2013-12-25, 18:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag ser ingen som helst motsättning mellan att vara hederlig och att vara storsint och säga gott om andra människor.

Just i detta ämne tycker jag man kan kosta på sig att inte vara storsint. Det är ett så uttjatat ämne att det bara är nyttigt med någon som kommer och skramlar i klockorna.

Nu tror jag inte Zlatan hade något sådant syfte, utan han sa bara vad han kände. Men det är aldrig bra då samhällsklimatet - oavsett i vilket ämne - är så hämmat att en sanning inte går att yttra.

Sverige är extremt i detta när det gäller många frågor, och det är många fler "zlatan" som kommer behövas innan vi kan lämna gulligull-mysmys-förskolan. När media så fort de får tillfälle hyllar damfotbollen, visar den trots avsaknad av publik, ger den gratis reklam och annonserar den som om det vore herrfotboll, så är det bara på sin plats att någon också kommer in och säger: "Damfotboll suger i jämförelse med det ni försöker jämställa det med!"
Citera
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

personligen tror jag spädgrisarna skulle få precis lika dåligt resultat som kvinnorna.
Tidigare i år! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/damlandslaget/article16074610.ab

Citat:
AIK:s pojklag med 16 och 17-åringar i laget ledde med 1-0 efter första 30 minuterna (spelades 2 x 30), och då plockade AIK ändå, på Pia Sundhages initiativ, bort en spelare i backlinjen i andra halvlek.
Så inte ens med en spelare mer på planen vinner dom..
Citera
Medlem
dkws avatar
Här är presskonferensen där Zlatan blir frågan om vem som är stört, han eller Lotta Schelin.

http://youtu.be/4BxeIwZjvhA

1.12 in i klippet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Han känner alltså skamkänslor. Han skäms över sig själv.
Mjo, kanske stämmer. Blir dock lätt en diskussion om semantik så strunt samma.

Min poäng var främst att Vimurs sätt att sammanfatta intervjun ger fel bild:
Citat:
Jag tror att tjejerna är väl medvetna om att de aldrig kommer upp i herrarnas nivå men det är skillnad på det och när Zlatan säger att han skäms över att jämföras med damspelare som på sin höjd förtjänar hans signerade cykel.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Egentligen är det Svensk media som Zlatan riktar sin känga mot. Men Svensk media försöker på lömskt sätt rikta om kängan mot damfotboll för att sälja skandaler. Antaglien därför Mattsson och några feminister försöker släta ut det genom att ta Zlatans sida och säga att han var busig.

Om Zlatan vill göra en tydlig markering så bryter han alla kontakt med Svensk media nu.
Citera
2013-12-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Jimmie Åkesson eller Zlatan Ibrahimovic som statsminister? Valet kanske blir ditt en dag.

Inte säker på att någon av dem skulle göra bort sig som statsminister.

Eller Åkesson som statsminister och Zlatan som Integrations- och jämställdhetsminister. När de har suttit 4 år kan de byta poster med varandra.

Hade varit kul om det damp ner utomjordingar som var ap-bra på att spela fotboll och startade egna ligor som konkurrerade ut herrfotbollen. Undra om Zlatan fortfarande hade ansett att han var värd sin årslön på 122 miljoner kronor?
Senast redigerad av yabbis111 2013-12-25 kl. 18:47.
Citera
2013-12-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Han hade kunnat svara att att det inte riktigt går att jämföra herr- och damfotboll på det sättet men att Lotta är en jätteduktig spelare som har gjort jättemycket för svensk damfotboll. Vad hade varit problemet?
Det är inget svar på frågan alls. Vem är bäst, Zlatan? Du eller Lotta? Kom igen nu.
Citera
2013-12-25, 18:35
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Så inte ens med en spelare mer på planen vinner dom..
Det fick jag reda på först efter matchen, tänkte inte på det vi hade fullt upp ändå i vår backlinje, säger ytterbacken Sara Thunebro.

Detta är det mest oroväckande. Att en landslagsback inte märker att motståndarna är en färre är fan skandal.
Citera
2013-12-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Bra att du erkänner att gemene man måste handikappas för att kvinnor ska ha en ärlig chans.

Damlandslaget brukar spela oavgjort mot P15 (Pojkar upp till 15) och få stordäng av det äldre klientelet. Som personlig anekdot så spelade jag ishockey förut, vi i P10(!) spelade och vann mot damer upp till 18. Helt sinnessjukt man så var det.

Men visst, Messi borde kanske passa in? Kort och klent byggd.

Problemet är att ALLTING är sämre i damfotboll, det är inte så att det bara fattas lite fart i spelet. Nej, utan allting är lidande. Farten, kraften i passningar/skott, mottagningar, bollkontroll. Allting är så jävla värdelöst och av någon anledning är män så otroligt mycket bättre på detta.

Skjuter en kvinna högre än 180cm som går mot målet, så vet man att det går in för målvakterna kan inte täcka så högt.

Spädgrisarna skulle vunnit mot kvinnorna, för du tror väl inte att Damlandslaget är helt otränade soffpotatisar? De är på samma nivå som en pojke vid 15 års ålder.

De bänkar ungefär 40-50kg på gymmet och det är vad dessa kvinnor också gör, så de är relativt lika i muskelmassa.

Ja, vi är helt olika i fysisk byggnad. Därför är jämförelser som denna så idiotisk Är det en nyhet för dig?
Och nej är inte ett handikapp vara en kvinna. Det är att vara kvinna.
Vi har en biologi som ser ut som den gör. Vi är inte pingviner t.ex. där könen är väldigt lika biologiskt. Låt pingviner spela fotboll i samma lag och notera vem som är bäst då.
Mig veterligen finns det ingen skilland mellan pingvin honor och hannar i hur snabbt de simmar, tål kyla etc.

Nu är inte att spela fotboll något som helst av vikt, eller avgörande för vår arts överlevnad.
Så, om det nu är så viktigt för er alla. Ja, män är bättre på att kuta runt en grön plan och sparka på en boll.

Känns det bättre?
Citera
2013-12-25, 18:39
Medlem
Som vanligt så krävs det en invandrare för att få fram de normala sunda åsikterna, invandrarna säger det som svenskarna vill men inte vågar.
Citera
2013-12-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
ÖÖh som de som blev upprörda av sanningen framstår som nu då eller?
Men det är ju ingen som är upprörd för att Zlatan anses vara en bättre fotbollsspelare än både Lotta och de flesta andra fotbollsspelare, utan för att Zlatan uttryckte sig grinigt och småaktigt, eller hur?
Citera
2013-12-25, 18:41
Medlem
Mikojans avatar
Nu har det gått fler timmar och inga kommentarer av föredettingarna och Zlatanhyllerskorna Sahlin och Schyman. Och vad tycker twittervänstern och uppsatsskribenterna Wegerup och Fränden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in