2013-12-27, 21:33
Medlem
Tjena. Som rubriken lyder ska jag köpa en nexus 5 från google play store i antingen England, Tyskland eller USA då google play store ej är tillgängligt i Sverige. Hur ska jag kunna gå till väga för att beställa från England eller Tyskland och vilken tjänst ska jag använda mig av för billiga fraktkostnader..

Tack på förhand!
Citera
2013-12-27, 21:39
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollo720
Tjena. Som rubriken lyder ska jag köpa en nexus 5 från google play store i antingen England, Tyskland eller USA då google play store ej är tillgängligt i Sverige. Hur ska jag kunna gå till väga för att beställa från England eller Tyskland och vilken tjänst ska jag använda mig av för billiga fraktkostnader..

Tack på förhand!

Kan någon slå Bazula? Dom har haft rätt justa priser förut för Nexus enheter som inte haft Sverige premiär...

http://www.bazula.se/Google-Nexus/LG-Google-Nexus-5-16GB---Svart.htm

Om du skriver priset du hittar den i England/Tyskland så kan man ju jämföra...
Citera
2013-12-27, 21:59
Medlem
Priset från play store ligger på 350$ eller 2300 kr så i jämförelse med Bazula är deras priser inte i samma priskategori som play store...
Citera
2013-12-27, 22:07
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Priset från play store ligger på 350$ eller 2300 kr så i jämförelse med Bazula är deras priser inte i samma priskategori som play store...

Nä det är ju helt klart billigare...

Amazon har den för c:a 2800 + frakt... men går ju inte att beställa givetvis om man bor i Sverige...

Känner ingen i Tyskland/England? eller någon som skall dit? Tror det blir billigast bäst... helst om den blir uppackad...
Citera
2013-12-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Kan någon slå Bazula? Dom har haft rätt justa priser förut för Nexus enheter som inte haft Sverige premiär...

http://www.bazula.se/Google-Nexus/LG-Google-Nexus-5-16GB---Svart.htm

Om du skriver priset du hittar den i England/Tyskland så kan man ju jämföra...

Knappt billigare än de helsvenska butikerna tyvärr. Komplett sålde för 3800 kr för ett par dagar sedan om jag inte minns fel.

Citat:

Du får lägga till kostnad för frakt, tull/moms samt någon tjänst som tar emot paketet i laindet du beställer från och skickar det vidare till Sverige. På borderlinx.com kan man beräkna vad det skulle kosta, jag har för mig att det sällan blir värt det i slutändan.
Citera
2013-12-27, 22:16
Medlem
Frakten kommer väl endast kosta då köpet sker från ett EU land. Frakten ligger på cirka 300 så det är absolut värt det då den kostar drygt 1500 kr billigare i play store...
Citera
2013-12-27, 22:19
Medlem
talip_ks avatar
Citat:

De där priserna stämmer tyvärr inte. Det tillkommer moms på det priset och om du ska importera så får du ordna med borderlinx och lägga på för frakt och eventuella tullavgifter. Det bästa är om du känner någon i dessa länder som kan köpa och skicka till dig.
Citera
2013-12-30, 16:23
Medlem
Lajtels avatar
www.shopandbox.com
Beställde en 32GB via den sidan, från Japan till Irland.
Landade på 380 euro inklusive frakt, i runda slängar 3400 SEK.
Blir givetvis billigare från USA, men då kan du inte nyttja 4G/LTE i Europa (om du bryr dig om det).

Kostnader som tillkommer utöver telefonens pris: 13% av telefonens pris i avgift till ShopAndBox, fraktkostnad samt paypals standardavgifter.
Senast redigerad av Lajtel 2013-12-30 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in