2013-12-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det skulle varit många saker han skulle gjort om han var oskyldig, dock har han varit passiv sen start och det säger det mesta. Skönt att han inte kommer att vistas ute bland allmänheten på många år

Ang sms:et var han dock inte bara passiv. Han förnekade o det bestämda att sms:et nått honom.
Han skyllde t.o.m. på ett "tekniskt fel", flera gånger.

Det är ett tydligt tecken på att:
1. Sms:et har med mordet att göra.
2. FS har med mordet att göra.
Citera
2013-12-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det skulle varit många saker han skulle gjort om han var oskyldig, dock har han varit passiv sen start och det säger det mesta. Skönt att han inte kommer att vistas ute bland allmänheten på många år
Är det sant att han är den han verkar vara så hoppas jag på slutenvård / rättspsyk med restriktioner så han blir borta länge.
Sitter han på terapin och spelar allan som i polisförhören kommer det ta tid att komna ut, då bedöms han inte längre enbart på fysiska bevis.
Citera
2013-12-25, 15:00
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ang sms:et var han dock inte bara passiv. Han förnekade o det bestämda att sms:et nått honom.
Han skyllde t.o.m. på ett "tekniskt fel", flera gånger.

Det är ett tydligt tecken på att:
1. Sms:et har med mordet att göra.
2. FS har med mordet att göra.
Ja, hans "selektiva" minne är väldigt speciellt genomgående i hela utredningen, och lär inte tala för hans oskuld i HR.
Citera
2013-12-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ja, hans "selektiva" minne är väldigt speciellt genomgående i hela utredningen, och lär inte tala för hans oskuld i HR.

Nej.. Just detta skulle jag, trots,saknad juristutbildning, se som oerhört försvårande.
Detta sms skulle t.o.m. kunna vara det som väger över mot en fällande dom.
Det är ett mycket konkret och bra indicium i ljuset av de tidigare förhören.

Det är alltid misstagen som till slut fäller mördaren.
Citera
2013-12-25, 15:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
I SÅ FALL BORDE HAN JU MINNAS SMS:ET?!
Varför skriker du? Det är mycket man borde minnas som man glömmer.
Citera
2013-12-25, 15:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Precis, det bygger på att FS läser sms:et på yttertrappan när han ser att bilen är borta, för att han ska tolka sms:et som att marina inte menar att hon blir kvar hemma. hur kunde alt gm veta att FS skulle stå på yttertrappan exakt kl 10? Han skulle ju vara hemma tidigast 10.
Han behöver inte ha stått på yttertrappan, han kan ha varit långt hemifrån kl 10, och kommit hem senare.
Citera
2013-12-25, 15:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det som Borgar säger är att en filofax ligger på Marinas kontorsbord. Han läser ur den inget annat.
Den på köksbordet är alltså inte den Borgar läste ur. Läser man vad Borgar säger framgår tydligt att han vet vad han talar om.
Sen va Tingsrätten sagt innan osv ska tas med en nypa salt eftersom fallet ska ses i nytt ljus.
Inklusive Borgar och andra vittnen,. Borgar är polis dessutom så ska Hansson sätta han på pottan hoppas jag han ätit mycket gröt innan.

Almanackan säger att Marina skulle till Tjörn den 29 juli.- Tyvärr hon ligger i Svartedalen mördad och dumpad av någon som har stort behov av att dölja ett mord.
Han sa inte att det var en filofax, han sa "som en filofax". Håll dig till sanningen.
Citat:
På fråga om hur stor kalender Borgar såg, uppger [BI] och vrider huvudet till vänster att det var som en Filofax med datum.
Citera
2013-12-25, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han behöver inte ha stått på yttertrappan, han kan ha varit långt hemifrån kl 10, och kommit hem senare.
Återigen, då skulle han tolkat sms:et som att marina skulle bli kvar hemma tills imorgon, eftersom hon så vitt han visste var just hemma. Det skulle få honom att leta efter henne i huset när han kom hem, alltså exakt motsatsen mot vad du säger att en alt gm ville uppnå med sms:et.

Edit; han var väl under hemmamasten när hans mobil tog emot sms:et? Därmed är det bevisat att den teorien inte är riktig.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-25 kl. 15:35.
Citera
2013-12-25, 15:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Är det sant att han är den han verkar vara så hoppas jag på slutenvård / rättspsyk med restriktioner så han blir borta länge.
Sitter han på terapin och spelar allan som i polisförhören kommer det ta tid att komna ut, då bedöms han inte längre enbart på fysiska bevis.
Nej, det tror jag inte blir aktuellt för hans del.
Jag tycker mig ana psykopatiska personlighetsdrag av betydande mått och man dömer
inte psykopater till slutenvård utan det är anstalt som gäller.
Här har vi en figur som verkar ha närmast noll empati och bryr sig alltså föga om hur
han behandlar sina medmänniskor vilket framgår ganska tydligt av allt material som
föreligger i ärendet.

Inte ett ögonblick tror jag han har dåligt samvete över vad han gjort mot Marina.
Helt enkelt därför att han inte är utrustad med något samvete överhuvudtaget.
Då kan man givetvis tillåta sig det mesta utan att man själv far illa av det själsligen.

Mörda djur eller människor - det bekommer ungefär lika mycket. Alltså närmast ingenting.
Citera
2013-12-25, 15:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Återigen, då skulle han tolkat sms:et som att marina skulle bli kvar hemma tills imorgon, eftersom hon så vitt han visste var just hemma. Det skulle få honom att leta efter henne i huset när han kom hem, alltså exakt motsatsen mot vad du säger att en alt gm ville uppnå med sms:et.

Edit; han var väl under hemmamasten när hans mobil tog emot sms:et? Därmed är det bevisat att den teorien inte är riktig.
Nej, mobilen låg hemma. Han skulle inte se SMS:et förrän han kom hem och konstaterat att bilen var borta och huset tomt.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-25 kl. 15:47.
Citera
2013-12-25, 15:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inget vittne på att FS mördat Marina och gömt kroppen.
Ska man begära att det vid varje mord som inträffar ska finnas vittne till det hela för att
det ska vara möjligt att döma en gärningsman så blir det minsann inte många dåd som
blir uppklarade.

Men du kanske ovillkorligen har det höga kravet?
Citera
2013-12-25, 15:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska man begära att det vid varje mord som inträffar ska finnas vittne till det hela för att
det ska vara möjligt att döma en gärningsman så blir det minsann inte många dåd som
blir uppklarade.

Men du kanske ovillkorligen har det höga kravet?
Nej, det har jag inte. Jag bara rättade olovpalme som påstod att det fanns vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in