2013-12-25, 13:46
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Fan vad underhållande, har flera galna feminister på facebook som jämt prisar Zlatan och det ska bli förbannat underhållande att se hur de samt resten av Sveriges skitmedia reagerar.
Citera
2013-12-25, 13:48
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusmannen
Vore det inte trevligt om alla, oavsett kön, tilläts satsa fullt ut på sina drömmar? Oavsett om det är fotboll eller mössvirkning?

På vilket sätt är de hindrade, i det här sammanhanget?

Eller menar du att det vore trevligt om alla kunde få en bil gratis? Ja det vore det ju, men vem ska betala?
Citera
2013-12-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusmannen
Tycker du att tjejer har samma förutsättningar som killar att satsa på fotboll? Tycker du att killar har samma förutsättningar som tjejer att satsa på konståkning? Det tycker inte jag och jag tycker att det är synd.

Ja samma möjligheter finns definitivt men det betyder inte att exempelvis lönerna skall vara lika stora eftersom att intresset för damfotboll är betydligt mindre. Vad exakt begränsar tjejer från att satsa på fotbollen menar du? Dessutom är det ett välkänt faktum att damer är sämre än män på fotboll.

Zlatan har ju självklart helt rätt, lite sunt förnuft skulle alla behöva.
Citera
2013-12-25, 13:51
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
– Varför ska han skämmas över att bli jämförd med Lotta Schelin eller Therese Sjögran? Det är väl jättehäftigt.

http://www.svt.se/sport/fotboll/experten-varfor-ska-han-skammas

Citera
2013-12-25, 13:52
Medlem
Kate80s avatar
Jag förstår hans (och andras) kritik om diskussionerna kring bilen som Anders Svensson fick, men det är väldigt onödigt att uttrycka sig som han gör. Det verkar inte som han är någon schysst och trevlig snubbe alls.
Citera
2013-12-25, 13:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"De kan få en cykel med min autograf så blir det bra"

Detta är en ganska viktig händelse, som kommer att visa alla feminister att dom ligger långt under invandrare i valör i den postmoderna kortleken.
Citera
2013-12-25, 13:56
Bannlyst
Intressant vore om zlatan istället för jugge hade varit en etniskt svensk man.

Då kan jag garantera att vi sett stora rubriker i tidningar 2 månader framöver gällande den vita mannens "patriarkat".

Nu är dock zlatan någon PK mobben alltid hänvisar till när dom argumenterar för deras sinnessjuka massinvandring, så troligtvis kommer detta försökas tysta ned så snabbt som möjligt.
Citera
2013-12-25, 13:57
Medlem
KuKluxKlans avatar
Jag håller personligen inte Zlatan speciellt högt. Detta var dock bland det bästa jag hört någon säga i debatten angående jämställdhet.
Citera
2013-12-25, 13:59
Medlem
Bongobobs avatar
Min respekt och beundran för min idol Zlatte försvann idag. Varför göra ett utalande som splittrar och utesluter istället för att inkludera? Helt onödvändigt att sparka neråt på dom som inte har det så fett från början.
Citera
2013-12-25, 13:59
Medlem
Vimurs avatar
Ok, Zlatan menar alltså att man inte kan jämföra dam och herrfotboll men det är ju exakt det han själv gör när han säger att herrarnas prestationer är värda en bil och damernas en signerad cykel. I förhållande till vad förtjänar damerna en cykel i stället för en bil om han nu inte vill jämföra damer och herrar?

Zlatan konstaterar att damerna har gjort ett fantastiskt jobb utifrån förutsättningarna inom den egna fotbollsgrenen och då är det väl tänkbart att de förtjänar en bil för det. Om båda hade fått en bil hade ingen reflekterat över det utan låtit det passera som den skitsak det borde vara.

Jag inser att Zlatan är en eminent fotbollsspelare och förtjänar respekt som yrkesman men som person anser jag inte att han är en förebild för någon, särskilt inte för småtjejer som spelar fotboll. De måste ju undra vad Zlatan egentligen menar. Jag tror att tjejerna är väl medvetna om att de aldrig kommer upp i herrarnas nivå men det är skillnad på det och när Zlatan säger att han skäms över att jämföras med damspelare som på sin höjd förtjänar hans signerade cykel. Till och med de mest ihärdiga damfotbollsmotståndarna måste ju fatta hur knäckande det är.

Frågan är om Zlatan kommer att få lika mycket pisk i pk-media som en etniskt svensk man hade fått eller om man kommer att ha lite överseende med mångfaldsikonen nr 1. Det är nog flera mångfaldsdebattörer som kommer att bagatellisera och försöka rättfärdiga Zlatans haranger och komma ut som inte så jämställda som de gärna hävdar att de är, (t.ex. Özz Nujen).
Citera
2013-12-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag har inte sagt något alls om vad jag tycker utan undrar varför du tycker det är något bra.

Men för all del, jag tycker man skapar dålig stämning och verkar småaktig, gnällig och missunnsam. Förstår inte varför Zlatan inte skulle kunna bjuda på bättre.

Men varför tycker du att det är något positivt att vara nedlåtande och nedvärderande?
Jag har inte sagt något alls om vad jag tycker utan undrar varför du tycker det är något dåligt.

Men varför tycker du att det är något negativt att vara nedlåtande och nedvärderande?
Citera
2013-12-25, 14:02
Medlem
El Capitanos avatar
Man skulle kunna göra en fantastisk tvåstegsraket av det här. Först låter man twitterpöbeln gå bananas, och sedan slår man igen fällan och anklagar dem för rasism och att inte respektera eller ha förståelse för utländsk kultur och seder, förslagsvis under rubriken "vithetsnormens rasisthets mot Zlatan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in