2013-12-30, 13:13
Bannlyst
Pga Zlatans uttalande har nu Kazimierska stjärnspäckat-besök av Nilla F, haha. Så kul
Citera
2013-12-30, 13:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Så vad påstår du är svff:s ståndpunkt?

Vad som är SvFF:s ståndpunkt vet nog inte styrelsens medlemmar själva. Internt i styrelsen så fördömer man självklart Zlatans lösmynthet.

Karl-Erik Nilssons svamlande är det självklart ingen som tror på...

– Vi gör inte skillnad på lagkaptener eller förbundskaptener, herrspelare eller damspelare.

Alla som är det minsta insatta i hur stora föreningar och organisationer fungerar vet att den som i någon omfattning representerar organisationen/föreningen utåt aldrig får marknadsföra åsikter som går stick i stäv med uppdragsgivarens. Det gäller i högsta grad även en lagkapten vilket Pia Sundhage tydligt visar...

– Tråkigt och ledsamt för svensk fotboll när en lagkapten uttrycker sig så.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article18083838.ab

Zlatan uppfyller inte kravet i SvFF:s värdegrund. Diskussionen handlar alltså inte om ifall damfotboll är sämre än herrfotboll. Diskussionen handlar inte heller om exakt hur man fördelar inkomster och ekonomiskt stöd inom SvFF:s ramar.
Senast redigerad av Moltas666 2013-12-30 kl. 13:34.
Citera
2013-12-30, 14:03
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Så vad påstår du är svff:s ståndpunkt?

Att det är viktigt att damlandslaget ges större respekt och förbundsmedel än deras relativa och absoluta kvaliteter motiverar från alla inom fotbollssverige eller de mest inflytelserika inom fotbollssverige?

Och att motsatsen ska gälla för herrlandslaget?

Det vore ju bra om svff petade ner Zlatan från platsen som lagkapten. Det skulle visa hela fotbollsintresserade världen att Sverige är en feministisk åsiktsdiktatur. Sveriges anseende har redan börjat dala pga av feminismens härjningar och att de blivit kända i omvärlden. Resultatet blir att färre företag investerar och förlägger verksamhet i Sverige.
Citera
2013-12-30, 14:33
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Pga Zlatans uttalande har nu Kazimierska stjärnspäckat-besök av Nilla F, haha. Så kul

Uppenbarligen har inte heller hon läst intervjun och kastar ur sig sina dumheter bara på hörsägen, årets flata och årets homo Nilla Fisher. Eller så kan hon inte läsa och förstå på samma gång.

Svensk damfotboll har blivit plakatbärare för konfrontativ dumfeminism och snarstucken HBTQ, om än indirekt. Aningen problematiskt för damfotbollen att jobba mot denna fula bild av sig själva samtidigt som de söker popularitet.
Citera
2013-12-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Påpekar du något med mig som gör jag känner mindervärde och känner skam över mig själv är det du som ska känna skammen, låter legit.

Nog förstår du väl att varenda 5-årig fotbollstjej som ser pojkarna spela inser det Zlatan inser? Eller kanske flickorna tror sig se i syne?
Citera
2013-12-30, 15:07
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Självfallet. Rätt åsikter utgör själva hörnstenen i det svenska samhällsbygget och bryter man mot svenska folkets åsikter så blir man ett paria- som ju Zlatan alltid har varit, trots alla mediala PK-priser han vunnit.
Folket har aldrig gillat Zlatan som person, utan det är hans spelförmåga som fotbollsspelare vi gillar.

Helst vill vi givetvis ha en svensktalande fotbollshjälte utan blattebrytning i framtiden.
Det är inte svenska folkets åsikter Zlatan har brutit mot, bara mot etablissemangets åsikter, vilket är en betydlig skillnad. De enda som hetsar upp sig är de som bygger hela sitt yrke och sin karriär på att förstora sådant här nonsens. De Zlatan riktade sin skarpa kritik mot var i grunden de svenska journalisterna och hur de bedriver sitt yrke, medan journalisterna gör sitt bästa att medvetet misstolka och vrida. Ironin i detta är svår att missa. Journalister får kritik för att vara oseriösa - journalisterna svarar med att vara oseriösa.

Jag förstår inte varför människor överhuvudtaget försöker att ärligt svara på journalisters frågor. Deras yrke är ju att försöka sätta dit folk, precis som vilken förhörsledare som helst. Vill den förhörde behålla sin integritet och inte vill ljuga, är det bara att ge lika oseriösa svar till de oseriösa frågorna. Svar som inte ens behöver ha med frågan att göra. "Aftonbladet Extra: Zlatan tycker glass är gott." Gör ett scoop på det den som kan.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-30 kl. 15:17.
Citera
2013-12-30, 16:31
Medlem
Marquesos avatar
Jaha nu har Nilla Fischer tappat all respekt för Zlatan som person. Det efter att Zlatan har belyst att han har full respekt för damfotbollen. Jag fattar inte hur det hänger ihop.

Känns som att det är mest "cykel-uttalandet" som har fått folk att reagera. Vilket är sjukt, med tanke på att det var ett uppenbart skämt.
Citera
2013-12-30, 16:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jaha nu har Nilla Fischer tappat all respekt för Zlatan som person. Det efter att Zlatan har belyst att han har full respekt för damfotbollen. Jag fattar inte hur det hänger ihop.

Känns som att det är mest "cykel-uttalandet" som har fått folk att reagera. Vilket är sjukt, med tanke på att det var ett uppenbart skämt.
Hon ser ju inte direkt ut att ha någon humor.

Jag kan inte låta bi att tänka på denna klassiker .
Citera
2013-12-30, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Uppenbarligen har inte heller hon läst intervjun och kastar ur sig sina dumheter bara på hörsägen, årets flata och årets homo Nilla Fisher. Eller så kan hon inte läsa och förstå på samma gång.

Svensk damfotboll har blivit plakatbärare för konfrontativ dumfeminism och snarstucken HBTQ, om än indirekt. Aningen problematiskt för damfotbollen att jobba mot denna fula bild av sig själva samtidigt som de söker popularitet.

Programledaren inleder programmet med att berätta för oss att hon tänker köra det lite mer "stjärnspäckat" nu eftersom vi närmar oss slutet (även för Kazmierska, YES!), vad passar då inte bättre än att ha Nilla på besök?

Skrev mitt inlägg från mobilen lite hastigt ifall någon var sugen på att dissekera programledaren och Fischers-uttalanden, men det kanske var tur för henne att det kommit upp lite "skojbloggar" där man sammanställt tweets från dumma människor, annars hade hon säkert varit väldigt kritisk mot Z, om nu inte hon var det? Lyssnade bara inledningsvis.

Men du skrev det bra, precis som det är faktiskt. Hon inleder ju i alla fall med att berätta att hon är "Årets homo" eller något, snacka om att ta udden ur fotbollspelaren Nilla Fischer, DIREKT.

Är hon där för att hon är fotbollspelare eller för att hon är gay? Funderade nog en del på.
Citera
2013-12-30, 17:20
Medlem
Nu förklarar Zlatan att han skämtat och att det inte framgick när Expressen jagade sensationer.
Citera
2013-12-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det finns en avsevärd skillnad och det är att många andra damidrotter faktiskt har kompetenta idrottare. Men att någon kan tycka något sådant finns förstås inte i pk-människans sinnevärd. Där finns bara kvinnohatare eller rättroende - svart eller vitt.

Jag har tidigare i tråden nämnt marathon. Kvinnorna är inte så bra som männen, men de springer ändå på väldigt respektabla tider på drygt två timmar. Det är inte många ens extremt vältränade män som gör det. Elitsoldater i specialstyrkor kan inte matcha det tempot ens för en mil.

Men damfotbollen är bisarrt usel. Jag känner själv flera bekanta, med normal fotbollsbakgrund, som utan tvekan (trots rostighet och medioker kondition) skulle gå rakt in i elvan i damlaget. Faktum är att vilken manlig fotbollsspelare som helst, som spelar i någonting mer organiserat än korpfotboll med ölkväll efteråt, skulle ha goda utsikter att ta en plats i damlandslaget. Och de vassare utövarna både i lägre divisioner och pojklag över 15 år skulle se ut som messi på Steroider mot damspelare på landslagsnivå.

Så varför ska någon då respektera deras så kallade fotboll? Undermeningen är att den måste respekteras enbart för att de är kvinnor. Kvinnor har någon slags självklar rätt att få sitt idrottsutövande legitimerat, enbart för att de är kvinnor. Även om ingen av dem överhuvudtaget träffar bollen ska de hyllas enbart för att de har bröst. Jag tycker det är pinsamt ärligt talat. Och inte minst är det sexistiskt. Är man dålig så är man dålig oavsett vilket kön man har.

Istället kan man fråga sig vad det är för totalitärt samhälle vi lever i egentligen när en person som nämner detta faktum plötsligt är nyhetsvärdig motsvarande en jordbävning eller ett mindre krig, och släppas flera dagar genom pressens bästa sidor och omskrivs av otaliga krönikörer. Åsiktsbrott verkar onekligen ligga högt på agendan i Sverige.

Håller med dig i allt du skriver och då särskilt om kvalitén på damfotboll, då jag tyvärr sett BETYDLIGT mer damfotboll än jag egentligen skulle vilja erkänna. Samtidigt som jag själv spelar och känner många som spelar, på lite olika nivåer och kan med lätthet bekräfta att många skulle dominera i damlandslaget utan att ha varit elitspelare (allsvenskan och superettan) på herrsidan.

Skriver mest för att uttrycka att jag delar El Capitanos åsikter och tycker det var ett mycket bra inlägg i debatten.
Citera
2013-12-30, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Det vore ju bra om svff petade ner Zlatan från platsen som lagkapten. Det skulle visa hela fotbollsintresserade världen att Sverige är en feministisk åsiktsdiktatur. Sveriges anseende har redan börjat dala pga av feminismens härjningar och att de blivit kända i omvärlden. Resultatet blir att färre företag investerar och förlägger verksamhet i Sverige.

Ska man peta honom för att han vet att ett damlandslag inte är bättre än ett gäng 14 åriga killar????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in