2013-12-30, 08:32
Medlem
speedcolas avatar
Jag antar att det här hör till juridik:

Det är så att jag fick för mig att handla lite nu under mellandagarna, på internet. Klickade in på en webshop och letade upp några artiklar som jag var intresserad av, lägger dem i varukorgen och går till checkout/kassa. När jag då ska göra min beställning står det att jag har 0 st varor i korgen.

Jag gör om proceduren typ två gånger (med samma resultat), sen får jag det plötsligt att fungera om jag har en enda artikel i korgen.

Jag fyller då i mina pers.uppgifter och kryssar att jag vill använda direktbetalningsfunktionen. Vad händer då? - Ett felmeddelande dyker upp, och jag kan inte slutföra.

Jag tänker för mig själv "nä nu skiter jag i det här!" och kryssar hela sidan. 5 min senare får jag ett orderbekräftelse på mailen med 14 varor i korgen.

Försökte förgäves få tag i kundtjänst men de verkade ha semester eller nåt sånt, så skickade ett mail. Nu fick jag däremot svar på mailen där de skriver att de har skickat varan.

Min fråga är: Kan de göra så? Jag vill inte betala ett mega-returpaket och fakturaavgift på det för att deras sida inte fungerar som den ska..

Vad kan jag säga att de ska göra? Jag vill att det ska vara dem själva som står för returkostnaden. Helst vill jag ju även slippa skicka det själv men det kan jag sträcka mig till om jag slipper betala för det antar jag..
Citera
2013-12-30, 08:55
Medlem
pajasos avatar
Vad är det för sida? svensk?
Citera
2013-12-30, 09:02
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Vad är det för sida? svensk?

Ja, en svensk sida.
Citera
2013-12-30, 09:17
Medlem
speedcolas avatar
Det löste sig! De kontaktade mitt postombud och bad dem returnera paketet direkt vid ankomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in