Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 15:08
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Nej det är inte mitt arbete. Jag skriver på Flashback för att jag tycker att det är kul och intressant att diskutera. Varför skriver du själv på Flashback?

OKEJ Afrosvensk du vill inte svara på frågan. Säg det istället för att linda in dina svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Igen, det är inte min sak att recensera videos på Youtube. Starta en tråd om youtubevideos om du har synpunkter. Jag har ingen åsikt om Wallners reaktion i samtalet mer än att han uppenbarligen i det samtalet förnekar kännedom om domen eller mordet. Mer lämpligt och intressant hade varit om man ringt upp DNs chefredaktör Peter Wolodarski. Men som jag förstått det så tar han inte samtal med kreti och pleti och vägrar alltid att låta sig intervjuas annat än av Bonnierjournalister.
Nya Tider hade säkert tagit upp Wallners mörka förflutna då nyckelpersoner i den tidning som avslöjade Wallner, Nationell Idag, idag driver Nya Tider. Och det visar hur absurt medieklimatet är i Sverige när det endast är alternativmedier som gör sådana avslöjanden. Det råder en sjuklig kollegialitet bland etablerade medier och det hotar demokratin.
Jag har inga synpunkter på om den som söker arbete måste vara öppen om sitt brottsliga förflutna. Vi har bra lagar gällande detta där den som söker ett känsligt arbete kollas mot brottsregistret. Problemet här är DN och övriga etablerade medier som tiger samtidigt som de lever på att dra fram andras smuts. Och Aftonbladets kampanj då det begav sig.
Journalist kanske? Det är väl snarare arbetsgivaren som tappar i trovärdighet, i alla fall enligt mitt tycke.

Ska försöka förklara vad jag ville lyfta fram eftersom du kallar tidningen för hycklare.

Jag tar tidningen Nya Tider som exempel. OM det fanns en morddömd person bland deras journalister i nutid. TROR du då att Nya Tiders chefredaktör skulle vara öppen med det om en journalist ringde och frågade? TROR du den personen skulle vara ärlig och säga det om en Arg vänsterpartist ringde och ställde en dum fråga för att kunna lägga upp det på nätet senare?

Hur annars TROR du Nya Tider hade reagerat i jämförelse med D N och Wallner?

Det här är bara ett exempel för att du ska ha ett exempel att utgå ifrån när vi diskuterar fallet Wallner. Det tror jag du också förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Du vet nog vad jag menar.

Nej. Förklara.
Citera
2018-02-05, 17:22
  #206
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
OKEJ Afrosvensk du vill inte svara på frågan. Säg det istället för att linda in dina svar.
Du frågade om det var mitt "jobb att granska och diskutera andra" på Flashback. Du fick ett svar på den frågan. Vad i mitt svar tyckte du var otydligt?
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
Jag tar tidningen Nya Tider som exempel. OM det fanns en morddömd person bland deras journalister i nutid. TROR du då att Nya Tiders chefredaktör skulle vara öppen med det om en journalist ringde och frågade? TROR du den personen skulle vara ärlig och säga det om en Arg vänsterpartist ringde och ställde en dum fråga för att kunna lägga upp det på nätet senare?
Vad har det för betydelse hur en annan tidning skulle hantera en sådan sak? Det viktiga är hur DN de facto hanterat det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
Hur annars TROR du Nya Tider hade reagerat i jämförelse med D N och Wallner?
Ingen aning och bryr mig inte heller då det inte är Nya Tider som diskuteras i tråden utan mördarsvinet Wallner och lögnblaskan Dagens Nyheter. Jag är inte intresserad av att diskutera dina hypotetiska scenarion.
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
Nej. Förklara.
Dina motiv är klarlagda och därmed vem du är. Du har ingen trovärdighet i den här frågan. Att du hoppar in och besvarar ett nästan två år gammalt inlägg säger dessutom en hel del om din personlighet.
Citera
2018-02-24, 23:16
  #207
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Dagen efter 1991 års 30 november-"firande" då extremvänstern levde djävul och bl a slog sönder en polisbil i sin jakt på Sverigedemokraternas partiledare, fick Wallner breda ut sig i en lång artikel i DN. Artikeln handlade förstås om hur otäcka och onda de nazistiska Sverigedemokraterna är. Att Wallner sågs som lämplig att författa denna hattext, säger kanske en del om Dagens Nyheter?
Citera
2018-02-24, 23:19
  #208
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Dagen efter 1991 års 30 november-"firande" då extremvänstern levde djävul och bl a slog sönder en polisbil i sin jakt på Sverigedemokraternas partiledare, fick Wallner breda ut sig i en lång artikel i DN. Artikeln handlade förstås om hur otäcka och onda de nazistiska Sverigedemokraterna är. Att Wallner sågs som lämplig att författa denna hattext, säger kanske en del om Dagens Nyheter?
Scanna gärna artikeln och lägg upp på minfil.org!
Citera
2018-02-25, 09:04
  #209
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Scanna gärna artikeln och lägg upp på minfil.org!
Helsida om "Slaget om Kungsträdgården". Wallners text återfinns i nedre delen: https://minfil.org/FfV8Ecdcb2/slagetomkungsan.jpeg
Citera
2018-02-27, 13:45
  #210
Medlem
Tror ni Mr Jauques
vaknar upp varje morgon
med tanken att han berövat
ett par föräldrar deras son ???

Eller tycker han att några soldater
får offras i striden ?

Eller det har gått så lång tid
att han tycker att det där är inget
att bry sig om ?
Citera
2018-02-27, 21:14
  #211
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Tror ni Mr Jauques
vaknar upp varje morgon
med tanken att han berövat
ett par föräldrar deras son ???

Eller tycker han att några soldater
får offras i striden ?

Eller det har gått så lång tid
att han tycker att det där är inget
att bry sig om ?
Har han ev haft några samvetskval, så har han nog intalat sig att han handlade rätt. Detta har också fått uppbackning genom både rättsväsendet (den milda domen) och massmedia (som både då och nu, ställt sig på Wallners sida).
Citera
2018-03-16, 09:54
  #212
Medlem
Separatistens avatar
Hur kommer det sig att hans Wikipedia saknar information om att han är en mördare?
Citera
2018-03-16, 13:59
  #213
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Hur kommer det sig att hans Wikipedia saknar information om att han är en mördare?

Därför att svenska wikipedia är svenska wikipedia. Testa att starta en artikel om honom på engelska wikipedia om du tycker att denna information är så pass oumbärlig.
Citera
2018-03-16, 14:02
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Dn och aftonbladet-journalisten , syndikalisten med mera, polare med Robert Aschberg knivhögg den 21-årige Magnus Nordenmark till döds utanför Berns 1982. En utförlig artikel finns på Nationell idag. http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1756 Uppenbarligen hade Wallner redan vid tiden för mordet goda kontakter inom Vänsterextrema kretsar på Aftonbladet eftersom de anhöriga uppfattade att det från AB;S sida drevs en kampanj mot OFFRET Bland annat ombad en journalist på AB som skrivit om mordet en anhörig som kontaktade journalisten denne att "dra åt helvete"

--------------------------------------------------

Diverse nyttiga länkar+dom
(FB) Jaques Wallner mördade Magnus N. 1982

//Mod

Jaha, så kriminella och mördare jobbar som "journalister". Antar att Robert Aschberg tycker det är helt ok att umgås med mördare, antar att han sympatiserar med en mördare.
Citera
2018-03-16, 17:50
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellodarkness
Jaha, så kriminella och mördare jobbar som "journalister". Antar att Robert Aschberg tycker det är helt ok att umgås med mördare, antar att han sympatiserar med en mördare.
Ja, vad hände egentligen med Bechir Rabani efter att han försökt konfrontera Aschberg? Han dog ju bara några dagar senare..... Vad hade Wallner för sig när Rabani dog?
__________________
Senast redigerad av svenne-i-viken 2018-03-16 kl. 17:57.
Citera
2018-06-16, 02:50
  #216
Medlem
Hej,
vet inte om någon är intresserad men är nära släkt med Jacques Wallner. Såklart medföljer en del bias, men tänkte att någon kanske hade något de var intresserade av att veta? Det är bara att fråga, tycker för mestadels det här var rätt intressant.

Har ingen lust att ge ut identitet så finns väl egentligen inget sätt för mig att bevisa att jag och Jacques är nära släkt, så ni gör valet själva.

Trevlig kväll!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback