2013-12-27, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schwammelpellen
Vad tycker du förresten om Åsgårds och Jan Olssons gärningsmannaprofil? Jag tror den är mitt i prick. De här herrarna har ju haft rätt förut dessutom. Du svarar aldrig på frågan heller Boboslacke: är det du som är Bobo?

Ena sekunden tror du på Franska Främlingslegionen, nästa på KGB, därefter på SÄK, sen säger du att StayBehind är uteslutet, sen säger du att det väl kan vara så att militärens hemliga göranden under Kalla Kriget ligger bakom mordet. Nu säger du att du tror att den ökända gärningsmannaprofilen (som alltså propagerar för en ensam gärningsman) är "mitt i prick", som vanligt utan att presentera någon form av argument. Hur är detta kompatibelt med alla de andra teorier du så aggresivt marknadsfört?

Dina inlägg är så virriga och lågkvalitativa så man bara häpnar.

GMP har med rätta blivit sågad från mer eller mindre alla håll och kanter. För det första kan man inte göra en GMP om man redan har en huvudmisstänkt, det är standard, för det andra fick de som gjorde profilen felaktig fakta av PU, för det tredje blundar de totalt för alla de saker som spräcker deras tes, exempelvis walkie/talkie-männen och de flertalet flyende personerna från mordplatsen.
Citera
2013-12-27, 13:47
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Du lever verkligen i en svartvit värld du. De satt nödvändigtvis inte och ljög medvetet i Skavlan. Med tanke på vad vi vet om livvaktsskyddet (tro mig, det har blivit genomtröskat åtskilliga gånger genom åren) och vad som är känt sedan tidigare så är det förmodligen en efterhandskonstruktion eller en ren missuppfattning från brödernas sida.

Du är en sann demagog som hela tiden lägger ord i mun på folk. Ett oerhört fult debattknep. Lika bra att du lägger ner dina desperata desinformationskampanjer en gång för alla. Du är avslöjad sedan länge, din tomma skrammeltunna!

Det intressanta med detta debattforumet är just att det finns olika åsikter. Hade alla samma åsikter, tolkar all fakta på samma sätt så lär det ju inte bli någon debatt. Och oavsett vad man själv tycker och drar för slutsatser, så kan man ju inte spotta på andras sätt att se på saken.
Det är ju ett oerhört komplext mordfall och ingen kan säga att detta är rätt detta är fel eftersom det oftast är tolkningsfrågor. Jag tycker det är intressant att lyssna till det underlag personer på detta forum har som gör att man kommer fram till vissa slutsatser. Även om jag själv tolkar materialet annorlunda. Det kommer också fram fakta ibland som man inte hade en aning om som gör att man blir mer öppen för andra scenarion än det egna. Jag tycker att alla här inne ska fortsätta med det, men gå inte på personangrepp för att någon tolkar fakta på ett annat sätt än vad man själv gör. Argumentera för dina slutsatser så får andra komma med motargument och på så vis skapar vi en debatt. Men gör det med hänsyn och lite stil, för ingen jävel här inne kan säga att så här gick det till och i nästa andetag uttrycka att du ska enbart hålla käft för du fattar ingenting. Den typen av debatt är ju värdelös. Kan vi inte ta varandra i hand på det, så håller vi den här intressanta tråden och forumet vid liv. Vi har ju trots allt samma intresse i grund.

Och nu skulle jag bara vilja säga en sak. jag skulle bli oerhört förvånad om det som Joakim Palme uttryckte angående att Olof Palme ringde livvakterna och ingen svarade är en lögn eller missuppfattning. jag är helt enkelt oerhört tveksam till att han inte har tillräckligt på fötterna i en så viktig fråga. Han vidhåller ju också uppgiften dagen efter i radiointervju. Klicka på länken nedan.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5280056
Citera
2013-12-27, 14:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Inte alls orimligt. Finns ingen anledning att misstro de första uppgifterna!

Precis. Men den officiella bilden som svenska folket matats med måste beskriva ETT skott och kulan måste ha träffat OP I RYGGEN och varit direkt dödande. Annars stämmer inte Lisbet Palmes utsagor och vittnesmål, då framstår hon ju som en lögnare och delaktig i en mörkläggning som officiellt inte existerar ..
Citera
2013-12-27, 14:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Nu var det inte Mårten Palme som sa detta, utan Joakim Palme. Att du inte ens orkar få det rätt. Att han ljuger ser jag som uteslutet, däremot är det snarare resultatet av en missuppfattning.

Har man kommit överens med Joakim Palme att det var en missuppfattning ?
Citera
2013-12-27, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har man kommit överens med Joakim Palme att det var en missuppfattning ?

Själv undrar jag också varför Joakim Palme släpper denna bomb 27 år efter mordet och inte informerar utredningen om det.
Citera
2013-12-27, 14:33
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Hotbreven till Anér är EXTREMT INTRESSANTA. Detta för att de utlöser en kedja av intressanta slutsatser. De kan inte vara skrivna av Anti Avsan. Samtidigt är de troligtvis, att döma av skribentens insyn, skrivna av en polis. Varför försöker i så fall en annan polis leda in journalisten Sven Anér på piketpolisen Anti Avsan? Temperatur: Glödhett.

Polis, eller anställd på försvarsdepartementet med vänskapsband till andra personer i skytteföreningen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11017721.ab

Frågan kvarstår vad syftet skulle vara med mailen, om inte för att driva med Anér.
Citera
2013-12-27, 15:09
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Själv undrar jag också varför Joakim Palme släpper denna bomb 27 år efter mordet och inte informerar utredningen om det.

Det kan man ju fråga sig. Men det var kanske en händelse som pinat honom under många år, kanske tog han chansen i Skavlan, det kanske inte ens var planerat. Personligen tycker jag att saken är för tung för att han skulle medvetet ljuga eller missuppfattat saken. Snacka om familjekris i så fall. Och ingen av de andra familjemedlemmarna har ju dementerat hans uttalanden. Tragiskt är att Lisbeth Palme inte har bekräftat eller dementerat uppgiften. Vad fan ska vi ha media till?
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-27 kl. 15:11.
Citera
2013-12-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper

Och nu skulle jag bara vilja säga en sak. jag skulle bli oerhört förvånad om det som Joakim Palme uttryckte angående att Olof Palme ringde livvakterna och ingen svarade är en lögn eller missuppfattning. jag är helt enkelt oerhört tveksam till att han inte har tillräckligt på fötterna i en så viktig fråga. Han vidhåller ju också uppgiften dagen efter i radiointervju. Klicka på länken nedan.

Ur Sydsvenska Dagbladet 22 april 2005:

"Om Anna Lindh varit omgiven av livvakter
hade en våldsman aldrig vågat gå till attack. Men
ansvaret för att svenska ministrar saknar
personskydd är lika mycket deras eget ansvar som
Säpos.
Det anser förre Säpoinspektören John-Erik Hahne,
som den 28 februari 1986 tjänstgjorde som livvakt åt
statsminister Olof Palme.
Under mordnatten satt Hahne i beredskap i hemmet för att rycka ut om
Palme ansåg sig behöva livvaktsskydd."

Man kan ju undra om de ringde även alla andra gånger de var ute på vift utan skydd?
Citera
2013-12-27, 15:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Joakims "bombfällning" hos Skavlan gav mig känslan att JP har mera på hjärtat än livvaktsskyddet, men att detta var en tråd han grep efter för att börja nånstans. Men antagligen fastnade försöket redan i sin linda, några fler "bomber" har väl såvitt jag vet inte släppts ? Misstänker att bröderna Palme befinner sig under mamma Lisbets oinskränkta och totala dominans, och blir dom ombedda att hålla käften så håller dom käften. Tycker ärligt talat synd om dem, dom måste ju förstå att Lisbet döljer något och rent av anar att hon är delaktig i mörkläggningen. Förvisso en svår situation, men dom måste ju någon gång visa anständig resning för att orka leva med sig själva. Och med varandra.
Citera
2013-12-27, 15:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Motsägs av Obduktionen. Även om den till stor del är hemligstämplad så är tanken att ex Milqn Valverius eller Elving Gruvedahl skulle delagit i en konspiration orimlig. Båda var med under obduktionen som leddes av MW.
Dessutom finns det en rimlig förklaring till de första uppgifterna, eftersom ingångshålen syns betydligt mindre än eventuella utgångshål vid skottskador och så hade de flesta vittnen uppgivit att de hörde två skott.
Citera
2013-12-27, 15:28
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ur Sydsvenska Dagbladet 22 april 2005:

"Om Anna Lindh varit omgiven av livvakter
hade en våldsman aldrig vågat gå till attack. Men
ansvaret för att svenska ministrar saknar
personskydd är lika mycket deras eget ansvar som
Säpos.
Det anser förre Säpoinspektören John-Erik Hahne,
som den 28 februari 1986 tjänstgjorde som livvakt åt
statsminister Olof Palme.
Under mordnatten satt Hahne i beredskap i hemmet för att rycka ut om
Palme ansåg sig behöva livvaktsskydd."

Man kan ju undra om de ringde även alla andra gånger de var ute på vift utan skydd?

Vem litar du på då? På SÄPO som hade ansvaret för livvaktsskyddet eller på Joakim Palme som bevisligen måste fått uppgiften direkt från källan, hans egen mor Lisbeth Palme?
Citera
2013-12-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Joakims "bombfällning" hos Skavlan gav mig känslan att JP har mera på hjärtat än livvaktsskyddet, men att detta var en tråd han grep efter för att börja nånstans. Men antagligen fastnade försöket redan i sin linda, några fler "bomber" har väl såvitt jag vet inte släppts ? Misstänker att bröderna Palme befinner sig under mamma Lisbets oinskränkta och totala dominans, och blir dom ombedda att hålla käften så håller dom käften. Tycker ärligt talat synd om dem, dom måste ju förstå att Lisbet döljer något och rent av anar att hon är delaktig i mörkläggningen. Förvisso en svår situation, men dom måste ju någon gång visa anständig resning för att orka leva med sig själva. Och med varandra.

Lisbeth har såklart berättat för sönerna vad som egentligen hände, det har hon gjort för många år sedan törs jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in