2013-12-25, 20:19
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Du tycker alltså att alla barn som har börjat första klass vid 6 eller 7 års ålder ska få höra att de är urdåliga på att spela fotboll för att de inte är lika bra som Zlatan alltså.

Det tycker jag var det mest utvecklingsstörda jag hört i år och året är ändå långt gånget.
Hoppas du feltolkar med flit annars var det där med utvecklingstört jävligt magstarkt att komma från dig.

Poängen jag kom med var att man får respekt efter hur mycket man presterar. Målkungen i lokalortens pojklag får respekt för han presterar. Grabben som snubblar över sina fötter får det inte. Det har inget med zlatan att göra så sluta att göra dig dum. Folk kan ju tro att du faktiskt är sådan.
Citera
2013-12-25, 20:26
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Jag tycker att det var en riktigt frisk fläkt i debatten. Samma tankar som jag ofta vädrat framför "fotbollsgalan".

Varför ska kvinnor som förlorar mot AIKs pojklag med 3-0, hyllas och jämställas med Sveriges herrlandslag? Zlatan är ljusår för Schelin. Jag själv är förmodligen mil före valfri damallsvensk spelare.

Damfotbollen är ingen bra produkt, berör inte särskilt många utanför den innersta kretsen, och bör således inte få halva tiden i Fotbollsgalan m.fl arrangemang.
Citera
2013-12-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Sjuåringar har konsekvensanalys nog att fatta att även de blir bättre med åldern. Om de inte blir lika bara som Zlatan är en ganska ointressant fråga. Zlatan är en förebild för dem därför att han presterar. Inte för vad han säger.

Citat:
Där någon från damerna har sagt det här om jantelagen, att de ska få samma som oss. På vilken nivå är vi? De jämför mig med världens bästa fotbollsspelare ute i Europa och när jag kommer hem ska de jämföra mig med damfotboll. Vad fan, ska jag skämmas för att komma hem? säger Ibrahimovic upprört.

Det jag tänker på är att han tycker att han skäms för att han blir jämförd med damfotbollsspelare.

Vad ska han skämmas för det för. Varför skäms han?

"Pappa, pappa, varför skäms Zlatan för att han jämförs med tjejer som spelar fotboll?"

"Jo, min lilla dotter, det är så att han skäms så fruktansvärt att bli jämförd med kvinnor."

"Varför då?"

Jag fattar inte varför Z måste zkämmas. Det fattar inte jag för att bli jämförd med kvinnor.

Okej, kvinnor är sämre på fotboll, men varför skäms karln för det?
Citera
2013-12-25, 20:29
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Du är så pass osäker på detta att du tycker att vi måste anordna en träningsmatch?

Verkligen?

Jag är säker på att herrarna skulle krossa tjejerna, totalt.

Damerna har lite svårt att bortförklara en 32-0 förlust med otur

AIK P17 vann med 17 bollar eller vad var det?
Citera
2013-12-25, 20:30
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:

För att dom nedvärderar hans prestation. Han har jobbat röven av sig hela livet och så kommer det självgod journalister och påstår att hans spel inte är bättre än kvinnornas. Inte ett dugg konstigt att han blir sur.
Citera
2013-12-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Isåfall ska även unga småkillar och vuxna amatörer tävla mot elitidrottsmän, och de som inte hänger med ska inte tillåtas att spela i vuxen ålder..

exakt. vi ska inte tillåta åldersdiskriminering inom idrotten. Vad skulle det skicka för signaler till övriga samhället om vi inte tillät kvinnor och män i olika åldrar tävla mot varandra. Alla måste få en ärlig chans.
Citera
2013-12-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
För att dom nedvärderar hans prestation. Han har jobbat röven av sig hela livet och så kommer det självgod journalister och påstår att hans spel inte är bättre än kvinnornas. Inte ett dugg konstigt att han blir sur.

Ja det är ju då jag tänker att han måste ha ett uruselt självförtroende.

Om man vet att man är riktigt duktig på något, till och med en av de bästa i världen på det man gör varför blir man sur för att en snurrig journalist frågar om man är bättre än X som inte är duktig alls. Varför bryr man sig? Det måste ju vara för att man är en osäker människa med en självkänsla som suger.

Vad många inte tänker på det är att många av alla världskändisar som finns faktiskt brottas med dåligt självförtroende, låg självkänsla och mår rent ut sagt skit.

Han borde söka upp någon för terapi för att börja må bättre kanske?
Citera
2013-12-25, 20:35
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Det jag tänker på är att han tycker att han skäms för att han blir jämförd med damfotbollsspelare.

Vad ska han skämmas för det för. Varför skäms han?

"Pappa, pappa, varför skäms Zlatan för att han jämförs med tjejer som spelar fotboll?"

"Jo, min lilla dotter, det är så att han skäms så fruktansvärt att bli jämförd med kvinnor."

"Varför då?"

Jag fattar inte varför Z måste zkämmas. Det fattar inte jag för att bli jämförd med kvinnor.

För att det inte är en rimlig jämförelse i det fallet. Just ordet skäms är väl fel, men det är iaf en orättvis jämförelse, när den menas som seriös.
Citera
2013-12-25, 20:37
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag talar inte om feminism, jag talar om att oavsett vad kvinnor tycker, tänker, känner, gör eller klär sig så duger det inte åt hans majestät anti-feministen, det är vad jag talar om.
Fullständigt skitsnack och nonsens. Ta av dig offerkappan och kom med i matchen. Bara för att vissa män och antifeminister är lika galna som den kidnappade feministrörelsen, betyder det inte att alla är det. På båda sidor. Inget är så svartvitt. Varje individ är kapabel att klara av att inte vara indoktrinerad av vare sig feminismen, konsumtionssamhället, eller andra dogmer. Det har inget med kön att göra.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-25 kl. 20:42.
Citera
2013-12-25, 20:38
Medlem
housemusiclovers avatar
Hm, kvinnor hit och kvinnor dit. Samtidigt har världsmästaren i schack aldrig varit kvinna. Jag antar att alla kvinnor får komma på sina anledningar att hitta orättvisor och ändra reglerna i schack så att det blir mer rättvist. Män och kvinnor är inte lika och ska inte behöva jämföras i allt.
Zlatan är Sveriges bästa fotbollsspelare. Seb Larsson är Sveriges näst bästa. Kim Källström är Sveriges tredje bästa. Vi kan fortsätta listan ned. Någon kvinna finns inte med i denna lista, för de är DAMfotbollsspelare. Jag kan med säkerhet säga att jag skulle platsa i världslaget för damer, även om det endast är en bråkdel av Sverige som ens vet vem jag är. Damfotboll ligger på division 5-nivå fotbollsmässigt för herrar och ska inte jämföras. Eller som TV4-nyheterna en gång sade: Och nu sport - och damfotboll...
Citera
2013-12-25, 20:41
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ja det är ju då jag tänker att han måste ha ett uruselt självförtroende.

Om man vet att man är riktigt duktig på något, till och med en av de bästa i världen på det man gör varför blir man sur för att en snurrig journalist frågar om man är bättre än X som inte är duktig alls. Varför bryr man sig? Det måste ju vara för att man är en osäker människa med en självkänsla som suger.

Vad många inte tänker på det är att många av alla världskändisar som finns faktiskt brottas med dåligt självförtroende, låg självkänsla och mår rent ut sagt skit.

Han borde söka upp någon för terapi för att börja må bättre kanske?
Du tänker ju inte det är ju det som är problemet.
Han har fått höra det där i tid och otid i flera år nu. Otroligt att han inte har bitit ifrån tidigare faktiskt.
Du vill att han ska böja sig och tycka som dig. Det kommer han aldrig göra och det är knappast skäl för terapi. Han är duktig pga stort ego med. Även det behövs.

Så att dra till med den där skiten för att göra det enkelt för sig köper jag inte. Du har inte en aning vad som krävs för att vara där han är i dag. Men det är lugnt. Det är många medelmåttor som förstår vidden av det.
Citera
2013-12-25, 20:42
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Fullständigt skitsnack och nonsens. Ta av dig offerkappan och kom med i matchen. Bara för att vissa män och antifeminister är lika galna som den kidnappade feministrörelsen, betyder det inte att alla är det. På båda sidor.

Nej, du har fel, det är den svidande sanningen. För övrigt är jag fortfarande man, vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in