2013-12-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wife-beater
En av våra före detta statsministrar - Tage Erlander sade följande en gång 1965 -Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.

Sug på den kommunistjävel.

För att inte tala om det som hände i Sovjetunionen under Stalin.
Citera
2013-12-25, 14:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Inte bara "verkar", utan det blev verkligen ett totalt fiasko.
Plöjde igenom de fyra stora tidningarnas förstasidor, om man hittar nåt alls om Kärrtorp så ligger det låååångt ner som en simpel c-nyhet. Dagen efter?!

Det var märkligt vilken dålig uppföljning det var. Mitt intryck var att det kom ungefär så många som förväntat, så det var väl inget fiasko? Dessutom finns det en ohelig allians mellan drägg-manifestationer på stan och mainstream-media, där båda parter gynnas. Så var det i alla fall förr i tiden. Har MSM insett det som hävdas av mig, att demonstrationer är stendött 1900-tal? Eller hade man förväntat sig 30.000 deltagare?

15.000 deltagare är väl inte så pjåkigt, även om det är ett skämt jämfört med de klassiska demonstrationern på 1970- och 80-talet, då 40-50.000 inte var ovanligt.

Mystiskt vad tyst det blev.

- F.G
Citera
2013-12-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wife-beater
En av våra före detta statsministrar - Tage Erlander sade följande en gång 1965 -Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.

Sug på den kommunistjävel.
Eh? Varför ska jag suga på vad en högersosse tillika socialfascist sa någon gång på 60-talet?

Sug på den kvinnomisshandlare...
Citera
2013-12-25, 14:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Jag försökte mig på en snabb räkning av antal personer på plats genom aftonbladets helikopterbilder. Jag får det till 6000 kanske upp mot 7000 personer och då tar jag i.

Tog en titt på detta. Fotbollsplanen är ca 5000 m2 (standardmått) och är fylld till 80%. Räknar man in folk som står och dräller på de bruna löparbanorna samt mini-tåget uppe till höger som är på väg mot stadion så kan man väl bedöma den rektangulära gräsplanen som 100% full. Varje stående person tar upp 0.5 m2 enligt internationella normer, och det ser inte ut att vara tättpackat utom nära scenen, så vi använder den siffran. 0.5x = 5000, ger x = 10000.

Till detta läggs läktaren som är relativt fullskiten. Tippar att det står 1500 pers där (15 pers x 100m), och sedan är det ytterligare något 1000-tal som knallar på cirkelvägen runt arenan och är på väg in.

http://3.bp.blogspot.com/-4-NVCvUgRz0/Urb-P6F373I/AAAAAAAAKRg/bijrnyCcs00/s1600/K%C3%A4rrtorp.jpg

Summa 12-13.000. Siffror över 15.000 känns tveksamma.

Siffror som är mindre estimatberoende välkomnas:-)
Citera
2013-12-27, 13:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Detta har kanske redan postats, men tydligen blev vänster-extremismen i Kärrtorp lite för mycket av det goda för MSM:s snälla plakatviftare. Britta Svensson, som ibland får till det mellan alla urblåsta krönikor, var inte road:

Citat:
...jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat.

Snarare än stärkta band mellan kniv-vänstern och medias kulturmarxister tycks det ha vidgats ett gap. Detta framgick inte av Kärrtorps-rapporteringen utom just i Svenssons krönika, men då torde det finnas en förklaring till varför MSM lade locket på så snabbt.

Summa: SD plockar poäng igen, utan att göra ett smack.

- F.G
Citera
2013-12-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Detta har kanske redan postats, men tydligen blev vänster-extremismen i Kärrtorp lite för mycket av det goda för MSM:s snälla plakatviftare. Britta Svensson, som ibland får till det mellan alla urblåsta krönikor, var inte road:
Snarare än stärkta band mellan kniv-vänstern och medias kulturmarxister tycks det ha vidgats ett gap. Detta framgick inte av Kärrtorps-rapporteringen utom just i Svenssons krönika, men då torde det finnas en förklaring till varför MSM lade locket på så snabbt.

Summa: SD plockar poäng igen, utan att göra ett smack.

- F.G

Det är enbart Britta Svensson av alla 20000 som var där som har skrivit något liknande.
Citera
2013-12-28, 15:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det är enbart Britta Svensson av alla 20000 som var där som har skrivit något liknande.

Poängen var just den att mainstream-media släppte hela Kärrtorp-köret illa kvickt, uppföljning och debatt var i princip noll, vilket var märkligt jämfört med hur det brukar se ut.

Britta Svenssons kommentar ger en indikation till varför media drog sig undan, dvs murvlarna blev skärrade av aggressiviteten och den utpräglade extremismen, vilket var för mycket att svälja t o m för PK-korrumperade MSM.

Man får liksom inte ta i för mycket om man vill ha Bror Duktig & kulturmarxisternas stöd, utan lagom revolutionärt och en massa fin humanism ska det vara.

You blew it.
Citera
2013-12-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Poängen var just den att mainstream-media släppte hela Kärrtorp-köret illa kvickt, uppföljning och debatt var i princip noll, vilket var märkligt jämfört med hur det brukar se ut.

Britta Svenssons kommentar ger en indikation till varför media drog sig undan, dvs murvlarna blev skärrade av aggressiviteten och den utpräglade extremismen, vilket var för mycket att svälja t o m för PK-korrumperade MSM.

Man får liksom inte ta i för mycket om man vill ha Bror Duktig & kulturmarxisternas stöd, utan lagom revolutionärt och en massa fin humanism ska det vara.

You blew it.
Eh? Det blev julafton och ledigt för de allra flesta...
Citera
2013-12-28, 20:31
Avslutad
Citat:
Eh? Det blev julafton och ledigt för de allra flesta...
Dålig planering?
Citera
2013-12-28, 20:51
Medlem
Citat:
Dålig planering?
Nja, istället för att folk har snackat om rasistiska niddockor under julafton med sin släkt har de fått snacka Kärrtorp och högerextremismen och alla tiotusentals som deltagit på demonstrationer över hela landet den senaste veckan har kunnat berätta om det...
Citera
2013-12-28, 20:56
Avslutad
Citat:
Nja, istället för att folk har snackat om rasistiska niddockor under julafton med sin släkt har de fått snacka Kärrtorp och högerextremismen och alla tiotusentals som deltagit på demonstrationer över hela landet den senaste veckan har kunnat berätta om det...
Nu hittar du bara på igen. Tack vare Kärrtorp har alltså SMR varit diskussionsämnet vid julbordet? Den totala tystnaden tyder dock på annat.
Citera
2013-12-28, 21:16
Medlem
Citat:
Nu hittar du bara på igen. Tack vare Kärrtorp har alltså SMR varit diskussionsämnet vid julbordet? Den totala tystnaden tyder dock på annat.
Visst, bara idag var det fortsatta demonstrationer och imorgon går några tusen antifascister ut och demonstrerar i Karlstad.

https://www.facebook.com/events/710068509003934/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in