Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-17, 17:59
Medlem
Någon som växt upp med honom i Arboga som kan berätta nått om hans ungdomsår? Han ska ha varit lite av en vilde vad jag har förstått?
(ber om ursäkt ifall tråden redan finns men hittade inget när jag sökte!)
Citera
2013-09-17, 20:19
Medlem
h33ts avatar
Enligt en i hans släkt ska han ha vart lite vild av sig
Citera
2013-12-27, 07:57
Medlem
gaphalsens avatar
http://www.expressen.se/sport/fangelset-det-var-hart-jag-var-ung-da/

expressen idag

Citat:
För SPORT-Expressen berättar 26-åringen om sina svåra tonår, domarna för grov misshandel - och tiden i fängelset.

Alla som har träffat "Alex" vet om vilken person han är i dag. Vilken förebild han är för svensk kampsport.

Men i hans förflutna finns ett antal domar för grov misshandel. Allting skedde mellan 2002 och 2006, när han var i tonåren.
Citera
2013-12-27, 14:59
Medlem
På vilken kåk satt han?
Citera
2013-12-27, 15:08
Medlem
Douche-chills avatar
Hans kommande motståndare Manuwa har ju suttit för inbrott och också varit en känd slagskämpe, vilket har medfört (om jag har förstått saken rätt) att han inte har fått inresetillstånd till USA. Hur kommer det sig att Alex inte har samma problem med att få tillstånd att fightas i det stora landet i väst?
Citera
2013-12-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Hans kommande motståndare Manuwa har ju suttit för inbrott och också varit en känd slagskämpe, vilket har medfört (om jag har förstått saken rätt) att han inte har fått inresetillstånd till USA. Hur kommer det sig att Alex inte har samma problem med att få tillstånd att fightas i det stora landet i väst?

Han blev dömd sista gången 2006 och gick sin första match i usa 6:e augusti 2011 så kan ju vara så att det gått 5 år och då stryks det ur kriminalvårdens register. Fast inte säker på om det är 5 år efter dom fallit, strafftiden har påbörjats eller avslutats eller övervakning avslutats.
Citera
2013-12-27, 15:32
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Han blev dömd sista gången 2006 och gick sin första match i usa 6:e augusti 2011 så kan ju vara så att det gått 5 år och då stryks det ur kriminalvårdens register. Fast inte säker på om det är 5 år efter dom fallit, strafftiden har påbörjats eller avslutats eller övervakning avslutats.
Absolut, men i inreseansökan får man ange huruvida man är dömd för något brott/våldsbrott, och uppger man ja på denna fråga blir man oftast nekad (särskilt efter 9/11) och uppger man nej, och US-customs senare får reda på detta så blir man bannad för inträde till USA för en lång tid framöver.

Möjligt att undantag ges beroende på vilket humör handläggaren är på, men jag känner till människor här i Sverige som har blivit nekade inträde till USA på basis av liknande, men mindre allvarliga, typer av brott, och som också har skett för ännu längre sedan.
Citera
2013-12-27, 17:14
Medlem
Citat:
Om du menar belastningsregistret sa sitter fangelsedomar i 10 ar.

Trodde jag inte om Gustaffson for ovrigt. Tyckte han verkade vara en typiskt lugn kille med "jag behover inte bevisa nagot"-mentaliteten, aven om han verkar nagot asocial. Men dar ser man.
Citera
2013-12-27, 19:42
Medlem
Geres avatar
Citat:

Efter straffets avtjänande, och det är fem år för böter och kortare fängelsestraff, tio år för längre.
Finns även tre år för ungdomsbrottslingar.
Citera
2013-12-27, 22:07
Medlem
BrainDisorders avatar
Vi kan ju kontra hans tidigare brottslighet då med att han även extraknäcker inom kriminalvård/ungdomsvård, såsom t.ex på Bärby ungdomshem.
Citera
2013-12-28, 11:26
Medlem
Var bor han då eftersom jag inte kan hitta honom?

http://www.ratsit.se/
Citera
2013-12-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Efter straffets avtjänande, och det är fem år för böter och kortare fängelsestraff, tio år för längre.
Finns även tre år för ungdomsbrottslingar.
10 ar for alla fangelsedomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in