2013-12-29, 01:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Praktikplatsen.

Mobil
M***l uppger att Fredrik inte pratade mycket i mobil. Han hade en, fast den låg i hans privata byxficka under dagen. Fredrik bytte om då han kom hit och hade ett skåp. På fråga om Fredrik lämnade något kvar då han slutade, uppger M att det gjorde han inte. "Det är snarare så att det försvann saker". I samband med att Fredrik slutade försvann en del verktyg.
"En elmätare, blå, som har en klump i ena änden och en krokodilklämma i den andra." Det försvann också små skruvmejslar. Jag vet inte om det var han som tog det, men jag misstänker det."

Marinas mamma-
Känner dock till att en av Marinas kameror försvann på Mallorca. Kameran glömdes kvar i en taxi. Vid detta tillfälle var Fredrik Svensson med.

fd Kamrat
Tr*mst*dt kan inte tänka sig att någon i Alingsås har kontakt med Svensson. Svensson hade ett rykte om sig, att han blåste folk.

Tidigare kamrat.
Fredrik hade då spelat över och försökt vara lite
häftig. "Han tyckte det var häftigt med droger". Han betedde sig lustigt och då han lämnade saknades det en del mobiler. "Fast ingen vet ju om det var Fredrik som tog dem".
Kan alla dessa personer belägga med bevis att F vart klåfingrig..eller är det endast spekulationer till att svärta F?

Som du kanske redan märkt så gillar jag faktaunderlag istället för lösa spekulationer.
Citera
2013-12-29, 01:47
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan alla dessa personer belägga med bevis att F vart klåfingrig..eller är det endast spekulationer till att svärta F?

Som du kanske redan märkt så gillar jag faktaunderlag istället för lösa spekulationer.
Nej det har vi inte märkt. Spekulationerna från din sida är ganska vilda och för verkligen inte tråden framåt.
Du får gärna belägga med fakta och bevis på vilket sätt den gamla oanvända mobilen som du och andra kallar för smygmobilen kan påvisa att det finns alternativa GM.
Jag vill väldigt gärna veta hur den kan visa att någon har motiv,möjlighet att utföra mordet samt möjlighet att agera under en relativt lång tid utan att riskera, ses av Fidde.
Citera
2013-12-29, 02:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nej det har vi inte märkt. Spekulationerna från din sida är ganska vilda och för verkligen inte tråden framåt.
Du får gärna belägga med fakta och bevis på vilket sätt den gamla oanvända mobilen som du och andra kallar för smygmobilen kan påvisa att det finns alternativa GM.
Jag vill väldigt gärna veta hur den kan visa att någon har motiv,möjlighet att utföra mordet samt möjlighet att agera under en relativt lång tid utan att riskera, ses av Fidde.
Du kanske ska byta ditt alias till "inskränkt i klassen".
Det finns fakta att utgå ifrån och då blir det lättare att få ihop pusselbitarna.

"Smygmobilen" är den P.F mejlade polis Berry att han hittat i M:s bostad och denna mobil är inte undersökt av polis. Vilket innebär att polis inte undersökt M:s kontakter med denna oanalyserade mobil. Man kan ställa sig frågan varför polis Berry var så ointresserad av den.

M msn:ade med J natten den 28/7 om att träffas. J svarade att han kunde komma till henne efter 15
J raderade de sms han fått av M och då kan man inte veta om han varit till M. Polis har endast hört honom och inte återskapat de sms han svarat M med. Dessa oåterskapade sms vars innehåll är okänt öppnar upp för frågetecken..träffades de eller inte?
Polis har heller inte kollat upp J:s alibin.

M msn:ar om att hon utpressar de män hon fotat i uthängda situationer. Fanns det någon som kände sig hotad?? Att sätta hot om utpressning ingick i M:s roll som domina

Det finns en del som öppnar upp för alt g.m
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-29 kl. 02:26.
Citera
2013-12-29, 03:06
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du kanske ska byta ditt alias till "inskränkt i klassen".
Det finns fakta att utgå ifrån och då blir det lättare att få ihop pusselbitarna.

"Smygmobilen" är den P.F mejlade polis Berry att han hittat i M:s bostad och denna mobil är inte undersökt av polis. Vilket innebär att polis inte undersökt M:s kontakter med denna oanalyserade mobil. Man kan ställa sig frågan varför polis Berry var så ointresserad av den.

M msn:ade med J natten den 28/7 om att träffas. J svarade att han kunde komma till henne efter 15
J raderade de sms han fått av M och då kan man inte veta om han varit till M. Polis har endast hört honom och inte återskapat de sms han svarat M med. Dessa oåterskapade sms vars innehåll är okänt öppnar upp för frågetecken..träffades de eller inte?
Polis har heller inte kollat upp J:s alibin.

M msn:ar om att hon utpressar de män hon fotat i uthängda situationer. Fanns det någon som kände sig hotad?? Att sätta hot om utpressning ingick i M:s roll som domina

Det finns en del som öppnar upp för alt g.m
Nä det gör det inte.
Ingen annan än FS kunde i lugn och ro forsla bort M,städa osv.
Ingen annan än FS skulle känna behov av att städa bort spåren efter mordet. En annan gm än fs skulle efter mordet sticka så långt därifrån som möjligt och inte återvända för att städa med risk för att bli upptäckt av fs. DEN enda som kunde utföra allt det som hänt är FS själv. Den enda som haft intresse av att det skulle se ut som att hon reste bort är FS. DEN enda som haft motiv att mörda m är FS.
Citera
2013-12-29, 07:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nä det gör det inte.
Ingen annan än FS kunde i lugn och ro forsla bort M,städa osv.
Ingen annan än FS skulle känna behov av att städa bort spåren efter mordet. En annan gm än fs skulle efter mordet sticka så långt därifrån som möjligt och inte återvända för att städa med risk för att bli upptäckt av fs. DEN enda som kunde utföra allt det som hänt är FS själv. Den enda som haft intresse av att det skulle se ut som att hon reste bort är FS. DEN enda som haft motiv att mörda m är FS.
Kan du belägga ett enda ord i detta, utan att vända på det och ålägga mig att belägga motsatsen?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-29 kl. 08:29.
Citera
2013-12-29, 09:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Jag har varit ute med båt, upprepade gånger, men jag är ingen båtmänniska för det! Marina var den med båtvana! Han jobbade ju ett tag med båtar och dy som kan/vet allt kommer säkert ihåg hur vitsorden lät...

Att han inte var helt önskvärd framgår från flera håll och på flera sätt! Det innebar också att han bodde där på lånad tid, med andra ord på väg ut!

Du har mycket fantasier och jag såg för några sidor sedan att du minsann hade ett namn på alternativ GM, då kanske du kunde komma med ett tänkbart och trovärdigt scenario också! Jag har efterfrågat det i ett år nu men du lyckas inte leverera! Det enda du lyckats med är att bryta ner varje lite del och påstå att det inte håller eller att inga belägg finns! Prova att se helheten, du kanske kan komma på nåt då...eller tipsa åklagaren om din alternativa GM så kanske polisen kan lösa det du anser vara ogjort!
Knyter du kärringknutar?

Kan du komma med ett enda rimligt scenario som innehåller alla detaljer som SMS, mord, städning och hantering av kropp, och som inte strider mot fakta?
Citera
2013-12-29, 10:12
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knyter du kärringknutar?

Kan du komma med ett enda rimligt scenario som innehåller alla detaljer som SMS, mord, städning och hantering av kropp, och som inte strider mot fakta?

Vilken knut jag knyter är oväsentligt för den här utredningen!

Jag tolkar det som ett nej, att du efter ett års upprepande inte kan belägga det du påstår!

Det har funnits många olika tänkbara scenarion där merparten av det du vill att det ska innehålla funnits med, bara att välja! Det är en lång indiciekedja! Men du fortsätter att skylla på rättsäkerhet och bryta ner varje sak för sig! Se helheten!

Tror du verkligen att de kör den här processen i den här instansen av ren prestige? Hade det funnits någon annan tänkbar att utreda så hade det varit en ny utredning igång!

Nej min vän, ibland tror jag du krånglar till det lite mer än nödvändigt!

Gott Nytt År! //JL
Citera
2013-12-29, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken knut jag knyter är oväsentligt för den här utredningen!

Jag tolkar det som ett nej, att du efter ett års upprepande inte kan belägga det du påstår!

Det har funnits många olika tänkbara scenarion där merparten av det du vill att det ska innehålla funnits med, bara att välja! Det är en lång indiciekedja! Men du fortsätter att skylla på rättsäkerhet och bryta ner varje sak för sig! Se helheten!

Tror du verkligen att de kör den här processen i den här instansen av ren prestige? Hade det funnits någon annan tänkbar att utreda så hade det varit en ny utredning igång!

Nej min vän, ibland tror jag du krånglar till det lite mer än nödvändigt!

Gott Nytt År! //JL
Frågan gällde om knutarna var maritima, och det är inte kärringknutar.

Du begär ett scenario av mig, men kan inte skapa ett själv, trots hjälp från åklagarens gärningsbeskrivning och en FUP som stöder den.

Man ska titta på detaljerna innan man tittar på helheten. Varenda detalj går att bestrida, vad blir det då kvar av helheten?

Ja, nu har det gått prestige i ärendet. RÅ har satt fan i Svenkvists båt, han kan inte göra annat än att ro honom iland.
Citera
2013-12-29, 11:01
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:

Du begär ett scenario av mig, men kan inte skapa ett själv, trots hjälp från åklagarens gärningsbeskrivning och en FUP som stöder den.

Man ska titta på detaljerna innan man tittar på helheten. Varenda detalj går att bestrida, vad blir det då kvar av helheten?

Ja, nu har det gått prestige i ärendet. RÅ har satt fan i Svenkvists båt, han kan inte göra annat än att ro honom iland.

Visst kan jag skapa ett scenario men nu bad jag dig att göra det, men du svarar genom att be mig belägga ett scenario! Just detta beteende ifrågasatte du ett par inlägg tidigare! Din trovärdighet sjunker...

Jag har bett dig i över ett år att komma med ett trovärdigt tänkbart scenario med en alternativ gm, du har inte lyckats! Ändå ifrågasätter du en hel utredning??

Jag medger att det finns en del brister i utredningen och att saker har upptäckts alltför sent men det innebär bara att han blivit friad i två instanser vilket jag helt och fullt har förståelse för, men nu finns det nya saker som tillkommit och som ytterligare släcker de tvivel som fanns!

Visst är det så at du aldrig kommer att vara nöjd om FS fälls? Visst är det så att du kommer att hävda att systemet är rättsosäkert om FS fälls? Visst är det så att du anser att FS är oskyldig? Visst är det så att du vill att någon annan skall vara skyldig?
Citera
2013-12-29, 11:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst kan jag skapa ett scenario men nu bad jag dig att göra det, men du svarar genom att be mig belägga ett scenario! Just detta beteende ifrågasatte du ett par inlägg tidigare! Din trovärdighet sjunker...

Jag har bett dig i över ett år att komma med ett trovärdigt tänkbart scenario med en alternativ gm, du har inte lyckats! Ändå ifrågasätter du en hel utredning??

Jag medger att det finns en del brister i utredningen och att saker har upptäckts alltför sent men det innebär bara att han blivit friad i två instanser vilket jag helt och fullt har förståelse för, men nu finns det nya saker som tillkommit och som ytterligare släcker de tvivel som fanns!

Visst är det så at du aldrig kommer att vara nöjd om FS fälls? Visst är det så att du kommer att hävda att systemet är rättsosäkert om FS fälls? Visst är det så att du anser att FS är oskyldig? Visst är det så att du vill att någon annan skall vara skyldig?
Nej, jag bad dig inte att belägga ett scenario, jag bad dig komma med ett rimligt. Hur ska jag kunna komma med ett scenario när inte ens åklagaren kan? Jag har inte alls hans resurser.

Jag vill att mördaren döms, bortom rimligt tvivel. Hittills har jag inte sett tvivlet släckas.
Citera
2013-12-29, 12:31
Avslutad
Citat:

Så länge man inte har ett vittne som sett hela skeendet går detaljerna alltid att bestrida, i varje fall. Det finns naturligtvis alltid en möjlighet att en ensam galning tagit sig in till mprdoffret och med tur lyckas undkomma upptäckt. Ska man resonera på det viset kan man aldrig döma någon. Se bara på Ida i Trollhättan. Finns ju alla möjligheter till alternativa gm om man resonerar på det viset. Eller valfritt annat fall där man inte har ögonvittnen.
Citera
2013-12-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så länge man inte har ett vittne som sett hela skeendet går detaljerna alltid att bestrida, i varje fall. Det finns naturligtvis alltid en möjlighet att en ensam galning tagit sig in till mprdoffret och med tur lyckas undkomma upptäckt. Ska man resonera på det viset kan man aldrig döma någon. Se bara på Ida i Trollhättan. Finns ju alla möjligheter till alternativa gm om man resonerar på det viset. Eller valfritt annat fall där man inte har ögonvittnen.

Så är det. Det är därför tillägget "utom rimligt tvivel" finns nedskrivet.
Ett visst mått av tvivel finns i alla mordfall, oberoende av definitionen. Om tvivlet visar sig större än "rimligt", frias den åtalade.

Det vore kul om Quarrel, Fnurran eller någon annan kunde spotta ur sig ett exempel på en fullständig utredning på ett indiciefall där exakt varje potentiell gm kunnat uteslutas. Det sunda förnuftet säger mig att det aldrig har skett, men jag kanske har fel?

I fallet med Ida kan det t.ex finnas uppgifter om 1000-tals alternativa gm i hennes telefon, som polisen (vad jag vet) inte lyckades öppna.
Ändå är det få som pratar om alternativa gm i det fallet.

Det är också få, utanför denna tråd, som pratar om alternativa gm i detta fall.
Man kan undra varför just det snacket endast förekommer här, i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in