Varför drar sig då brudarna rill dessa "farliga" män? Vill brudar bli ikoner som att tämja farliga odersserade män?
Alfahannar. Spänning. De kan försvara sitt revir m.m. Krasst.
Sedan är det en ytterst liten del kvinnor/män som dras till just mördare. Tror du han som våldtog och mördade C*cilia Kr*ntz i götet får många friarbrev?
Du har uppenbart mutat in ditt alldeles eget speciella område i den här gräsliga historien
och vad det handlar om framgår ovan.
"Brutala våldtäkter", "Rollspelslekar" - det kittlar fantasin kantänka...?
Du som värnar så om FAKTA och väjer för oseriösa spekulationer - hur får du in att Marina
var intresserad av "brutala våldtäkter"?
Då framkommer det att du inte heller har allt underlag.
Har man inte det så framkommer det att man /du blir lätt bortkommen.
Skrapa ihop det underlag ni kan komma åt så kan vi istället diskutera via fakta än att sitta och spekulera.
Jag antar att ni är rätt måna om att rättsstaten ska fungera prickfritt...Inga oskyldigt dömda??
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-28 kl. 01:57.
För den som begriper att det finns tjejer som är rädda för vissa typer av män, så är saken ganska klar.
Och hur som helst ska vittnet upp igen och vittna inför Hovrätten och jag hoppas hon har allt stöd hon kan få. Det är alltså en trasig tjej som han våldtog och tog död på hennes katter för. Det är nog så att rätten ser på fallet i nytt ljus, och vittnet får sin röst hörd. Vad du påstår tar jag med nypa salt.
Det enda som är pulveriserat är Hanssons sk vittne och något annat pulveriseras inte.
En lögnare i Hovrätten ligger risigt till.
Har E ens besvärat sig att fota sina döda katter eller åkt till veterinärn med dom för obduktion?? Nää, inget som frankom i TR.
Hon har inte heller anmält F för den påstådda våldtäkten. Däremot framkom i TR att hon blev besviken av att F inte sa "hej då" efter sista skjutet.
För den som begriper att det finns tjejer som är rädda för vissa typer av män, så är saken ganska klar.
Och hur som helst ska vittnet upp igen och vittna inför Hovrätten och jag hoppas hon har allt stöd hon kan få. Det är alltså en trasig tjej som han våldtog och tog död på hennes katter för. Det är nog så att rätten ser på fallet i nytt ljus, och vittnet får sin röst hörd. Vad du påstår tar jag med nypa salt.
Det enda som är pulveriserat är Hanssons sk vittne och något annat pulveriseras inte.
En lögnare i Hovrätten ligger risigt till.
Är den häktade dömd för djurplågeri eller våldtäkt? Båda allvarliga brott. Dina påståenden bör tas med stor nypa salt. Håll dig till sanningen så får du mer trovärdighet.
Har E ens besvärat sig att fota sina döda katter eller åkt till veterinärn med dom för obduktion?? Nää, inget som frankom i TR.
Hon har inte heller anmält F för den påstådda våldtäkten. Däremot framkom i TR att hon blev besviken av att F inte sa "hej då" efter sista skjutet.
Damen verkar öht inte trovärdig..mer trasig.
Nej, det kommer att framgå att han glykolförgiftade katterna genom vittnesberättelse.
Våldtäkten tror jag på och det handlar inte om att polisanmäla en person som man är rädd för. Damen ska vittna så man anser från åklagarhåll och RÅ att vittnet är trovärdigt.
Det är nog så att sms förnekaren kommer anses som lögnaktig och därmed upphör den turen han haft hittills. E lär få sin röst hörd oavsett vad andra tycker. Och det ska väl fram vad han pysslat med för jävla vidrigheter.
Oroa dig du för LJ han kommer berätta vem han såg och vilken bil samt vad som låg i bilen.
PK kommer redogöra för en hel del. Fredrik är rökt.
Nej, det kommer att framgå att han glykolförgiftade katterna genom vittnesberättelse.
Våldtäkten tror jag på och det handlar inte om att polisanmäla en person som man är rädd för. Damen ska vittna så man anser från åklagarhåll och RÅ att vittnet är trovärdigt.
Det är nog så att sms förnekaren kommer anses som lögnaktig och därmed upphör den turen han haft hittills. E lär få sin röst hörd oavsett vad andra tycker. Och det ska väl fram vad han pysslat med för jävla vidrigheter.
Oroa dig du för LJ han kommer berätta vem han såg och vilken bil samt vad som låg i bilen.
PK kommer redogöra för en hel del. Fredrik är rökt.
Om L.J har någon trovärdighet så kan han ha sett J som tidigare vittnat om att han och M mötts upp på rastplats. P.K kan ta hjälp av "Det okända" till att styrka vad M sagt.
E kan ju uppvisa ett Lido-kvitto att hon gått till veterinärn med sina döende katter.
Ser inget som kan styrka åklagaren i dessa vittnesmål.
Om L.J har någon trovärdighet så kan han ha sett J som tidigare vittnat om att han och M mötts upp på rastplats. P.K kan ta hjälp av "Det okända" till att styrka vad M sagt.
E kan ju uppvisa ett Lido-kvitto att hon gått till veterinärn med sina döende katter.
Ser inget som kan styrka åklagaren i dessa vittnesmål.
Nej, det du inte ser ser vi andra.
Eftersom du brister i empati och objektivitet ska jag hjälpa dig lite.
Genom att man går igenom en MTs livshistoria kan man se något (som det krävs lite erfarenhet, kunskap om psykologi och sociologi för att förstå),
I detta fall ser man övertydligt hur utvecklingen sett ut.
Att man använder karaktärsvittnen är alltså inte för att man vill bevisa att det ena eller andra har inträffat och rätten köper inte historierna rakt av, man tar fram detta för att visa på den MTs historia.
Du anklagar flera vittnen, i princip allt från föräldrar, släktingar, tidigare partners och "arbetsgivare", du anklagar dem alla för mened.
Det är orimligt att de alla skulle ljuga,
och även OM en eller två skulle göra det så påverkar det inte bevisläget nämnvärt.
Har man erfarenhet och utbildning ser man väldigt tydligt vem FS är.
Det är en viktig del i vad som hänt eller inte hänt mellan FS och MJ.
Jag hajade till när jag läste dessa vittnesmål och undrade hur i helv*te det är möjligt med så negativa erfarenheter av mannen, kände även att det var hemskt när hans egen mamma sa sådana saker som hon sa, men det är nog dessvärre så hon upplevt honom,
det ska mycket till för en mamma innan man säger sådant om sin son.
Det ska mycket till för en mamma innan man säger sådant om barnens pappa.
Det ska mycket till innan man berättar om övergrepp och en period då man mådde psykiskt dåligt.
Det har säkert varit ett jobbigt skitliv för F,
han blev så som han blev av någon anledning och har han mördat M så är det en fnurra på en röd tråd han haft efter sig genom livet,
Jag tycker inte synd om FS, men man kan se varför och hur och på vilket sätt han blev MTGM, en tråkig historia med många skadade människor bakom denne karl
det är den tråden man vill se i rätten.
Inget är svart eller vitt i detta,
Det är inte meningen att rätten ska svälja allt med hull och hår,
..och de har nog hört det mesta ska du se, de är inte korkade dessa.
Edit: X års juristutbildning, TR->HR, lång erfarenhet..
I det här fallet är det inte prejudicerande utan bara ett vanligt mål, men dessa personer är inte känslostyrda för det.
Det här är alltså inte starka bevis, det är karaktären man vill se här.
Finns absolut ingen anledning att hacka på tjejerna.
De hotar inte er älskade Fidde.
Ingen av dessa vittnen har väl begärt skadestånd heller?
Nej, jag tror inte att de alla begår mened, eventuellt skulle någon kunna ha svajat men knappast ALLA.
Edit2:
OM han är oskyldig och frias..
Alla kan ta chansen,
få hjälp att bli fungerande samhällsmedborgare med terapi, stöd, medicinering eller vad som passar.
..och är han oskyldig hoppas jag för rosens skull att han tar den chansen, slutar med knark, blir nykterist och går i terapi.
Ber om ursäkt till dem han skadat och tar ansvar för sina handlingar, tar ansvar för sina barn
-samt skaffar ett jobb.
Gör han detta så ber jag om ursäkt för allt jag sagt om honom.
Känns dock inte troligt att det händer :/
I den här tråden har det hela tiden funnits skribenter som försökt att få det här fallet mer spännande än vad det egentligen är , vad vi har är en kvinna mördad av en man med mindervärdeskomplex i likhet med alla de andra mördade 219 kvinnor .
Man har tjatat om djuphamnar, Holland osv osv, försökt få mysteriet att växa, men så visade det sig vara så enkelt och ändå brutalt att mj blev skjuten i sin egna säng och bortförd 7 km därifrån för att dumpas som slaktavfall .
Damen verkar öht inte trovärdig..mer trasig.
Kolla gärna personen på fb, verkar ha både jobb, bostad och barn man tar hand om och firar jul med .
Anser du att fs med sin historik är hel eller trasig ? Han har ingen egen bostad , inget jobb och slår sina ungar.
Vem är mest trovärdig ? E eller Parasiten Fs ?
Att fs försökte komma tillbaks bekräftades ju av att polisen var på plats där e
Bodde när fs låg och sov i trappen men hann dock fly stället
I den här tråden har det hela tiden funnits skribenter som försökt att få det här fallet mer spännande än vad det egentligen är , vad vi har är en kvinna mördad av en man med mindervärdeskomplex i likhet med alla de andra mördade 219 kvinnor .
Man har tjatat om djuphamnar, Holland osv osv, försökt få mysteriet att växa, men så visade det sig vara så enkelt och ändå brutalt att mj blev skjuten i sin egna säng och bortförd 7 km därifrån för att dumpas som slaktavfall .
Det som är så sjukt här är att det handlar om en MTGM som på alla sätt är så fruktansvärt svår att tycka om, som beskrivs som manipulativ och nästan psykopat.
Ändå har denne man en grupp som till varje pris vill försvara honom.
Mannen hade inga vänner, absolut inget socialt skyddsnät då M mördades,
Ingen tyckte om honom!
-ändå har mannen dessa som ursinnigt stångar sig genom tråden för hans skull.
Det är väldigt fascinerande.
Varför?
Jag önskar att jag begrep varför Q (som är ganska smart i mina ögon) väljer att försvara F så här.
Jag har försökt vara objektiv men kan inte se något annat än "domestic violence" här. Vad heter det? "Våld i hemmet", "relationsvåld"?