2013-12-29, 16:57
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
”Det största av alla buden … är detta: Hör, Israel! Herren, vår Gud, Herren är En, och du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. Sedan kommer detta: Du skall älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa.” (Mark 12:29-31)

Du visar fortfarande inte det du säger att du visar. Jag trodde du kunde de här sakerna?
Citera
2013-12-29, 16:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Visa mig en text i nya testamentet där det står att det är ok att mörda och gå emot överheten, go!

Och det skulle bevisa vad?
Citera
2013-12-29, 17:00
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och det skulle bevisa vad?

Har redan svarat dig, men jag känner din sort. Jag har redan visat dig riktlinjen men du vänder argumenten för att få det att låta som om du inte fått svar. Du har redan fått svar. Jesus svarade mannen vad han skulle göra. Sen har jag gett dig en MASSA texter om vad man ska göra och alla pekar emot en och samma sak, älska din nästa.

Finns inte en text i NT som säger att man ska mörda och gå emot överheten när den följer guds ord. Alltså alla som gör det har inte läst bibeln, end of story. Nu jublar säkert en massa kristna ;/ när jag sitter och läxar upp ateister med kristendomen.

Jag är en av dom få i världen som kan läxa upp ateister med kristendomen, för de flesta som kallar sig kristna har inte ens läst fanskapet!
Senast redigerad av Neon666 2013-12-29 kl. 17:04.
Citera
2013-12-29, 17:01
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruism
Kan börja med vad är skillnaden på en gnostisk ateist och en ateist?

Om vi kollar på denna sida, är vad jag lärt mig in:
http://forumet.kent.nu/showthread.php?8755-Vilken-%E4r-din-tro

Sedan tittar man i första inlägget och även i spoilern som finns, den uppfattningen får jag.

Kan vi vara överens om att att tro och att veta är olika saker? Jag tror att det kan regna imorgon (trots att det är i slutet av december). Jag vet att jag sitter på en stol. En gnostisk ateist är en person som anser sig veta att inga gudar finns.
Citera
2013-12-29, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bogodil

Börja läs igenom mina inlägg eller så slutar vi snacka, jag skrev INGENSTANS att jag skröt, jag snarare gav äran till de kristna där! läs eller slut skriv.

Korrekt, det var jag som skrev att du skrytar. Du har kanske redan glömd din bisarre uppmaning om jag skulle ge mig in en boxnings-rond för att 'bevisa' en av dina absurda "vem är egentligen farlig för samhället" snurrerier.

Citat:
Har du MISSAT att jag har varit fanatisk kristen sen barnsben? och tvingat genomlida en jävla massa skit för att jag var rädd för Gud? jag har studerat bibeln i 20 år! självklart kan jag den utantill. Självklart kan jag riktlinjen till skillnad ifrån idioterna som bara lyssnar på prästerna.

Varsgod, presentera det från bibelviftande håll, som är relevant för trådämnet. För du verkar helt att ha förlorat kontakten med detta (trådämnet) i alla dom olika hetsiga manifestationer av din personlighet du manifesterar.
Citera
2013-12-29, 17:06
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Korrekt, det var jag som skrev att du skrytar. Du har kanske redan glömd din bisarre uppmaning om jag skulle ge mig in en boxnings-rond för att 'bevisa' en av dina absurda "vem är egentligen farlig för samhället" snurrerier.

Varsgod, presentera det från bibelviftande håll, som är relevant för trådämnet. För du verkar helt att ha förlorat kontakten med detta (trådämnet) i alla dom olika hetsiga manifestationer av din personlighet du manifesterar.

Fan heller, scrolla upp, jag har redan beskrivit riktlinjen ett flertal gånger, att du är blind och missar det är inte mitt problem.

Vi har skumt nog inte förlorat tråden Jag visar varför sanna kristna är bättre slavar för samhället än ateister.
Citera
2013-12-29, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Visa mig en text i nya testamentet där det står att det är ok att mörda och gå emot överheten så länge den inte bryter emot Guds ord, go!

Vad i Noodlis namn har ditt plötsliga intresse för bibel-exegesis med tråden att göra?
Citera
2013-12-29, 17:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Har redan svarat dig, men jag känner din sort. Jag har redan visat dig riktlinjen men du vänder argumenten för att få det att låta som om du inte fått svar. Du har redan fått svar. Jesus svarade mannen vad han skulle göra. Sen har jag gett dig en MASSA texter om vad man ska göra och alla pekar emot en och samma sak, älska din nästa.

Jag bad dig inte visa att jesus gett kärleksbudet. Du skulle visa att INGENTING i GT gäller förutom de tio samt att jesus sammanfattade lagen i Mark 10: 17-31. Detta har du misslyckats med och nu står du och pratar om nån luddig riktlinje....

Tyvärr, du kan INTE de här sakerna vad det verkar.

Citat:
Finns inte en text i NT som säger att man ska mörda och gå emot överheten när den följer guds ord.

Vad har det med något att göra egentligen????
Citera
2013-12-29, 17:08
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad i Noodlis namn har ditt plötsliga intresse för bibel-exegesis med tråden att göra?

Jag visar bara er att ni inte vet vad Kristendomen handlar om. De som mördar är inte kristna, det är som att säga att de som tror på Gud är ateister. Lägg ned!

När det inte finns en text som säger att man ska mörda i NT och det finns 100 som säger att man INTE ska det så är riktlinjen klar. Det är inte mitt fel att du inte läst fanskapet.
Citera
2013-12-29, 17:09
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fan heller, scrolla upp, jag har redan beskrivit riktlinjen ett flertal gånger, att du är blind och missar det är inte mitt problem.

Och det har vad med trådämnet att göra?

Citat:
Vi har skumt nog inte förlorat tråden Jag visar varför sanna kristna är bättre slavar för samhället än ateister.

Nej. Du pratar bara en massa goja att utan ge belägg för någonting.
Citera
2013-12-29, 17:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är en av dom få i världen som kan läxa upp ateister med kristendomen,

Du har tydligen inte bara en identitets-kris, men en regelrätt personlighets-klyvning.

Du påstår dig vara ateist, och du kan läxa upp ateister .... så du kan alltså läxa upp dig själv.

Men du är ateist ändå.
Citera
2013-12-29, 17:12
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag visar bara er att ni inte vet vad Kristendomen handlar om. De som mördar är inte kristna,

No true scotsman. Läge att sluta med det snart?

Citat:
det är som att säga att de som tror på Gud är ateister. Lägg ned!

Falsk analogi.

Citat:
När det inte finns en text som säger att man ska mörda i NT och det finns 100 som säger att man INTE ska det så är riktlinjen klar. Det är inte mitt fel att du inte läst fanskapet.

Det är ingen som säger att det står i NT att man ska mörda. Det som ifrågasätts är relevansen av detta för trådens frågeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in