2013-12-25, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Men hur förklarar du då att det finns stora fanatiska vänstergrupperingar som kan göra allt för att inte stoppa invandringen? Du och alla andra måste förstå att situationen i Sverige är unikt. Vi är inte i Norge, vi är i Sverige där även gemene svenne är så angelägna om att SD är "rasister", eller i alla fall majoriteten.

Jag förstår vad du menar men sådana här saker tar tid, det kommer inte hända över en natt. Sverige är just nu inne i stadiet där gammalmedia gör allt i sin kraft för att förneka att det finns problem med det antal flyktingar vi tar emot vs våra finanser. De kommer att fortsätta påstå att det är "något som går med vinst" tills de är totalt motbevisade. Men tro mig, innerst inne vet de att det är en enda stor lögn precis som vi gör.
Citera
2013-12-25, 02:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Läs inlägget innan och bemöt det.
Det gjorde jag, tycker du verkar vara en pajas..
Citera
2013-12-25, 02:39
Medlem
Om SD skulle få 14% så skulle det vara en ökning under en mandatperiod som saknar motstycke i svensk politiks historia. Det kan du för fan inte bara nonchalera. Det tyder på att rätt många har uppmärksammat en utveckling i samhället de förhåller sig tveksamma till. Många människor. Vad händer valet efter det kommande valet? Hur många röster får SD då?
Citera
2013-12-25, 02:49
Medlem
Citat:
Klargörande om mina uppmaningar om att ni ska lägga ner.

Hade ni varit någorlunda smarta så hade ni förstått att innebörden av "lägg ner" bottnar i att ni inte ska ha så höga förväntningar på SD. Jag uppmanar inte att ni ska sluta rösta på SD. Ni får göra vad fan ni vill, ni kan få heila hemma också om ni vill. Så nu har vi rätt ut det här era små apatiska fittor som bara vill leta fel.

Lägga ned vad? vad har utryck som "apatiska fittor" i diskussionen att göra? Barnsligt och omoget beteende. Hur vore det med att tillföra hållbara argument istället? tex vad du tycker mindre bra om SDs politik? Ditt beteende tillför inte någonting annat än onödigt provocerande.
Citera
2013-12-25, 02:53
Medlem
Superlistigs avatar
Om alla vi SD-röstare röstade SvP, skulle du bli rädd då?
Citera
2013-12-25, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det gjorde jag, tycker du verkar vara en pajas..
Det gjorde du inte alls. Citera rätt inlägg om du nu är så säker.
Citera
2013-12-25, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John79
Lägga ned vad? vad har utryck som "apatiska fittor" i diskussionen att göra? Barnsligt och omoget beteende. Hur vore det med att tillföra hållbara argument istället? tex vad du tycker mindre bra om SDs politik? Ditt beteende tillför inte någonting annat än onödigt provocerande.
SD passar mer som ett missnöjesparti i opposition och kommer förbli det. Att ni är så naiva och tror att den politiska PK-makten helt plötsligt ska ta SD:s ärenden är ju så befängt när alla partier tar avstånd från SD. Vad fan är det svåra att förstå?
Citera
2013-12-25, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Om alla vi SD-röstare röstade SvP, skulle du bli rädd då?
Nej för det hade ändå inte räckt för att få igenom sin politik. Sedan är motståndet mot SD såpass stort att ni omöjligen kommer att ha egen majoritet.

Och läxa inte upp mig om att den politiska makten är komplicerad. För det är den inte. Sverige är en demokratur och således kommer övriga ej gå SD:s ärenden, oavsett om de har 14 % eller inte. Vi lever inte i 50-talets Sverige där konsensuspolitik gällde.
Citera
2013-12-25, 03:42
Bannlyst
Sedan kommer jag ju att rösta på SD. Så jag är inte så jävla subjektiv som ni tror.
Citera
2013-12-25, 06:35
Medlem
Citat:
Klargörande om mina uppmaningar om att ni ska lägga ner.

Hade ni varit någorlunda smarta så hade ni förstått att innebörden av "lägg ner" bottnar i att ni inte ska ha så höga förväntningar på SD. Jag uppmanar inte att ni ska sluta rösta på SD. Ni får göra vad fan ni vill, ni kan få heila hemma också om ni vill. Så nu har vi rätt ut det här era små apatiska fittor som bara vill leta fel.

Alla valdeltagare har förväntningar på det parti som de röstar på. Tänker du starta trådar om PP och F! också, och be deras väljare "lägga ner"?

Varför är det just SD:arnas förväntningar som stör dig? Läser du feministbloggar, till exempel? Om du gjorde det så skulle du veta att F!:s väljare är minst lika ambitiösa.
Citera
2013-12-25, 07:06
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Sedan kommer jag ju att rösta på SD. Så jag är inte så jävla subjektiv som ni tror.

Nej då, vi visste det redan innan med din ironiska provocerande trådstart.
Citera
2013-12-25, 07:38
Medlem
Politiskt sett befinner sig Sverige i en väldigt låst position. De partier som fört invandringspolitiken har typ 75-80% av väljarna. Så SD spelar ingen roll.

Politikerna i de två blocken vill inte erkänna hur lika de egentligen tänker och att samarbete mellan moderater och socialdemokrater faktiskt är väldigt enkelt utan större åsiktsskillnader än det är inom partierna själva.

Jag tror inte Sveriges invandringspolitik kommer att förändras något speciellt. Det blir istället verkligheten som står för förändringen.

Den verklighet där budgetar och resurser finns.

Vad som händer mer och mer nu är att bostäder seglar upp som ett stort problemområde. Dels handlar det om att man under lång tid försummat ta hand om många bostadshus vilka nu pockar mer och mer på ett renoveringsbehov. Om den inte tillgodoses får vi nåt som liknar slum, dvs områden där fattigt folk samlas för att det är enda platsen boendekostnaden inte skenar iväg.

Renoverar man å andra sidan kommer dilemmat att kostnaden är så stor att fol inte har råd att bo kvar.

Vilket sedan även för in oss på det andra problemområdet som blir allt större och får stora konsekvenser. Den akuta bostadsbristen. Ungdomar kan inte flytta hemifrån och folk kan inte ta jobb för de kan inte flytta.

Denna verklighet kommer att göra att sveriges generösa invandringspolitik med full kraft drabbar den mest utsatta gruppen av alla, nämligen de som kommer till sverige nu och de närmaste åren. De får nämligen i bästa fall ett tillfälligt boende och på denna grund vet vi alla hur jävligt svårt det blir att leva i sverige.

Så vad som kommer att hända blir helt enkelt att inom Sveriges gränser skapar vi permanenta flyktingläger som vi sedan kommer att läsa skandalrubriker om i minst 30 år framåt om inte för alltid eftersom Sverige omöjligt någonsin kommer ikapp att ta emot alla invandrare som drömmer om ett bättre liv. Arbetsmarknad och bostadsmarknad och alla andra samhällsfunktioner kan inte spara och snåla utan behöver tvåsiffriga påslag och stora genomtänkta satsningar om nuvarande invandringspolitik ska gälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in