2013-12-25, 15:24
Avslutad
Ber om ursäkt för förvirringen. Ett tidigare inlägg jag läste i förbigående påstod att TV4-nyheterna hade skrivit att GM samt BO var födda 1986.

Om detta med far och son stämmer... den familjen har nog haft trevligare julaftnar.
Citera
2013-12-25, 15:24
Medlem
psflaxs avatar
Ska vi gissa att detta är pappan ?

http://www.ratsit.se/19560517-Curt_Evert_Torbjorn_Akesson_Rodeby/Fau1MEf1x7hDe6m71KUa4LLmfru7EnCtcaeyILjZHE4
Citera
2013-12-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
och sedan går tiden så bevisas det gång på gång att det är folk utifrån eller någon student som begått dådet. I detta fall så tippar jag på att en student mått dåligt eller haft kärleksproblem.

Det brukar snarare vara tvärtom, att det gång efter annan framkommer att det är människor av icke-svensk härkomst som ligger bakom merparten av alla våldsdåd i Sverige.

Men du menar alltså på att det är mer sannolikt att en student "mått dåligt" och därför skjutit ihjäl en annan student? Hur vanligt är det att studenter i "DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!" går runt beväpnade med skjutvapen på sig? Om det nu anses så naturligt med beväpnade studenter i "DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!" så vill inte jag studera där...
Citera
2013-12-25, 15:36
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Ska vi gissa att detta är pappan ?

http://www.ratsit.se/19560517-Curt_Evert_Torbjorn_Akesson_Rodeby/Fau1MEf1x7hDe6m71KUa4LLmfru7EnCtcaeyILjZHE4

Hm, Rödeby alltså - det där med å skjuta ihjäl folk verkar vara vanligt där...
Citera
2013-12-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Jag har då aldrig stött på ett fall där Johan skjutit ihjäl Kalle på ett studentområde. Än mer sällan och osannolikt på julafton.

Igen, sannolikhetslära - så drar man slutsatser utan facit i hand.

Vad har sannolikt hänt här? Jo, blattevåld.

Enligt en rasist så pekar alla problem åt samma håll, något som en homogen grupp alltid tycks vara överens (så här är det alltid) vilket leder till att man alltid har samma svar till alla frågor. Som sagt det är rätt dumt att fråga en rasist något eftersom de alltid har samma svar. Du kan inte applicera sannolikhetslära åt en person som alltid ser alla svaren ur en och samma vinkel.

Därför är det rätt dumt att vara rasist.

Dom bästa svaren finner man hos någon som är mer öppensinnad de bär oftast på de rätta svaren. Problemet här är att det är en "student" spelar ingen roll vilken nationalitet han har eftersom personen hade/höll på med något akademiskt. Det märkliga är varför skött han (vilken motiv hade han)? Eftersom utbildar man sig då har man planer inför framtiden vilket går emot att man då förstör sin framtid genom att begå mord.

Som sagt det är alltid dumt att ha fördomar det leder oftast ingenstans och man missar så himla många detaljer i alla scenario
Senast redigerad av Poopo 2013-12-25 kl. 15:52.
Citera
2013-12-25, 15:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesh
Ptja mest sannolikt är väl att personen som bor på den avspärrade adressen på något sätt är inblandad? I detta fall är det en LTH-Johan eller LTH-Kalle.

När det dessutom gäller pistolmord där gärningsmannen kan gripas lugnt i närområdet och ingen tidigare är känd av polisen så pekar det inte heller på att personerna i fråga är av utländsk härkomst.

Åh säg inte det. Det rör sig en del utbytesstudenter och personer med invandrarbakgrund på campus. Ganska många från England, USA och Australien. Så nationallitet är svårt att säga något om utifrån detta.

Men Kämnärsvägen är på studentområdet iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kämnärsvägen, vilket jäkla namn på en gata. Vad är en kämnär?

OnT: Inte många svenska namn på den gatan... (Ratsit)

Finns jättemånga i Lund från utlandet som studerar.
Du som är så svenskig borde ju f.ö veta vad en kämnär är..
Senast redigerad av pyro860 2013-12-25 kl. 15:48.
Citera
2013-12-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Det brukar snarare vara tvärtom, att det gång efter annan framkommer att det är människor av icke-svensk härkomst som ligger bakom merparten av alla våldsdåd i Sverige.

Men du menar alltså på att det är mer sannolikt att en student "mått dåligt" och därför skjutit ihjäl en annan student? Hur vanligt är det att studenter i "DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!" går runt beväpnade med skjutvapen på sig? Om det nu anses så naturligt med beväpnade studenter i "DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!" så vill inte jag studera där...

Alla människor kan begå brott om de inte mår bra eller har problem. Om du inte visste det så får du gärna sitta hemma idag och reflektera över detta. I USA skjuts det friskt i högskolor, du kommer inte in på Lunds universitet. Du tänker ju verkligen inte längre än din näsa når.
Senast redigerad av Poopo 2013-12-25 kl. 15:57.
Citera
2013-12-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Åh säg inte det. Det rör sig en del utbytesstudenter och personer med invandrarbakgrund på campus. Ganska många från England, USA och Australien. Så nationallitet är svårt att säga något om utifrån detta.

Men Kämnärsvägen är på studentområdet iallafall

Sant, sen bor det många som kommer från Indien, Pakistan och andra asiatiska länder i just de lägenheterna. Det jag baserar min misstanke på är bilden som dök upp tidigare som visar vilken lägenhet som är avspärrad, och han som är skriven där har inte ett utrikiskt klingande namn.

Sen är väl nationalitet egentligen ointressant i detta fall, blev däremot lite irriterad på att några direkt drog kopplingar till att det måste vara utlänningar bara för att det är ett mord när inget talar för det.

Oavsett är det på något sätt extra läskigt när detta händer i ett så lugnt och tryggt område som just kämnärs där de grövsta brotten brukar vara stöld av cyklar, lagning av sprit till 19-åringar och stöld av lusinfekterade soffor i soprummen.
Citera
2013-12-25, 15:59
Medlem
Sonen som har skjutit pappan är svensk. Hans pappar är också svensk.

Kolla upp adressen. Sonens Facebook har också spammats.

Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Vilken jävla tråd!

Tror ni LTH-Johan skjutit LTH-Kalle till döds på julafton?

Få är kvar, de flesta är hemma och firar jul.

Vilka gör inte detta? Vilka tenderar att skjuta varandra?

Blattar såklart! Det enda som talar mot är att de inte är straffade sedan tidigare (iaf inte kända av polisen). Lägger dock ändå min röst på uppgörelse där både GM och BO är av icke europeisk bakgrund!

Få se om man har fel.
Citera
2013-12-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Alla människor kan begå brott om de inte mår bra eller har problem. Om du inte visste det så får du gärna sitta hemma idag och reflektera över detta. I USA skjuts det friskt i högskolor, du kommer inte in på Lunds universitet. Du tänker ju verkligen inte längre än din näsa når.

Men alla människor i Sverige har inte en pistol liggandes hemma på studentrummet. I USA är tillgången till vapen betydligt högre än här.

Jag undrar hur långt din näsa når...
Citera
2013-12-25, 16:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Sant, sen bor det många som kommer från Indien, Pakistan och andra asiatiska länder i just de lägenheterna. Det jag baserar min misstanke på är bilden som dök upp tidigare som visar vilken lägenhet som är avspärrad, och han som är skriven där har inte ett utrikiskt klingande namn.

Hittar bara en T*rbjörnss*n på 18 A?

Citat:
Sen är väl nationalitet egentligen ointressant i detta fall, blev däremot lite irriterad på att några direkt drog kopplingar till att det måste vara utlänningar bara för att det är ett mord när inget talar för det.

Välkommen till flashback... Haha.
Citera
2013-12-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Men alla människor i Sverige har inte en pistol liggandes hemma på studentrummet. I USA är tillgången till vapen betydligt högre än här.

Jag undrar hur långt din näsa når...

Inte alla! Men vi har precis fått besked om att någon har blivit skjuten på ett studentområde i Lund. Där det finns vapen så ökar sannolikheten att någon kan bli skjuten, håller du inte med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in