Citat:
Ursprungligen postat av
Wayahead
I detta löjliga land håller vissa på att leta efter förebilder, till vilken jävla nytta då? Hatar man sig själv så mycket kan man alltid ta sig själv av daga.
Ett råd till alla vilsna själar på gungfly, var dig själv istället och säg vad du innerst inne tycker, så blir det här landet mycket bättre.
Zlatan ska för fan inte intervjuas / svara med manus i hand, han ska säga precis vad han tycker!
Självklart ska Zlatan få säga vad han vill - och inte bara han utan alla som lever i ett demokratiskt land. Men vi medborgare i denna demokrati har även samma rätt att uttrycka våra åsikter om det han sagt.
Ditt första stycke förstår jag inte....är man en självmordskandidat om man upplever att någon tillför något? Jag har haft ett antal förebilder i mitt liv ( min pappa, ett antal musiker, någon lärare, äldre vänner etc ) men det hade jag trots att jag inte hatade mig själv....
Men många vilsna själar som driver omkring i förorten hakar gärna på förebilder med tvivelaktiga budskap ( typ Scarface som 95 % av kidsen i Tensta verkar se upp till ). Och när då en kille med ursprung i förorten blir framgångsrik så kan man ju önska att han passar på att sprida ett annat budskap än det vanliga man ser hos hip-hopare, blattegangstrar etc. Men icke - Zlatan är bara ännu en av dessa kvinno-nedgörande nollorna som man fått så jävla nog av vid det här laget!