2013-12-26, 22:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Optimalt???

Jag har 1800 per 1000 = 180 %. Försök slå det med betfairtrading (det är inte ens teoretiskt möjligt!)...

Låt dig inte luras av att jag använder 4 bonusar samtidigt, det är finessen! Du får 7200 på 4000 och sparar tid och strul.

Det tar tid innan folk förstår något "nytt". Ovant är bättre ord.

Nja vetifan om du faktiskt sparar tid och strul i långa loppet, men det kan bara någon svara på som testat båda varianterna. Jag har ingen aning om hur lång tid du behöver för ditt system kontra vad ngn behöver för betfair.

Enligt dig ger Betfair 2000 per 1000 = 200% jag förstår inte varför du fortsätter motsäga dina egna uträkningar, börjar bli larvigt.

Citat:
Snälla ge dig - läs, räkna, nollställ din hjärna och se att man får mer ut av VARJE bonus på detta sättet. Och spar tid.

Men enligt dig får man inte det, ska jag inte använda dina egna fakta nu eller? börjar bli pinsamt att rätta dig, speciellt när du inte ens förstår att du har fel, eller så trollar du bara men jag tror inte det.

Kan du inte bara göra som du lovade innan och ge dig.
Citera
2013-12-26, 22:42
Medlem
Man ska inte stirra sig blind på att jag använder 4 bonusar samtidigt. Det är ju finessen, man sparar tid. Jag vinner ju 180 % av VARJE enstaka bonustusing...

Betfairmodellen får ju 133 eller 114 % på VARJE enstaka bonustusing, mycket sämre både i avkastning och i rena pengar - det finns ingen volymskillnad här. Att jag tar 4 på en gång spar ju bara tid.
Citera
2013-12-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nja vetifan om du faktiskt sparar tid och strul i långa loppet, men det kan bara någon svara på som testat båda varianterna. Jag har ingen aning om hur lång tid du behöver för ditt system kontra vad ngn behöver för betfair.

Enligt dig ger Betfair 2000 per 1000 = 200% jag förstår inte varför du fortsätter motsäga dina egna uträkningar, börjar bli larvigt.

Men enligt dig får man inte det, ska jag inte använda dina egna fakta nu eller? börjar bli pinsamt att rätta dig, speciellt när du inte ens förstår att du har fel, eller så trollar du bara men jag tror inte det.

VAD FAN SNACKAR DU OM???

Var fan har jag skrivit att betfairmodellen ger 2000 per 1000??? Den ger 1200-1250 per 1000! Är du dum på riktigt eller!!??
Citera
2013-12-26, 22:48
Medlem
Citat:

Du är moderator men framstår som så jävla korkad!!! Sitta och påstå att jag skulle säga att betfair trading ger 200 % avkastning, herregud...
Citera
2013-12-26, 22:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Man ska inte stirra sig blind på att jag använder 4 bonusar samtidigt. Det är ju finessen, man sparar tid. Jag vinner ju 180 % av VARJE enstaka bonustusing...

Betfairmodellen får ju 133 eller 114 % på VARJE enstaka bonustusing, mycket sämre både i avkastning och i rena pengar - det finns ingen volymskillnad här. Att jag tar 4 på en gång spar ju bara tid.

Som sagt jag vet inte, betfair tar ju bara ett bett om resultatet blir rätt direkt t.ex. men längre tid om resultatet blir fel o kräver mer kapital, däremot får du ju ut 100% av din bonus (enligt din matematik) vad du får ut av varje tusing du sätter in är ju fortfarande irrelevant då kapitalet återanvänds då detta enligt dig är teoretiskt 100%

Du får en högre return på varje tusing du sätter in men har färre spel du kan göra. Den viktigaste frågan (det du frågade efter) är ju totalvinsten och den blir högst hos den som får ut mest av varje enskild bonus.
Citera
2013-12-26, 22:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Du är moderator men framstår som så jävla korkad!!! Sitta och påstå att jag skulle säga att betfair trading ger 200 % avkastning, herregud...

Jag säger inget, jag använder bara siffrorna som du presenterade i tråden. Hårt att gå ut och kalla sig själv korkad men vill du göra det så.
Citera
2013-12-26, 22:56
Medlem
Citat:
Jag säger inget, jag använder bara siffrorna som du presenterade i tråden. Hårt att gå ut och kalla sig själv korkad men vill du göra det så.

Jag skrev att betfair har 100 % odds (97 % egentligen då de tar 3 %) och mina 1.9 blir ju 90 % i odds.

I ODDS, vet du ens vad ett odds är - det är inte ens på samma skala samma som avkastning, din fege fan.

Läs om, läs rätt och återkom. Jag kan ta meningskiljaktigheter som vi haft men när du påstår någonting som jag inte sagt, som dessutom är helt verklighetsfrånvänt, får det fan vara nog!!!
Citera
2013-12-26, 22:58
Medlem
Citat:
SLUTSATS = Min modell är MYCKET bättre!

Din modell sparar tid, that's it. Finns mycket annat som kan skita sig också. Kan tänka mig att du placerar många spel på tennismatcher iom tvåvägsmarknaden. Spelbolag har olika regler för om typ en spelare skulle bryta matchen osv. Långsökt men något man måste ta med i beräkningen.

Dessutom svinar du ju ett X antal hundralappar med din modell. Nä, inget för mig asså.
Citera
2013-12-26, 23:00
Medlem
Läs här. Du låtsas inte förstå för du är sketas... Jag har strukit under en mening så du inte ska kunna komma undan!!!

JÄMFÖRELSE BETFAIRMODELL/MIN MODELL (omsättningskrav hos bolagen 6 ggr):

BETFAIRMODELLEN:

Om man vinner på bolaget har du satt in 1000 (bonus 1000) hos bolaget + 2000 på betfair + 4000 på betfair i nästa led = en vinst (varsomhelst då omsättningskravet på bolaget är uppfyllt) på 8000 om vi räknar med odds 2.0 mot 2.0. Insats 7000 vilket ger en utdelning på 114 %...

Vinner du däremot på betfair har du en vinst på 4000 med insats på 3000 = utdelning på 133 %.

Snittinsats 5000, snittvinst 6000 = BETFAIRMODELLEN UTDELNING: 120 %.

MIN MODELL:

Insats 4000, vinst 7200 (räknar här på 1.9 mot 1.9 bara) = MIN MODELLS UTDELNING: 180 %.

Bägge modellerna är lika bra i teoretisk säkerhet, 100 %.

SLUTSATS = Min modell är MYCKET bättre!
2013-12-26, 23:02
Medlem
Det roliga är - skulle en endaste "höjdare" här inne och ge mig det rätt jag har... DÅ skulle inläggen bli helt annorlunda efter det. Flockmänniskor är vi allihopa, allihopa...
Citera
2013-12-26, 23:03
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag skrev att betfair har 100 % odds (97 % egentligen då de tar 3 %) och mina 1.9 blir ju 90 % i odds.

I ODDS, vet du ens vad ett odds är - det är inte ens på samma skala samma som avkastning, din fege fan.

Läs om, läs rätt och återkom. Jag kan ta meningskiljaktigheter som vi haft men när du påstår någonting som jag inte sagt, som dessutom är helt verklighetsfrånvänt, får det fan vara nog!!!

Jag ska vara snäll och citera vad du sagt, så får det vara nog på detta skit.

Citat:
BETFAIRMODELLEN:

Om man vinner på bolaget har du satt in 1000 (bonus 1000) hos bolaget + 2000 på betfair + 4000 på betfair i nästa led = en vinst (varsomhelst då omsättningskravet på bolaget är uppfyllt) på 8000 om vi räknar med odds 2.0 mot 2.0. Insats 7000 vilket ger en utdelning på 114 %...

Vinner du däremot på betfair har du en vinst på 4000 med insats på 3000 = utdelning på 133 %.

Snittinsats 5000, snittvinst 6000 = BETFAIRMODELLEN UTDELNING: 120 %.

MIN MODELL:

Insats 4000, vinst 7200 (räknar här på 1.9 mot 1.9 bara) = MIN MODELLS UTDELNING: 180 %.

Här skriver du rakt upp och ner

1 000 kr i bonus med "betfair" = 1 000 kronor i vinst

1 000 kr i bonus med ditt system = 800 kronor i vinst

Så det du säger är att "betfair" får ut mer av bonusbeloppet, vilket ändå måste sägas vara lite av syftet med bonustrading?

Eller har jag fel?
Citera
2013-12-26, 23:05
Medlem
Citat:
Jag ska vara snäll och citera vad du sagt, så får det vara nog på detta skit.

Här skriver du rakt upp och ner

1 000 kr i bonus med "betfair" = 1 000 kronor i vinst

1 000 kr i bonus med ditt system = 800 kronor i vinst

Så det du säger är att "betfair" får ut mer av bonusbeloppet, vilket ändå måste sägas vara lite av syftet med bonustrading?

Eller har jag fel?

Ja, du har tokfel. Jag ber om ursäkt, trodde du hade alla hemma. Be din pappa ta tangentbordet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in