerna låter det som att alla är emot FS, okej att en knarkare tror att ALLA är emot denne men man blir lite förundrad hur människor här inne sitter och beskriver nästintill alla vittnen som knarkare/alkisar och folk som begår mened.

Alla har tydligen vänt sig emot FS, men det kanske inte är så konstigt, de vittnar ju bara om denne person och hur han har betett sig i sitt liv.

Den tjejen var modern till hans tre barn, som vad jag förstår inte hade det fett. Att stjäla från den som tar hand om ens barn är nåt så ynkligt och karaktärslöst så det finns nästan inte. "Han var känd för att blåsa folk" var omdömet om FS, och det inkluderar hans egna barn.
Citera
2013-12-30, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag ser också att FS använt sig av positioneringstjänsten lociloci.
Undrar vem han ville hålla koll på.

Mer och mer tyder på ett stort kontrollbehov och svartsjuka hos FS.
Hur ska han klara sig i fängelset?

Säkert sin egna nalle, för användaren/ den som spåras måste godkänna och får kontinuerligt frågor om tjänsten.
Då vet vi att FS hade koll på positionering av mobilmaster, det har ju "någon" sagt att han inte hade
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-30 kl. 21:15.
Citera
2013-12-30, 21:17
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Säkert sin egna nalle, för användaren/ den som spåras måste godkänna och får kontinuerligt frågor om tjänsten.
Då vet vi att FS hade koll på positionering av mobilmaster, det har ju "någon" sagt att han inte hade

Källa på detta tack.
Citera
2013-12-30, 21:23
Medlem
Sailfishs avatar
Låter som att "smygmobilen" i själva verket nog har placerats ut av FS i MJ:s bil eller nått...
Tragisk människa
Citera
2013-12-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Han verkar inte direkt insatt i förhör.
- Va? Hemma?

Ljög han igen?
Kanske gjorde han sig till, men varför göra det om man är oskyldig?
Citera
2013-12-30, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Han verkar inte direkt insatt i förhör.
- Va? Hemma?

Ljög han igen?
Kanske gjorde han sig till, men varför göra det om man är oskyldig?

Hur tänker du nu ?
Citera
2013-12-30, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Låter som att "smygmobilen" i själva verket nog har placerats ut av FS i MJ:s bil eller nått...
Tragisk människa
Jaså? Konstigt att polisen inte hittade den när den hittade vartenda kolapapper i bilarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in