2013-12-25, 17:43
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det finns endast 2 kändisar i Sverige som gör och säger vad fan dom vill och dom flesta låter dom vara då dom vet att dessa 2 män skiter fullständigt i vad pkpöbeln säger.
Och det är Zlatan och Persbrandt.

Så Flinck, GW och Kenta G seglar bara dit PK-vinden blåser? Plura har väl sagt ett och annat angående hårda droger och annat "inte okej" vill jag också tro..
Citera
2013-12-25, 17:48
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag tycker Zlatan kunde ha litat på att han klarade jämförelsen med Lotta och sagt storsint att han såg det som en ära att bli jämförd med henne.

Det hade varit både snyggt och trevligt och hade fått honom att växa.

Du tycker det hade varit snyggt och trevligt. Det betyder inte att alla andra tycker att vita lögner är vackra bara för att tillfredsställa pk-samvetet.

Han har ingen anledning att känna någon som helst ära att bli jämförd med henne. Alla vet att det vore lögn att säga något annat. Den stora majoriteten här tycks uppskatta rak och hederlig ärlighet som omväxling.
Citera
2013-12-25, 17:49
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
ÖÖh jag fattar inte vad det är för fel med det han sagt.
Citera
2013-12-25, 17:49
Medlem
Morgonribbas avatar
Det var onödigt att säga att "damerna kan få en cykel med min autograf", men alla vet ju vid det här laget att Z inte är gravallvarlig, ofta säger saker på skämt.

Det är journalisterna som är fula i det här, för de väljer att framställa något som sas på skämt, som om det vora gravallvarligt menat. Och de väljer att intervjua gamla damspelare och vinkla denna fråga till dem, som om han sagt det gravallvarligt.

Det är så FULT GJORT av löjliga små journalister som själva aldrig gjort något värt att uppmärksamma själva! Fy fan för journalister!
Senast redigerad av Morgonribba 2013-12-25 kl. 17:52.
Citera
2013-12-25, 17:50
Bannlyst
Förmodligen har han sagt det i ren protest efter att Svenssons utmärkelse hamnat i skymundan p.g.a. att någon damfotbollspelare känt sig kränkt. Damerna ska vara glada över att de faktiskt får medverka i galan. Eller ja, egentligen alla utom Z borde känna sig mer eller mindre privilegierade som får vara där. I synnerhet damerna iaf.

Zlatan har tydligen också han en gräns för PKismen a.k.a. twitter-packets ständiga neutraliseringar. Nån måtta får det väl ändå vara och tur att Ibra sätter ner foten innan det kanske är försent, om det inte är det.
Citera
2013-12-25, 17:51
Medlem
Varför tycker den, från den lilla småstaden Enköping, överviktige chefredaktören Mattsson att Zlatan är modig, när andra är rasistiska kvinnohatare om de skriver att de vill ha en ansvarsfull invandringspolitik och vågar påpeka att det är skillnad på herr- och damfotboll?

Vågar han inte utmana Zlatan i uppfostrande och tuktande PK-anda?
Visst är det så. Denna pajas som till utseendet är mycket lik Herman Göring vågar inte ta en konflikt med Zlatan, för då faller det PK-korthuset sönder och samman och då skulle han riskera ekonomisk förlust för alla som skulle bojkotta PK-propagandans (reserv) kvällsblaska.
Citera
2013-12-25, 17:52
Medlem
JudgeDredds avatar
Haha, jag hörde om vad han hade sagt via SVT Sports Facebooksida, kolade igenom kommentarerna ite snabbt och de mest gillade var från folk som höll med honom. Några timmar senare ser jag rubriken på SVD: "Zlatans uttalande sågas på Twitter"
Citera
2013-12-25, 17:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Därför att det är nåt som är tok med att Zlatan inte är stor nog att kunna bjuda på det. Varför skulle Zlatan ha nåt att skämmas för oavsett vem han jämförs med? Vad är han rädd ska hända - att Lotta ska komma ikapp?

Men det är ju du som önskar av honom att ljuga. Det hade sannolikt varit enklare för honom att ljuga, men han sade istället precis som han känner. Så uppfriskande! Så banbrytande! Så ont!

Men så fort någon säger sanningen inom genusområdet ska det komma någon förbenad prins på sin vita löpare och läxa upp: "Var nu snäll mot dom stackars flickorna, låt dom känna sig duktiga".
Citera
2013-12-25, 17:53
Medlem
Men vafan, har alltid hatat Zlatan för att vara en egotrippad jävel. Men nu han säger bara som han tycker det ligger till, status till han.
Citera
2013-12-25, 17:53
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Sverige är på väg mot avgrunden i alla avseenden, såväl ekonomiskt och moraliskt..

Zlatan har varit proffs i över 10 år ute i Europa och bott i Italien, Spanien och Frankrike. Han har mao missat dom senaste årens PK-hets som totalt erövrat Sverige och för 10 år sen hade han hyllats för sina kommenterar, nu blir han istället totalsågad och det visar väll vilket håll samhällsutvecklingen gått.

Jag förstår Zlatan att han säljer sin kåk i Malmö för i Sverige har han ingenting att hämta. Troligtvis top 5 idrottsmän genom Sveriges historia och då ska man inte behöva få all den orättfärdiga kritik han får för att han har sunda värderingar.

Jo jag förstår vad du säger, och håller med till fullo men... Jag undrar hur det kan just ha blivit så i Sverige? Varför är det så starkt fäste just här, vad beror de på. Har det att göra med kultur, historia, statsskick eller gener? Vad är grundorsaken till att kvinnorna här i Sverige så hårt "föraktar" det manliga könet men samtidigt hävdar sig vara lika kapabla i alla avseenden, både de fysiska och mentala.
Vad är samtidigt orsaken till att den Svenska mannen så godtyckligt låter sig övertrampas för sin manlighet, mentalt kastreras och får ställa sig i skamvrån för att denne är just en man? Man tar dessutom ett steg längre, man ska inte bara skämmas för att vara en man, utan man ska också fördöma andra män som visar sin maskulina stolthet, man ska också helst vara aktiv i denna propaganda.

Detta är sanningen idag, men vi vet inte orsaken till detta eller? Vad är grejen! Har nån en susning om VARFÖR det ser ut som det gör idag!!??
Citera
2013-12-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
Haha, jag hörde om vad han hade sagt via SVT Sports Facebooksida, kolade igenom kommentarerna ite snabbt och de mest gillade var från folk som höll med honom. Några timmar senare ser jag rubriken på SVD: "Zlatans uttalande sågas på Twitter"

SvD ljuger om tidningen påstår något sådan.
Citera
2013-12-25, 17:58
Bannlyst
Trodde aldrig att jag skulle skriva detta men från och med nu beundrar jag Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in