Citat:
Ursprungligen postat av
Fek-ALi
Nu har jag inte läst hela tråden men spontant undrar jag om inte detta rör sig om en typisk Aspis-tomte som fått tag i farsans bössa.
Nu verkar det som om de rörde sig om Kemi som ämne han doktorerade i annars hade ju Fysik eller matematik varit ett sannolikt ämne då där troligtvis rör sig fler Aspisar än generellt sett ute i samhället.
Någon som ännu vet vad det var som gjorde att han fick hjärnstopp och sköt sin far?
Att jag misstänker aspis är pga killen är relativt ung för att forska och detta är ju ett tecken på att han är relativt intellektuell.
Hur som helst så är det en stor tragedi som drabbat familjen och mina tankar går till de anhöriga. Här har vi en misslyckad psykvård som inte lyckas fånga upp alla aspisar på ingenjörsutbildningarna samtidigt som vi inte heller längre har tid att lägga resurserna på alla balkong-fall med religiösa inslag. Vart har alla pengarna i samhället tagit vägen?
Han har nyligen påbörjat sin doktorandutbildning - om jag fattat rätt - det är en utbildning som
möjligen kan ge en begynnande forskarkarriär om ca 4-5 år.
En sådan utbildning - enligt min erfarenhet - bygger i stor utsträckning på individens egen kraft att strukturera och planera sina studier på 4-års sikt. Allt - det mesta - vilar på ens egna axlar. Man har själv ansvaret.
En del klarar det. Andra inte.
Att en akademisk karriär är att glida fram på ett "bananskal" är en myt. Det är en ganska tuff bransch.