2013-12-28, 23:24
Medlem
jagboffades avatar
Hejsan kära Flashback, Long time no see.

Sitter i ett stort problem, Jag har en kompis som är 17 år som vill beställa lyxfågelfrön via postförskott och undrar simpelt och enkelt, Kollar de legg om du är 18 år? Eller kommer de bara kolla om det är rätt person som hämtar ut det?

Nej jag är över 18, Men jag har sedan tidigare torskat för att beställa hem andra grejer Och då har nog posten/polisen lite extra koll på vad som skickas till mig i mitt namn. (Därför jag ej kan hjälpa min kompis!)

Vill inte ha svar OM du inte vet säkert, Inga vilda gissningar tack!

Vet att Lyxfågelfrön inte är olagligt att inneha, Men jag vill inte ha onödig uppmärksamhet ifall något skulle gå snett, Så att säga!
Senast redigerad av jagboffade 2013-12-28 kl. 23:28. Anledning: Piffade upp texten för att undvika onödiga frågor i kommentatorfältet.
Citera
2013-12-28, 23:31
Medlem
Loamigads avatar
Det är ett ganska lättlöst problem, beställ till en annan brevlåda och plocka innan ägaren märker. Om du nu nojjar över det med posten.
Citera
2013-12-29, 07:07
Medlem
zammas avatar
nej kollar så det är rätt person bara. därför helt idiotiskt att skicka till grannen.
Citera
2013-12-29, 08:57
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
nej kollar så det är rätt person bara. därför helt idiotiskt att skicka till grannen.
Sa jag grannen?
Citera
2013-12-29, 16:38
Medlem
stuffexs avatar
Postförskott sa han. Inte hem till brevlådan. Beställ i hans namn och ha med hans och ditt id och hämta ut som bud.
Citera
2013-12-29, 18:26
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Sa jag grannen?
att skicka till vem som annan är en dum ide.
Citera
2013-12-29, 20:24
Medlem
jagboffades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Sa jag grannen?
Om du nu ska vara så jävla dryg och svara på det sättet, Citerade han dig och sa att du sagt det? Nej.

Han har beställt sina lyxfågelfrön nu iallafall och jag kommer med uppdatering när han har fått de, Får nog hoppas på bästa då jag antagligen inte kommer vara närvarande när det kommer ett sms!
Citera
2013-12-31, 09:20
Medlem
stuffexs avatar
Fan det här låter som ett äventyr. Men ja, dem kollar bara så att det är rätt person som hämtar ut.
Citera
2013-12-31, 14:04
Medlem
Det är 18-årsgräns på smoketower. Hade det inte varit det hade du kunnat beställa via postförskott. Det enda krvaet posten har är att köparen ska ha giltig legitimation och ska kunna skriva sitt eget namn.
Citera
2014-01-01, 16:02
Medlem
jagboffades avatar
Kompisen fick hämtat ut sina fågelfrön utan problem, Han tog med sina föräldrars leg ifall det skulle knipa sig, Men som sagt - Inga problem det var bara att visa sitt leg och gå hem, Nu är dom nerpackade i jord och skall bli fina växter hehe
Citera
2014-01-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagboffade
Kompisen fick hämtat ut sina fågelfrön utan problem, Han tog med sina föräldrars leg ifall det skulle knipa sig, Men som sagt - Inga problem det var bara att visa sitt leg och gå hem, Nu är dom nerpackade i jord och skall bli fina växter hehe
Låter fint!
Citera
2014-01-02, 11:03
Medlem
stuffexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Det är 18-årsgräns på smoketower. Hade det inte varit det hade du kunnat beställa via postförskott. Det enda krvaet posten har är att köparen ska ha giltig legitimation och ska kunna skriva sitt eget namn.

Dem kollar inte åldern på smoketower dock. Har själv beställt där när jag var yngre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in