Citat:
Ursprungligen postat av
KAF8
Ni assyrier sa samma sak om KRG.

Vi får hursomhelst se vem som till slut hade rätt, den kurdiska autonomin kommer att deklareras som officiell under Geneve II förhandlingarna, tills dess kan du väl fortsätta ignonera detta axiom. Bli dock inte sinnesförvirrad din verklighetsfrånvarande tomte.
Ja. Han är som ett litet barn, vägrar ta in information som inte passar honom. Hans argument har ju i stort sett bara varit "jo jag har rätt" "nej du har fel" osv, inge fakta eller källor som belägg.
Nu är vi inte intresserade av Arbil-Sleimanie, Men så länge era gränser inte når in på Mesopotamisk mark(Assyrisk) så håller vi oss lugna. Arbil är en Assyrisk stad förövrigt.
Vilken information snälla, Ja Kurder är 2 milj i Syrien, Ja YPG styr cissa delar av Hassake.
Men mer än så är det inte. Vi vet när folk försöker leka med våra siffror, Dom kartorna lr "källorna" är allt påhitt och propoganda.
Det är inga 70% kurder i Hassake. Ni kurder som snackar i tråden är alla Sorani kurd Irakier, Ni vet inget om hur det ser ut på marken. Bara i Qamishli stad har Assyrier 40% av hela staden.
Jag är absolut inte imponerad av Kurder, Ni har inte gjort ett piss. Och jag tror alla håller med mig inkl kurder, Ni är 30 milj på en koncentrerad yta, Ni har inte haft ngt land(Någonsin), Ni bor bland fellow muslimer, Ni har inte skapat eller bidragit eller tillfört något till världen.
Plus att marken ni försöker ta är någon annans som ni har mördat och fördrivit då dom har varit i underläge. Så vad vad är ni stolta över exakt ?
När jag skriver Assyrier så är det hela den Mesopotamiska kristna befolkningen. Dom andra namnen är påhittade för att bromsa Assyriska intressen.