2013-12-25, 21:03
Avslutad
Jävla idioter. Jävla pk samhälle. Ok, vi kör jämställdhet istället och män/kvinnor spelar ihop i samma lag istället för respektive. Sveriges bästa kvinnliga fotbollspelare skulle inte ens platsa i herrarnas div 4, och då är vi ändå en jävla blåbärsnation i fotboll.

Jag köper inte resonemanget att "kvinnor har sämre fysik än män och således kan inte jämföras"

Guess what? DÅ FÅR NI KÖPA ATT INGEN GILLAR ERAN PRODUKT. NI ÄR SÄMST!
Citera
2013-12-25, 21:06
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren1
Vad skulle journalisten frågat? Du vet väl att du skulle vara chanslös i en herrtävling?

Nej det vore väl onödigt? Lika onödigt som att fråga Zlatan om han eller Schelin är bättre?
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Det som är mest tragiskt är inte Zlatans uttalande, det e ok, han ger massa intervjuer och nån gång säger man något "dumt". Det som är tragiskt resonemanget här. Ööh killar är starkare än tjejer sååå vi e myckeee bättre...åååå det vet Zlatan, fastän han ee blatte..höhöhöööö

Men bara för att elitspelarna som är män är bättre än elitspelarna som är kvinnor betyder ju inte det att killar är bättre än tjejer överlag? Finns många saker kvinnor är bättre på, och bortsett från elitnivån finns det givetvis vissa tjejer som spöar vissa killar i fotboll vilken dag som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Men media sa det ju till honom för att få ett scoop, något att skriva om och sälja klick och lösnummer och Zlatan gav dem det.

Vad får dig att tro det?
Citera
2013-12-25, 21:07
Medlem
puckots avatar
Givetvis har herr Ibrahimovic rätt i det han säger och människor som försöker göra det här till en feministfråga är bara löjliga. Han säger ju precis som det är, det är väl mer rättvist att faktiskt jämföra med någon som ligger på samma nivå och som innehar likvärdiga rekord, om man ska jämföra prestationer. Och det är väl ett faktum att män i allmänhet är bättre än kvinnor på sportprestationer, hur kan någon som i allafall är någorlunda insatt i sport säga emot en sådan självklarhet?

Sen är det väl ingen som ifrågasätter att det såklart finns många duktiga och talangfulla kvinnor inom sporten också och att när man möjligen kommer ner på individ nivå att det säkert går att hitta många kvinnor som är bättre än vissa män på vissa saker och vice versa. Men generellt är män bättre på sport än kvinnor.

Om det nu faktiskt hade funnits något kvinnligt undantag, som faktiskt hade kunnat mäta sig med Zlatan och hans prestationer och som låg på samma nivå, så hade det såklart varit rättvist att jämföra dessa två. Men eftersom det inte finns, i allafall ingen känd sådan, så blir det en orättvis jämförelse. Inga konstigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Varför diplomatiskt? Han är i den positionen där han kan svara precis vad han vill och vad svensk media skriver spelar ingen som helst roll.
Otroligt att du tror att deras "scoop" har någon som helst betydelse. Han spelar i Europa nu och dom skiter fullständigt i vad svensk media tycker. Zlatan kommer få sina 100 + miljoner per år iallafall.

Jag har aldrig sagt att han är i en position där han inte kan svara vad han vill på frågor.

Det är endast min åsikt att vuxna bör tänka på att små grytor också har öron.

Deras scoop är nog bara bra för att folk klickar och köper. De får sälja lite på det här. Inte så mycket kanske men lite grann. Jag tror alltså inte att "scoopet" påverkar något alls mer än att media säljer lite mer på detta, säkert inte mycket, men vad säljer det mycket för nu för tiden? Kungens Jultal?

Det hela är ju ett litet skvalp i en fingerborg.
Citera
Medlem
Första gången han säger något vettigt blir det en mediastorm..alla andra idiotuttalanden eller misshandel av lagkamrater osv osv det kan bara rinna mellan fingrarna.
Citera
2013-12-25, 21:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men bara för att elitspelarna som är män är bättre än elitspelarna som är kvinnor betyder ju inte det att killar är bättre än tjejer överlag? Finns många saker kvinnor är bättre på, och bortsett från elitnivån finns det givetvis vissa tjejer som spöar vissa killar i fotboll vilken dag som helst.

Men om elitnivå jämförs med elitnivå och män alltid är "bättre", så borde det betyda att män överlag är bättre på fotboll, eller hur?
Betyder att att kvinnliga prestationer är mindre värda? Nej.

Givetvis man vi ta alla möjliga scenario som elit-dam och korpen-man, då torde en elit-dam vara bättre o.s.v.

Men detta handlar i grund och botten om att damförbundet vill ha tillgång till herrförbundets pengar och öka på kvinnornas löner och liknande, eftersom herrarnas är en kassako.
Citera
2013-12-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Damfotbollen kostar mer än den smakar

Med tanke på att herrfotbollen subventionerar damfotbollen så kostar det definitivt mer än det smakar. Vore det inte för att vi plöjer ner massa herrpengar på damlandslaget så kanske vi tagit oss till VM.
Citera
2013-12-25, 21:11
Medlem
Zlatan vågar säga det dom allra flesta tänker, men inte vågar uttala sig om offentligt.
Citera
2013-12-25, 21:12
Medlem
Citat:
Det som är mest tragiskt är inte Zlatans uttalande, det e ok, han ger massa intervjuer och nån gång säger man något "dumt". Det som är tragiskt resonemanget här. Ööh killar är starkare än tjejer sååå vi e myckeee bättre...åååå det vet Zlatan, fastän han ee blatte..höhöhöööö

Vad är tragiskt med biologiska självklarheter? Varför ska man bekämpa dessa? Jag har mina brister men min partner ser mig som mänsklig genom dessa och på samma sätt ser jag henne. Män och kvinnor ska komplettera - inte bekämpa varandra.
Citera
2013-12-25, 21:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Zlatan vågar säga det dom allra flesta tänker, men inte vågar uttala sig om offentligt.

Tja. Zlatan vet väl iofs också vem det är som genererar hans publikintäkter, så det kanske är smart av honom att smöra för oss män istället för att säga något förlåtande om kvinnor.

Om nu inte media grillar honom för det kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in