2013-12-25, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, om han fått sms:et innan han kom hem hade han tolkat det annorlunda. Då hade han tolkat det utifrån sin övertygelse att marina var hemma, och det hade fått en helt annan innebörd. Det har du redan vidgått, därav din teori om att FS skulle få det hemma tack vare att mobilen var kvar hemma. problemet är bara att det förutsätter att en alt gm letar igenom FS kläder.

Din kedja av förmodade händelser är svag, den bygger på vildare och vildare teorier om vad en alt gm skulle ha gjort. Det håller inte.
Oavsett vad jag har vidgått kan SMS ha varit avsett att fördröja upptäckten av försvinnandet. Jag har redan sagt att det fanns ingen anledning för FS att anta annat än att Marina skulle vara borta till i morgon när han kom hem och bilen var borta och huset tomt, oavsett om han fick SMS vid hemkomsten eller innan.

Det är din teori om att han skulle ha skickat SMS från Stora Höga med fel mobil till fel mottagare som haltar.
Citera
2013-12-25, 18:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oavsett vad jag har vidgått kan SMS ha varit avsett att fördröja upptäckten av försvinnandet. Jag har redan sagt att det fanns ingen anledning för FS att anta annat än att Marina skulle vara borta till i morgon när han kom hem och bilen var borta och huset tomt, oavsett om han fick SMS vid hemkomsten eller innan.
Det är din teori om att han skulle ha skickat SMS från Stora Höga med fel mobil till fel mottagare som haltar.
Nej, det gör den ju inte för det är den som är SANN när allt kommer omkring och det
kommer strax att visas i en domstol framåt januari.

Det som haltar omkring är alla teorier som söker sig bortom det rimliga här.
Än en gång: Det finns helt enkelt inte den ringaste möjlighet för någon annan
gärningsman än den häktade. Det har stått klart ända sedan Nejding fick sin "magkänsla"
ute vid Spekeröd.

Alla utlagda villospår är genomskådade i all sin falskhet vid det här laget.
Onekligen bemödade sig boven i det här dramat om en hel del, han är inte dum alls
och kan räkna ut sina mått och steg för att dölja sitt mord, men det var liksom dömt ändå
på förhand att sluta som ett misslyckande.

Misslyckandet är nu bekräftat tillfullo genom kroppsfyndet; där viker allt för den enda
möjligheten och den stavas givetvis till Fredrik Svensson.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-25 kl. 18:34.
Citera
2013-12-25, 21:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Det var poliskonstapel Borgar Guldfisk som fällde kommentaren med sin nu patenterade magkänsla. Möjligt att han hade rätt men hittills har det inte bevisats.

Bevisats hit eller bevisats dit. Så länge det faller att det är bortom rimligt tvivel att FS dödat och skändat M så räcker det fullkomligt. FS ryker så det står härliga till om några veckor.
Citera
2013-12-25, 21:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Polisen Borgar va alltså på Spekeröd den 2 augusti och va inne på Marinas kontor och läste hennes filofax. Nåväl det blir inte lätt för Hansson att förklara bort detta och definitivt inte Fidde.
En polishjärna som är van att registrera och han tror dessutom att Fredrik hade mördat Marina, så han tittar lite extra noga.

Filofaxen och sängöverkastet är sedan borta.
Grannen AH som hör en massa väsen från Marina dom här aktuella dagarna är en som Fredrik inte alls tycker om, och jag undrar vad denna kan ha sagt i förhör som gör så´att han avskyr grannen?

RÅ skriver om Borgars vittnesuppgifter i sin resningsansökan, så oavsett vad proffstyckare anser på Flashback, så tror jag just det vittnesmålet är utmärkt. HR kommer få lite att tänka igenom då dom ska avkunna sina dom.

Den 4 augusti är sängöverkastet och filofaxen borta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-25 kl. 21:42.
Citera
2013-12-25, 21:55
Avslutad
Citat:

Det fanns all anledning för FS att bli konfunderad av ett sånt sms.

En normalintelligent person, som inte hade talat med sms-avsändaren om att denne skulle iväg nånstans, skulle bli förvånad. Jag blir kvar säger ju att den som tar emot sms:et är informerad om att den andre skulle till någon bestämd plats. Har man inte talat om det i förväg och man inte vill uppge exakt var man är skriver man "jag har åkt iväg, kommer hem imorgon".

En normal person hade blivit förvånad och med stor sannolikhet skickat ett sms med nån fråga. Och en normal person skulle ha blivit än mer undrande om han inte fick nåt svar.

Den alt gm riskerade alltså att väcka undran med ett sånt kryptiskt sms, och därmed uppnå precis motsatt effekt. Det verkar som att en alt gm hela tiden balanserar på slak lina med dåligt om tid, hitta i huset, lägga ut kryptiska villospår osv. Normalt sett är såna här brott okomplicerade, och din teori förutsätter att detta brott helt avviker från det och istället är oerhört komplicerat. Varningsklockorna borde ringa för dig själv när det blir så här invecklat och komplicerat. Du hade en oerhört komplicerad teori förut om tappa sig själv på blod i skjuta smådjur i sängkammaren. Den var helt fel, de som hade den enkla teorin hade helt rätt. Konstigt att du inte ser mönstret.
Citera
2013-12-25, 22:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

En normalintelligent person, som inte hade talat med sms-avsändaren om att denne skulle iväg nånstans, skulle bli förvånad. Jag blir kvar säger ju att den som tar emot sms:et är informerad om att den andre skulle till någon bestämd plats. Har man inte talat om det i förväg och man inte vill uppge exakt var man är skriver man "jag har åkt iväg, kommer hem imorgon".

En normal person hade blivit förvånad och med stor sannolikhet skickat ett sms med nån fråga. Och en normal person skulle ha blivit än mer undrande om han inte fick nåt svar.

Den alt gm riskerade alltså att väcka undran med ett sånt kryptiskt sms, och därmed uppnå precis motsatt effekt. Det verkar som att en alt gm hela tiden balanserar på slak lina med dåligt om tid, hitta i huset, lägga ut kryptiska villospår osv. Normalt sett är såna här brott okomplicerade, och din teori förutsätter att detta brott helt avviker från det och istället är oerhört komplicerat. Varningsklockorna borde ringa för dig själv när det blir så här invecklat och komplicerat. Du hade en oerhört komplicerad teori förut om tappa sig själv på blod i skjuta smådjur i sängkammaren. Den var helt fel, de som hade den enkla teorin hade helt rätt. Konstigt att du inte ser mönstret.

Du kan nog inte räkna med att det rör sig om en normal intelligent person här. Det rör sig om en som haft extrem tur, och han tror han ska rida vidare på detta.

Han säger i senaste förhör att vi vet inte om Marina dog hemma i sin säng, så det säger en hel del vilket UFO det här handlar om. Han erkänner inget och vänder och vrider på allt.
Han sa att då han dömdes för bedrägeri gjordes det i hans nekande. Han är sjuk den här mannen riktiga psykopat drag skulle jag vilja säga.

Okomplicerade brott blir komplicerade då man tappar verklighetsperspektivet i brottet.,
Citera
2013-12-25, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Sannolikheten att FS hade hört av sig när han kom hem till det tomma huset var större om han inte hade fått besked att hon var kvar en dag till.

Du har att välja mellan en mördare som skickade ett SMS från fel mobil till sig själv och sedan inte låtsades om det och på så sätt misstänkliggjorde sig själv, eller en mördare som fick en snilleblixt och skickade ett SMS i syfte att fördröja saknad.

Jag har valt, och det kommer domstolen också att göra, om åklagaren vågar ta upp frågan.
Citera
2013-12-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Polisen Borgar va alltså på Spekeröd den 2 augusti och va inne på Marinas kontor och läste hennes filofax. Nåväl det blir inte lätt för Hansson att förklara bort detta och definitivt inte Fidde.
En polishjärna som är van att registrera och han tror dessutom att Fredrik hade mördat Marina, så han tittar lite extra noga.

Filofaxen och sängöverkastet är sedan borta.
Grannen AH som hör en massa väsen från Marina dom här aktuella dagarna är en som Fredrik inte alls tycker om, och jag undrar vad denna kan ha sagt i förhör som gör så´att han avskyr grannen?

RÅ skriver om Borgars vittnesuppgifter i sin resningsansökan, så oavsett vad proffstyckare anser på Flashback, så tror jag just det vittnesmålet är utmärkt. HR kommer få lite att tänka igenom då dom ska avkunna sina dom.

Den 4 augusti är sängöverkastet och filofaxen borta.

Indeed. Borgar är ett utmärkt vittne, polis som han är.
Men, det är förstås därför han hånas av vissa här. Precis som PÅK.

Sovrummet var låst, FS hävdar att han aldrig varit där efter M försvann. Pårökt och skyldig.
Filofaxen försvann, säkert inte det enda heller. Fönster stod öppna.
Bra Borgar.

Dessutom, magkänslan hade fler.
Inte endast BI.
Citera
2013-12-25, 22:53
Avslutad
Citat:
Sannolikheten att FS hade hört av sig när han kom hem till det tomma huset var större om han inte hade fått besked att hon var kvar en dag till.

Du har att välja mellan en mördare som skickade ett SMS från fel mobil till sig själv och sedan inte låtsades om det och på så sätt misstänkliggjorde sig själv, eller en mördare som fick en snilleblixt och skickade ett SMS i syfte att fördröja saknad.

Jag har valt, och det kommer domstolen också att göra, om åklagaren vågar ta upp frågan.

Det är möjligt att jag har fel om att FS förväxlade mobilerna. Det beror i så fall på att jag tilltrodde honom en mer uttänkt plan redan från början. Det är möjligt att hans plan var mindre uttänkt och att han bättrade på den allteftersom, och att smset då inte passade in i den nya förbättrade historien. I så fall har fnero52 rätt. Oavsett vilket så är dessa teorier fortfarande enkla och okomplicerade.

Din teori är raka motsatsen. Och det är inte första gången. Tidigare har dina komplicerade teoribyggen varit luftslott, du har haft fel. Sanningen har varit betydligt enklare. Polisen och åklagaren hade helt rätt i att marina var död, att hon dött där de sa och även på det sätt som de hade listat ut innan kroppen ens var funnen. det är konstigt att du inte ser mönstret.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-25 kl. 22:58.
Citera
2013-12-25, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är möjligt att jag har fel om att FS förväxlade mobilerna. Det beror i så fall på att jag tilltrodde honom en mer uttänkt plan redan från början. Det är möjligt att hans plan var mindre uttänkt och att han bättrade på den allteftersom, och att smset då inte passade in i den nya förbättrade historien. I så fall har fnero52 rätt. Oavsett vilket så är dessa teorier fortfarande enkla och okomplicerade.

Din teori är raka motsatsen. Och det är inte första gången. Tidigare har dina komplicerade teoribyggen varit luftslott, du har haft fel. Sanningen har varit betydligt enklare. Polisen ochå åklagaren helt rätt i att marina var död, att hon dött där de sa och även på det sätt som de hade listat ut innan kroppen ens var funnen. det är konstigt att du inte ser mönstret.
Teorierna att FS gjorde uttagen och messade syster C är inte enkla och okomplicerade. Om FS begick brottet och har klarat sig i över 3 år med polisen på axeln så är det mycket avancerat.
Citera
2013-12-25, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan nog inte räkna med att det rör sig om en normal intelligent person här. Det rör sig om en som haft extrem tur, och han tror han ska rida vidare på detta.

Han säger i senaste förhör att vi vet inte om Marina dog hemma i sin säng, så det säger en hel del vilket UFO det här handlar om. Han erkänner inget och vänder och vrider på allt.
Han sa att då han dömdes för bedrägeri gjordes det i hans nekande. Han är sjuk den här mannen riktiga psykopat drag skulle jag vilja säga.

Okomplicerade brott blir komplicerade då man tappar verklighetsperspektivet i brottet.,
Javisst är han psykopat. Bra på att manipulera och streetsmart när det gäller kriminella aktiviteter. Han har varit med förr, vet att han ska neka i sten även om han är överbevisad. Han har haft tur och pga av sina psykopatdrag är han oberörd av händelserna. Han har helt enkelt inget samvete och mår inte ett dugg dåligt av några samvetskval. Det hjälpte honom att ta sig genom den press som det innebär att vara mordåtalad i TR o HR. Men det märks nu att stressen är stor denna gång. Förhoppningsvis för stor. Hoppas det blir mer av obehärskade utbrott när rättegången drar igång, så att han visar sitt riktiga ansikte för en gångs skull.
Citera
2013-12-25, 23:17
Avslutad
Citat:
Teorierna att FS gjorde uttagen och messade syster C är inte enkla och okomplicerade. Om FS begick brottet och har klarat sig i över 3 år med polisen på axeln så är det mycket avancerat.
Att den fd pojkvännen, som hon bråkat med samma dag, mördar marina är verkligen den mest okomplicerade teorin. Han är streetsmart när det gäller kriminella aktiviteter, det är hans hemmaplan. Tack vare att han är van att ljuga och neka har han klarat sig. Det är verkligen inget avancerat över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in