Skillnaden är väl att om en slot körs med sann rng (rng) med en återbetalning på 97% så kan det variera något enormt med det faktiskt resultatet beroende på hur många utfall vi har medans PRNG tvingar maskinen att hålla en viss återbetalnings %, frågan blir nu hur det tillämpas? Att vissa slottar är compensated är ju ett sätt, vad mer finns?
Problemen med detta är ju att det skulle betyda att en ny maskin som är inställd på låt oss säga 98% återbetalning, i starten inte kommer att ge några vinster alls? Eller kommer den spruta ut vinster och sen vara iskall? Om någon sitter på konkret fakta på hur det här tillämpas så vore det guld, kan tänka mig en del situationer där man faktiskt kan spela med fördel om det tillämpas såsom jag tänker att det gör.
Att återbetalningen skulle utgå ifrån den enskilda spelaren tvivlar jag starkt på.
Edit: Ska väl motivera varför jag är så skeptisk till att det skulle utgå ifrån spelaren, då borde man teoretiskt sätt kunna köra med höga % bonusar samt grinda freespins och förlora allt för att sedan dega in ett större summa och spela med högre återbetalning.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
BootyBoy
Jag tror NetEnt använder ''PRNG''
Penga-ätande random number generator

Alltid, till 99% när jag höjer, så får jag inga vinster, när jag sänker mycket sedan,
då smäller det till. Något fuffens / rigg är de med i bilden
Grindade wild rockets under en period och lyckades få många fina vinster över 500x, satte fem scatters tre gånger tex. Låg på 20k och låg då typ 40x min insättning när jag lekte med tanken att köra 5 x 1000krs spins, får freespins på typ sista spinnet och dem ger ~ 16 x. Inga 500x + då inte... En 100x vinst som kommer relativt ofta på wild rockets (känns dem som) hade ju gett 100 lakan...