2013-12-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkepti
http://www.chemphys.lu.se/people/

Om den där GM finns med på den här listan så lär ju BO också göra det, misstänker jag. Vem vet, de kanske hade en kärleksrelation, varav BO var gift med en kvinna och GM var sjukligt, olyckligt förälskad i den här professorn. Ja, jag vet att det låter som en dålig såpa. Men, varför inte? Kan ju vara så.

Om du hade bemödat dig med att läsa igenom tråden så hade du fått reda på att det troligtvis är ett tragiskt familjedrama - far och son.
Senast redigerad av cactus99 2013-12-26 kl. 13:13.
Citera
2013-12-26, 13:26
Medlem
santos_devilles avatar
Jag håller med alla rasister och xenofober på flashback om att heders våld från muslimer är förkastligt. Men hur kan man försöka tona ner innebörden av ett mord på sin egen far när familjen är svennebanan till ett tragiskt familjedrama?

Dysfunktionella familjer med dysfunktionella individer. Vita är lika stora as som icke vita..

Tråden fylldes från första inlägget med att det var ett blattemord. Det är statistiskt självklart att det var en blatte som mördade en vit. Sen zigienare, sen bögar, sen isländare osv osv. Allt för att försöka förklara det ingen verkar tro, att svenskar är kapabla till precis vad alla andra as i världen är kapabla till. Våldtäkt, mord, tortyr, misshandel osv..

sug Kuk och gott nytt år..
Citera
2013-12-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Misstänkte mördaren Björn Magne Fredrik Torbjörnsson, 1987-06-18
https://www.facebook.com/magne.torbjornsson
http://www.ratsit.se/19870618-Bjorn_Magne_Fredrik_Torbjornsson_Lund/1PXg1SdIpBl8XMSZzdQ46dTSojA-6HZdQKK9CJyeLmA

BO( = GM´s far):
Torbjörn Åkesson, 1956-05-17
Ryd 131
370 30 Rödeby
Översta hemsidan är borttagen så det kan mycket väl stämma.
Citera
2013-12-26, 14:00
Medlem
Whipsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Det finns många olika nationaliteter där. Det området är ganska gettofierat med diverse gäststudenter. Inte som riktiga Professorsstaden med genuina akademiker.

Professorstaden är väl för fan det område i Lund där det bor minst antal LU-anknutna personer i Lund!? Givetvis har de flesta en examen men de är till 99,99% yrkesverksamma utanför universitetet.
Citera
2013-12-26, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Översta hemsidan är borttagen så det kan mycket väl stämma.

Det är den inte alls. Du är nog inte inloggad på facebook, det är därför du inte kan gå in där.
Citera
2013-12-26, 14:42
Medlem
Chirpas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18082905.ab

Aftonbladet "bekräftar" far/son.

http://www.sydsvenskan.se/lund/mordet-pa-julafton-ar-ett-familjedrama-1/

Även Sydsvenskan, som även bekräftar att det rör sig om en pistol.
Senast redigerad av Chirpa 2013-12-26 kl. 14:47.
Citera
2013-12-26, 14:52
Medlem
faxtals avatar
Kan det inte vara så att GM kan ha varit narkotikapåverkad?
Citera
2013-12-26, 15:02
Medlem
Tomatos avatar
Det märkliga i denna historien är ju varför farsan var i studentområdet på julaftonen?
Var de osams och han ville skapa försoning?
Eller var han full och aggressiv?
Hade han kört hem sonen?
Firade pappan jul hos sonen?

Min magkänsla säger att pappan gjort något otrevligt mot sonen.
Om pappan tagit sig dit för egen maskin i något syfte, så ligger det väl närmast tillhands att det blir ett åtal för dråp? Lite beroende på hur pojken agerade efter skottet.
Vem ringde in till polis/ambulans?
Citera
2013-12-26, 15:06
Medlem
Jag kan tänka mig att killen faktiskt hade fog för sitt handlande (om man nu någonsin har rätt att ta någon annans liv). Vi vet ingenting om ev. motiv, vi vet inte vad killen genomlidit under sin uppväxt. Kanske det var fråga om nödvärn, kanske pappan ville något killen fått nog av.
Citera
2013-12-26, 15:15
Medlem
barnets avatar
Sannolikt har sonen varit deprimerad under lång tid och därav vägrar fira jul med familjen. Pappan har ringt på julaftonskvällen för att kolla läget, varpå det framgår att sonen är helt väck, ev. självmordsbenägen. Han drar dit mot sonens vilja för att se till så det är lugnt, varpå han välkomnas med ett välsiktat kulskott.
Citera
2013-12-26, 15:17
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag kan tänka mig att killen faktiskt hade fog för sitt handlande (om man nu någonsin har rätt att ta någon annans liv). Vi vet ingenting om ev. motiv, vi vet inte vad killen genomlidit under sin uppväxt. Kanske det var fråga om nödvärn, kanske pappan ville något killen fått nog av.

Sluta larva dig. Det vore i så fall ett helt unikt mord i svensk brottshistoria. Det är långt mer sannolikt att det rör sig om en paranoid psykos vilket dessutom i det närmaste bekräftas av en annan skribent i tråden.

Tänk på anhöriga och ge fan i sådana elakartade spekulationer.
Citera
2013-12-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Sannolikt har sonen varit deprimerad under lång tid och därav vägrar fira jul med familjen. Pappan har ringt på julaftonskvällen för att kolla läget, varpå det framgår att sonen är helt väck, ev. självmordsbenägen. Han drar dit mot sonens vilja för att se till så det är lugnt, varpå han välkomnas med ett välsiktat kulskott.

Jag tror också på något liknande. Pappan och resten av familjen bor ca 20 mil från Lund. Det måste finnas en bra anledning till varför han kör en så lång sträcka på julaftonskvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in