2013-12-28, 15:03
Medlem
Funkar det? T.ex till chinos och blå kavaj i lite mindre formella sammanhang?
Citera
2013-12-28, 15:08
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloque
Funkar det? T.ex till chinos och blå kavaj i lite mindre formella sammanhang?
Undvik till chinos, speciellt i khaki och andra ljusa nyanser. Svarta skor funkar utmärkt till alla mörka kostymer (grå, blå, brun), och funkar formellt sett till uddabyxor, så länge det inte skär sig färgmässigt.
Citera
2013-12-28, 15:17
Medlem
Quinqqs avatar
Till blå kostym är bruna skor snyggare, dock funkar svarta skor ändå!
Citera
2013-12-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Undvik till chinos, speciellt i khaki och andra ljusa nyanser. Svarta skor funkar utmärkt till alla mörka kostymer (grå, blå, brun), och funkar formellt sett till uddabyxor, så länge det inte skär sig färgmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Till blå kostym är bruna skor snyggare, dock funkar svarta skor ändå!
Kanske borde lämna tillbaks svarta skorna(rätt dyra) och köpa ett par bruna? Har nämligen länge inte haft något att ha på mig med kavaj eller kostym, men köpte svarta skor nyligen för jag antar att jag kommrr behöva nån slags finare skor nu när jag tar studenten. Dock händer det väldigt sällan att jag bär svart kostym och vill ha något jag kan bära till det medta, inte bara kostym.
Senast redigerad av Bloque 2013-12-28 kl. 16:13.
Citera
2013-12-28, 17:14
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Kanske borde lämna tillbaks svarta skorna(rätt dyra) och köpa ett par bruna?
Låter som en klok idé. Köpte själv ett par svarta Crockett & Jones för några tusen. De står nu bara och samlar damm och inväntar nästa begravning.
Citera
2013-12-28, 17:18
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Kanske borde lämna tillbaks svarta skorna(rätt dyra) och köpa ett par bruna? Har nämligen länge inte haft något att ha på mig med kavaj eller kostym, men köpte svarta skor nyligen för jag antar att jag kommrr behöva nån slags finare skor nu när jag tar studenten. Dock händer det väldigt sällan att jag bär svart kostym och vill ha något jag kan bära till det medta, inte bara kostym.

Svart är en färg som man aldrig ska bära, förutom på begravning! Jag tycker att du bör byta dessa svarta skor mot några bruna, brunt funkar alltid.

PS: Du bör inte heller bära en svart kostym till studenten! Svarta kostymer är reserverade till begravningar.
Citera
2013-12-28, 17:30
Medlem
Myslings avatar
Citat:
Svart är en färg som man aldrig ska bära, förutom på begravning! Jag tycker att du bör byta dessa svarta skor mot några bruna, brunt funkar alltid.

PS: Du bör inte heller bära en svart kostym till studenten! Svarta kostymer är reserverade till begravningar.
Svarta skor är ju korrekt till mörk kostym o. dyl. så att säga att man aldrig ska bära det är fel. Dock så stämmer det i övrigt att man ska undvika svart på resten av kroppen.
Citera
2013-12-28, 17:37
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysling
Svarta skor är ju korrekt till mörk kostym o. dyl. så att säga att man aldrig ska bära det är fel. Dock så stämmer det i övrigt att man ska undvika svart på resten av kroppen.

Läs lite högre upp i tråden så ser du att jag har skrivit det! Men jag skulle trots allt säga att man ska undvika svart om man kan oavsett vart på kroppen klädesplagget sitter om man inte ska på begravning.
Citera
2013-12-28, 17:46
Medlem
Vad för slags bruna skor rekommenderar ni då? Dom jag köpte kallas "oxford with captoe" eller nåt tror jag.
Citera
2013-12-28, 18:23
Medlem
Citat:
Läs lite högre upp i tråden så ser du att jag har skrivit det! Men jag skulle trots allt säga att man ska undvika svart om man kan oavsett vart på kroppen klädesplagget sitter om man inte ska på begravning.
Får väl ta och köpa en grå kostym eller blå då
Citera
2013-12-28, 18:35
Bannlyst
Inga bruna skor efter klockan 6 bara.
Citera
2013-12-28, 19:10
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Inga bruna skor efter klockan 6 bara.