2013-12-28, 13:53
Medlem
Vad är det för typ av publik på Fasching i sthlm? Tänkte dra dit på nyår med ett gäng på ca 15 pers. 20-25års åldern. Vi vill bara hänga på ett skönt ställe, dricka softa drinkar och lyssna till gammal musik. Dock är vi lite nojiga över vilken typ av publik vi kommer möta? Man vill ju ändå träffa folk i sin egen ålder.
Citera
2013-12-28, 14:01
Medlem
TinyPoliss avatar
Medelåldern varierar mellan 25-40år beroende på event.
Är ingen inneclub a'la Stureplan så går du dit får du vara beredd på att träffa vanlig människor som gillar Jazz, Blues, Soul.
Citera
2013-12-28, 15:08
Medlem
Inga andra erfarenheter?
Citera
2013-12-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Medelåldern varierar mellan 25-40år beroende på event.
Är ingen inneclub a'la Stureplan.

Kanske inte står högst upp på listan men gå förbi en fredag/lördag så är det alltid ganska lång kö.

TS: Mycket folk, precis som ovanstående skriver så ligger åldern mellan 25-40 där majoriteten tillhör den lägre åldersgruppen. Skulle säga att det är samma folk som på Söder.

Folk brukar ju tro att det bara är Östermalmskids på Stureplan men det stämmer inte, skillnaden är att folk som går till Stureplan har en föreställning om att man måste klä sig i skjorta och därför ser det mycket värre ut än vad det är. De flesta på Stureplan är vanliga knegare eller gymnasieungdomar. Fasching är en vanlig klubb med vanliga svenskar som inte tror att det är en inneklubb och således klär sig därefter.

De lirar de ofta schlager eller "gammal musik", ibland liveband och då är det främst jazz som gäller. Gillar man musiken är det säkert trevligt men jag föredrar Fasching när det inte är live då det är bättre drag. När band spelar sitter de flesta bara och kollar.
Citera
2024-09-18, 09:38
Medlem
upplaenningens avatar
Bumpar tråden. Har hört mycket om Fasching som ska ha funnits länge. Känns som ett väldigt fränt ställe som är rätt vanligt med tanke på lokaliteten. Någon som vet hur det är där idag och hur priserna är?
Citera
2024-09-18, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Bumpar tråden. Har hört mycket om Fasching som ska ha funnits länge. Känns som ett väldigt fränt ställe som är rätt vanligt med tanke på lokaliteten. Någon som vet hur det är där idag och hur priserna är?

Priserna beror helt på vad det är för konsert/event/klubb
Kolla deras hemsida för aktuella biljett- och inträdespriser.
Citera
2024-09-18, 11:15
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franstan
Priserna beror helt på vad det är för konsert/event/klubb
Kolla deras hemsida för aktuella biljett- och inträdespriser.

Jag kollade och det verkar vara fritt inträde torsdagar medans det kostar 150 spänn helger. Men jag tänkte mest på priserna i baren om någon vet.
Citera
2024-09-18, 11:51
Bannlyst
Citat:
Jag kollade och det verkar vara fritt inträde torsdagar medans det kostar 150 spänn helger. Men jag tänkte mest på priserna i baren om någon vet.

Det är ofta konsert på Torsdagar också, brukar kosta 250kr och uppåt.
Priserna på helger varierar beroende på om det är konsert eller klubb.

En stöl kostar strax under 100kr.
Senast redigerad av Franstan 2024-09-18 kl. 12:10.
Citera
2024-09-18, 12:42
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franstan
Det är ofta konsert på Torsdagar också, brukar kosta 250kr och uppåt.
Priserna på helger varierar beroende på om det är konsert eller klubb.

En stöl kostar strax under 100kr.

Då var det nog soul eventet jag såg då det stog fri entré. Jag antog att priset skulle vara så. Tur att det finns billigare förkrök ställen i närheten.
Citera
2024-09-18, 12:51
Bannlyst
Citat:
Då var det nog soul eventet jag såg då det stog fri entré. Jag antog att priset skulle vara så. Tur att det finns billigare förkrök ställen i närheten.

Det brukar vara fri entré när det är jam.
Soulklubben tar 150kr i inträde.
Lätt värt om du gillar Northern Soul, Boogie och creddig disco.

Men dom är hårda i dörren så ta der lugnt med förkröket.
Senast redigerad av Franstan 2024-09-18 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in