2013-12-26, 21:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Arborga är riktigt äckliga . Som en skvätt dåligt hembränt och en skvätt öl i samma.
Enda som kan få en dricka det är väl att man är sjukt dragen ? Sett många alkisar köper denna .Öl på 7% går ner till exempel Åbro och Elk går ner lika lätt som smör .

Joo, problemet med sån här öl är ju inte att den är stark utan att den är så äcklig.
Citera
2013-12-26, 21:55
Medlem
Dricker en del öl av den starkare varianten. Duvel är en favorit. Drick en eller två. Aldrig mer än tre!

Den smakar kanske lite mer än vanlig starköl, men jag dricker väl den mest för att glaset är skönare
Citera
2013-12-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?

Alla har sin smak helt enkelt.

Personligen så tycker jag att vissa av dessa öl-sorter är goda.
Arboga 10.2%
Special Brew 10%

Sen drack jag en på 17% för några år sen, kommer ej ihåg av den heter.
Men den var ej god.
Normalt sett så dricker jag bara dessa vanliga sorter men ibland kan det vara gott med något starkare.
Citera
2013-12-26, 21:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Dricker en del öl av den starkare varianten. Duvel är en favorit. Drick en eller två. Aldrig mer än tre!

Den smakar kanske lite mer än vanlig starköl, men jag dricker väl den mest för att glaset är skönare

Duvel går ju inte att jämföra med Arboga...
Citera
2013-12-26, 21:58
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Grejen är ju att de är inte direkt billiga. Jag har för mig att jag betalade nånstans runt 120kr för mina 4 öl. Det kan du jämföra mot en kasse öl (6st "vanliga" öl) som kostar typ 75kr.

Jag är mest nyfiken på hur ni som dricker denna vansinnesbrygd dricker den.

4st 10,2er är ju motsvarande en halvliter brännvin 40%. så de är inte dyra
första är inte go, 7e går fint
Citera
2013-12-26, 22:00
Medlem
Paatiences avatar
Du kan verkligen inte dra alla en gräns för all öl mellan 7.5-10%, de klart godaste ölen ligger däromkring!
Citera
2013-12-26, 22:02
Medlem
Snyggs avatar
Man kan ju inte köpa så stark öl och förvänta sig att det ska vara som att dricka vanlig... Regel nr 1 är att man köper färre. Ett annat sätt är att köpa en eller två och sedan fortsätta med vanlig. Arboga 10.2 räcker ju i princip med 2-3 st för en kväll.

Annars är extra stark öl främst till för alkisar vars kroppar längre inte svarar på vanlig öl...
Citera
2013-12-26, 22:04
Medlem
Napis avatar
Citat:
ÖÖÖh. Dricker du två av dessa blir du full. Trust me.

Det är väl högst individuellt, jag blir inte full på 2 av dessa. Möjligt att det kanske finns en antydan till lullighet men absolut inte mer än så.
Citera
2013-12-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Arborga är riktigt äckliga . Som en skvätt dåligt hembränt och en skvätt öl i samma.
Enda som kan få en dricka det är väl att man är sjukt dragen ? Sett många alkisar köper denna .Öl på 7% går ner till exempel Åbro och Elk går ner lika lätt som smör .
Jag kan inte säga emot. Inte är det gott inte. Men problemet kvarstår ju, även om brygden slinker ner så blir du fortfarande sjukt full på väldigt lite.
Citera
2013-12-26, 22:17
Medlem
DoubleWoods avatar
Misstaget du gjorde var ett riktigt rookie-mistake: lageröl smakar bäst runt 5,5%, bortom det tar alkoholen över den lilla humle som finns, och det smakar bara dåligt hemkört.

Vill du dricka stark öl som smakar bra, får du överge skit-ölen och övergå till hantverksöl, börja med de belgiska trappist- och klosterölen, de ligger ofta runt 8-9% (ibland mindre, ibland mera).

Nästa gång köper du Chimay Blå (9%), då får du dessutom uppleva ett av världens bästa öl - som blir bättre med åren (tål att lagras i åtminstone 10 år).

Ok? Sluta stödja dålig öl..
Citera
2013-12-26, 22:18
Medlem
Otems avatar
haha, häxbrygd är fan det rätta ordet, nu dricker jag inte längre men jag har smakat
Kopparberg special brew 10,5%, den smakar som vin typ, fyfan asså, full som ett as blev
jag iallafall.

Vete fan hur man ska dricka dom starka jävlarna, jag drack mest för att bli berusad och
det var en go känsla. Sköljde ner med lite sprit emellan åt, Minttu
Citera
2013-12-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziongokarlsson@
4st 10,2er är ju motsvarande en halvliter brännvin 40%. så de är inte dyra
första är inte go, 7e går fint
Ok, jag tänkte inte så men det kan ju förklara priset.

Ha ha ja visst lär det väl vara så. Har för mig att den första och andra smakade förjävligt men sen slank de ner ganska lätt...

Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Man kan ju inte köpa så stark öl och förvänta sig att det ska vara som att dricka vanlig... Regel nr 1 är att man köper färre. Ett annat sätt är att köpa en eller två och sedan fortsätta med vanlig. Arboga 10.2 räcker ju i princip med 2-3 st för en kväll.

Annars är extra stark öl främst till för alkisar vars kroppar längre inte svarar på vanlig öl...
Mjaa jag köpte den med just den tanken i bakhuvudet. Jag förstod att det skulle smaka för jävligt rent ut sagt men jag var nyfiken på effekten. Typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det är väl högst individuellt, jag blir inte full på 2 av dessa. Möjligt att det kanske finns en antydan till lullighet men absolut inte mer än så.
Jag har svårt att tro att en normal person inte är bra slirig efter två av dessa. Exkluderat extrema törstläppar och alkisar så klart.

Påstår du att du endast blir lätt lullig på två av dessa monster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in