2013-12-26, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Inte samma drivspänning men går att flytta. Flera frågor måste besvaras. Satt simmet i 5100, vilket nummer var det på detta sim FU vet detta, var den laddad låg laddaren i huset så man kunde anta att den användes, att numret var med i mastdata om den använts vet FU (spilldata). Det senaste antas vara besvarad då inget intressant kommit fram från data angående detta nummer.
Mobilen var urladdad efter att ha letat i minst ett år. Numret på SIM var det som finns registrerat på Marinas firma. Det är inte känt var laddaren fanns. Såvitt PF minns användes den 1999-2010. Första årtalet måste vara fel, då modellen kom ut på marknaden senare. Mastdata fanns inte tillgängligt när mobilen hittades, så FU vet inte det.

Det senare kan inte anses besvarat av brist på data. Även SMS i smygmobilen kan vara intressant, inte bara innehållet utan även deras datum kan visa när mobilen användes.
Citera
2013-12-26, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej. Enligt min mening är det inte möjligt att någon annan än FS utfört mordet och alla åtgärder att dölja detsamma.
Åklagaren håller med. RÅ håller med. Polisen håller med. HD håller med.
Typ 98% (OBS uppskattning) av alla skribenter (de flesta väl insatta) i denna tråd håller med.

Det finns inte mycket tvivel. DET kan vi väl ändå vara överens om?

Jag frågade om Polisen lyckats kartlägga dejten i Linköping, eller någon från Linköping som 4 vittnen har intygat att MJ hade nämnt för dem ?

Hade du något svar ?
Citera
2013-12-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JE säger att han fick vägbeskrivning i telefonsamtal som inte finns i telefonlistor för bostadstelefonen, jobbmobilen eller privatmobilen. Säger det någon något? Nej, jag trodde väl inte det - men jag försökte i alla fall.

JE var väl enligt egen utsago aldrig uppe vid huset utan att Marina var med i bilen? Varför skulle han då behöva instruktioner?
Då undrar man direkt hur och var Marina hämtades?

Om det inte är korrekt, skulle det kunna förklara FS fordonsförfrågan.
Citera
2013-12-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag frågade om Polisen lyckats kartlägga dejten i Linköping, eller någon från Linköping som 4 vittnen har intygat att MJ hade nämnt för dem ?

Hade du något svar ?

Jag vet inte. FS har ännu till denna dag inte skickat slasken till mig. Vet du?
I så fall. Kan du belägga det?

Har stjärnadvokat Hansson begärt en fördjupning i ämnet?
Citera
2013-12-26, 14:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
JE var väl enligt egen utsago aldrig uppe vid huset utan att Marina var med i bilen? Varför skulle han då behöva instruktioner?
Då undrar man direkt hur och var Marina hämtades?

Om det inte är korrekt, skulle det kunna förklara FS fordonsförfrågan.
Han var inte uppe vid huset, men han behövde väginstruktioner, enligt vad ha sa själv.

FS fordonsfråga strax före kl. 11 på fm förklaras inte alls.
Citera
2013-12-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han var inte uppe vid huset, men han behövde väginstruktioner, enligt vad ha sa själv.

FS fordonsfråga strax före kl. 11 på fm förklaras inte alls.

Vid hämtningen menar du? När Marina lämnades var han utanför huset som jag minns det.

Den enkla förklaringen på FS fordonsförfrågan är att han villa kolla upp Marinas bekant.
Det viktigaste är att domstolen vet att det är gjort, inte när.
Citera
2013-12-26, 14:29
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte. FS har ännu till denna dag inte skickat slasken till mig. Vet du?
I så fall. Kan du belägga det?

Har stjärnadvokat Hansson begärt en fördjupning i ämnet?

Vänta lite nu. Det är du som påstår att ingen annan än FS kan vara skyldig, samtidigt så skall jag belägga att Linköpingsspåret inte är utrett.

Du har alltså ingen aning om det är utrett, men litar blint på att Polisen lagt det i slasken.
Om jag kunde belägga att Linköpingsspåret inte är utrett, anser du att det finns utrymme för alt. GM ?
Vad tror du rätten anser om samma fråga ?
Citera
2013-12-26, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vid hämtningen menar du? När Marina lämnades var han utanför huset som jag minns det.

Den enkla förklaringen på FS fordonsförfrågan är att han villa kolla upp Marinas bekant.
Det viktigaste är att domstolen vet att det är gjort, inte när.
Oavsett när han behövde instruktioner så fick han dem per telefon, och det samtalet finns inte i telefonlistorna. Alltså pratade Marina i en annan telefon, t.ex. smygmobilen.

FS fordonsfråga på fm tyder på att bilen var uppe vid huset på fm. Det kan alltså ha varit någon som FS trodde var en vilsekommen turist från Ljusdal och glömde bort.
Citera
2013-12-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vänta lite nu. Det är du som påstår att ingen annan än FS kan vara skyldig, samtidigt så skall jag belägga att Linköpingsspåret inte är utrett.

Du har alltså ingen aning om det är utrett, men litar blint på att Polisen lagt det i slasken.
Om jag kunde belägga att Linköpingsspåret inte är utrett, anser du att det finns utrymme för alt. GM ?
Vad tror du rätten anser om samma fråga ?

Jag vet inte om det finns i slasken.
Jag frågade om du visste det och kunde belägga det.

Det är du som tycker det är viktigt att utreda alla Marinas kontakter, samtidigt som tillräckligt mycket annat pekar på FS som gärningsman för att kunna fälla honom för mord.

Ja, jag litar på rättsväsendet, inklusive polisen.
Ja, jag anser att det finns ett visst utrymme för en alternativ gm, men ännu finns ingen trovärdig förklaring eller ett namn.
Jag tror heller inte detta skapar tillräckligt mycket tvivel för att FS ska frias en tredje gång.

Där nånstans står jag.
Citera
2013-12-26, 14:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Detta är ett klassiskt mord på en närstående, och bör bli behandlat därefter.
Marina är värd all uppmärksamhet hon får, men denna tråd är inte värd 6000 sidor.
Så avancerat är det inte.
Nej, det hade nog kunnat räckt med 1000 sidor på sin höjd.
Medan det ännu var oklart vad som verkligen hade hänt Marina så kan man ju förstå
att det drog iväg med poster som ägnades åt spekulationer i den ena och den andra
riktningen. Men när sedan hennes kropp påträffades sent omsider så borde det tunnat
av betydligt. Vem hennes förövare var framstod som klart från dag ett närmast.
Däremot desto oklarare vad han gjort av kroppen. Den kunde ha blivit sänkt i havet med
tyngder. Den kunde ha blivit uppeldad eller nergrävd någonstans.
Nu vet vi vad han gjorde av den. Han lät den bara ligga i ödemarken och nästan att
den kanske aldrig hittats och då hade han gått fri för alltid med största sannolikhet.

Emellertid stoppar det inte från inläggsproduktion bara därför att pusslet nu är lagt färdigt
i princip. Ofrånkomligen dyker de upp här också: den lilla skaran av motståndare mot "de enkla
lösningarna" och så grävs det något otroligt i de minsta av detaljer och synas med
förstoringsglas i förhoppning om att uppdaga en sanning så mycket knepigare och mer
komplicerad än vad det rättsväsende som man misstror av gamma vana kunnat lista ut
på egen hand.

Ja, lösningen var sannerligen av det enkla slaget här; ett relationsmord. Ett av så otroligt
många. Och snart ska rättvisa äntligen få bli skipad och den här tråden förhoppningsvis
gå till vila för gott.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-26 kl. 14:54.
Citera
2013-12-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det hade nog kunnat räckt med 1000 sidor på sin höjd.
Medan det ännu var oklart vad som verkligen hade hänt Marina så kan man ju förstå
att det drog iväg med poster som ägnades åt spekulationer i den ena och den andra
riktningen. Men när sedan hennes kropp påträffades sent omsider så borde det tunnat
av betydligt. Vem hennes förövare var framstod som klart från dag ett närmast.
Däremot desto oklarare vad han gjort av kroppen. Den kunde ha blivit sänkt i havet med
tyngder. Den kunde ha blivit uppeldad eller nergrävd någonstans.
Nu vet vi vad han gjorde av den. Han lät den bara ligga i ödemarken och nästan att
den kanske aldrig hittats och då hade han gått fri för alltid med största sannolikhet.

Emellertid stoppar det inte från inläggsproduktion bara därför att pusslet nu är lagt färdigt
i princip. Ofrånkomligen dyker de upp här också: den lilla skaran av motståndare mot "de enkla
lösningarna" och så grävs det något otroligt i de minsta av detaljer och synas med
förstoringsglas i förhoppning om att uppdaga en sanning så mycket knepigare och
komplicerad än vad det rättsväsende som man misstror av gamma vana kunnat lista ut
på egen hand.

Ja, lösningen var sannerligen av det enkla slaget här; ett relationsmord. Ett av så otroligt
många. Och snart ska rättvisa äntligen få bli skipad och den här tråden förhoppningsvis
gå till vila för gott.

Samtidigt sitter jag själv här och ägnar timmar åt att formulera nya frågeställningar och svar.
Klart man ska få diskutera, mycket av det som skrivs är dock bara förstörande och onödigt.

Det ska bli skönt att lägga detta bakom sig, i början på nästa år.
2014 har potential att starta bra!
Citera
2013-12-26, 15:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Källa på det fetade. Eller är det din egen åsikt som du försöker förvränga så det ska se ut som fakta?

Edit:
Jaha så du rapporterade inlägget som trams/offtopic. Är det för du inte har nåt svar på min fråga? För både du och jag vet att det är din egen åsikt som du försöker få att se ut som fakta, detta sker hela tiden. Förvirrande för nytillkomna i tråden....

Är inte alla utredningar gärningsmannastyrda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in