Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det är svennebananens fel att sunni spränger shia i luften. Okej...
Nej det skrev jag inte. Vad jag var ute efter är där muslimen ser skolor och barn bombas bort och svennebanan råkar se en somalisk kvinna får båda att känna hat inom sig. Till den grad att de kanske tar till våld. I det fallet förstår jag muslimens situation bättre än svennen.
Citat:
Ta ansvar vill jag skrika i ditt öra. Gör något åt situationen!!!
Skrik du. Gaphalsar har inget vettigt att tillföra. Det är just anledningen till skrikandet.
Citat:
Eran religion skapar död och förintelse.
Er? Jag är dharmisk ateist. Jag följer ingen religion.
Citat:
Det verkar som om hatet och drömmen om kalifatet har förgiftat många muslimers sinne. Vissa verkar befinna sig på barnstadiet, där man får slå och hota meningsmotståndare.
Ja det är sant. Drömmen om en utopi. Precis som västerlänningen drömmer om.
Citat:
Jag har själv märkt att det inte GÅR att problematisera islam inför en muslim. Muslimer verkar alltid ha rätt.
Men det har du? Jag tror det är där problemet ligger. När båda alltid har rätt är det svårt att nå en kompromiss och förståelse.
Citat:
Det är judarnas och USAs fel allt sammans.
Fanatikerna resonerar så ja. Vilket jag också tog upp två gånger...
Citat:
Och nu svenskarnas. Som inte gillar somalier.
Nej jag tror inte att terroristen bryr sig nämnvärt om det. Jag skrev aldrig att det är ett problem som utlöser terrorattacker. Det var en jämförelse mellan muslimen i mellanöstern och varför denne kanske blir en galning och svennen som blir en galning av helt andra grunder, mycket mildare sådana. Där förstår jag muslimen bättre.
Citat:
Nämn några arabiska muslimer som har respekt för somaliska Abdi.
Varför skulle jag göra det? Varför sådan fokus på somalier helt plötsligt?